[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

silnik m62b35 zablokowany

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

silnik m62b35 zablokowany

Post numer:#1  Postprzez marcine30 » 3 gru 2013, o 00:31

Koledzy mam problem wraz z moim kolegą , ma on e39 z silnikiem m62b35 . W zeszłym roku w zimie wyciągnęliśmy silnik .Auto wjechało normalnie na garaż o własnych siłach silnik chodził perfekcyjnie..... Silnik został wyciągnięty w celu wymiany wszystkich uszczelek itp.
Silnik został na nowo uszczelniony i poskładany oraz włożony do auta zalany olejem i płynem chłodniczym. Po złozeniu silnika jeszcze na stole został sprawdzony czy wszystko jest ok i czy czasem rozrząd się nie przestawił..... Było wszystko ok . I tak silnik włożony do budy nie spięty z elektryką. Bmw tak przestało cały rok az do teraz. Chce obkrecic silnikiem ręcznie i wyraźnie czuje opór (zablokowanie) dołożę trochę więcej siły i silnik kręci się dalej. Zdemontowałem kolektor ssący i znowu zakręciłem kluczem zauważyłem ze niektóre zawory się nie ruszają i to prawdopodobnie jest przyczyną blokowania się silnika. Znacie jakiś sposób zeby rozruszać zawory???? czy zostaje tylko demontaż głowic ??
marcine30
Student
 
Posty: 290
Dołączył(a): 29 maja 2009, o 12:01
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: 330ci
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m54b30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: e61
Nadwozie: Touring
Silnik: M57d30

Reklama

Post numer:#2  Postprzez alonz » 3 gru 2013, o 00:38

nie rozumiem jakim sposobem jesli wszystko w porzadku z rozrzadem moga nie otwierac sie zawory ktore sa popychane przez walek? przeciez nie ma mozliwosci obrocenia walka rozrzadu bez popchniecia zaworu
alonz
Student
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lut 2013, o 01:06
Lokalizacja: Trzebinia
Moje BMW: 320i_E36
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B20
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#3  Postprzez Grzesiek2290 » 3 gru 2013, o 01:09

Szklanki puste jak wałek nie pchnie zaworów. Ale skoro spłynął z nich olej to też zle
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez marcine30 » 3 gru 2013, o 01:48

Grzesiek2290 napisał(a):Szklanki puste jak wałek nie pchnie zaworów. Ale skoro spłynął z nich olej to też zle


W sumie gdyby tak logicznie pomysleć to oczywiste jak w szklance nie ma oleju to nie pracuje. Czy ktoś moze mi wyjaścic na jakiej zasadzie działa szklanka ?? bo u mnie 2 zawory są otwarte czy to też ma jakiś wpływ na to czy w szklance jest olej czy też nie.
marcine30
Student
 
Posty: 290
Dołączył(a): 29 maja 2009, o 12:01
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: 330ci
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m54b30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: e61
Nadwozie: Touring
Silnik: M57d30

Post numer:#5  Postprzez alonz » 3 gru 2013, o 08:25

no panowie z tego co ja sie orientuję to olej ma tylko kasować luz a nie przepchnąć cały zawór
alonz
Student
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lut 2013, o 01:06
Lokalizacja: Trzebinia
Moje BMW: 320i_E36
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B20
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#6  Postprzez Dantte26 » 3 gru 2013, o 12:06

w hydropopychaczu znajdują się dwie poduszki olejowe (wysokiego i niskiego ciśnienia) które faktycznie odpowiadają za przeniesienie obciążeń, a tym samym powodują otwarcie zaworu przy jednoczesnym kasowaniu luzów. Hydroregulatory to bardzo złożony element silnika. Pamiętam A6 2,5TDi V6 sąsiada co po wymianie głowic i większości osprzętu rozrządu ( zatarta pompa wody na autostradzie w Hiszpani zrobiła spustoszenie w silniku po zerwaniu pasa rozrządu) silnik klekotał jak ruski traktor... dopiero koleś co zajmuje się silnikami z takim rozrządem ogarnął temat... wspomniał o wstępnym zalaniu hudroregulatorów jeszcze przed montażem, wtedy szybciej się ułożą i nie będą hałasować... ustawiają się ostatecznie po usyskaniu pełnego ciśnienia oleju w układzie olejowym... po tak długim czasie postoju auta w hydroregulatorach nie ma pewnie ani grama oleju... są dwa wyjscia... demontaż i zalanie hydroregulatorów, bądź kręcenie silnikiem ( jeśli fatycznie jesteś pewny usawienia rozrządu) do uzyskania ciśnienia oleju...
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734
Obrazek
/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
E30 idzie w żółte blachy
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Grzesiek2290 » 3 gru 2013, o 12:10

Zdjęcie pokryw zaworów w silniku na palecie to nie jest dużo roboty. Ściągaj i patrz co tam się dzieje.
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez alonz » 3 gru 2013, o 12:23

a to juz wszystko rozumiem, przepraszam za wprowadzenie w błąd :oops:
alonz
Student
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lut 2013, o 01:06
Lokalizacja: Trzebinia
Moje BMW: 320i_E36
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B20
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#9  Postprzez marcine30 » 3 gru 2013, o 16:18

Po ściągnięciu dekla zaworowego oraz ściągnięciu kolektora dolotowego widac zawory w kanale ssącym krece silnikiem (ręcznie) wałek normalnie się obraca wciska hydropopychacz a zawór nie rusza się :(
marcine30
Student
 
Posty: 290
Dołączył(a): 29 maja 2009, o 12:01
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: 330ci
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m54b30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: e61
Nadwozie: Touring
Silnik: M57d30

Post numer:#10  Postprzez Dantte26 » 3 gru 2013, o 21:07

marcine30,
wszystko wskazuje na to, iż hydroregulatory nie mają oleju nie mówiąc już o jakimś tam ciśnieniu i nie zadzaiałają dopóki pompa oleju nie zapoda oliwy pod wymaganym ciścnieniem... jeśli pompa jest w kiepskim stanie, będzie miała ciężko zassać olej na sucho...
MOJE WIERNE e30: viewtopic.php?t=20734
Obrazek
/// Dolnośląska Grupa Rabunkowa ///
E30 idzie w żółte blachy
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama