[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

P?kni?ty wa? korbowy m50b25 vanos czy m52b25 b?dzie pasowa??

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Pęknięty wał korbowy m50b25 vanos czy m52b25 będzie pasował?

Post numer:#1  Postprzez 0sajfer » 6 gru 2013, o 00:01

Szybkie pytanie szybka odpowiedź, mam pęknięty wał korbowy w m50b25 pojedyńczy vanos.
Czy wał z m52b25 będzie pasował, jeśli tak to z pojedyńczego vanosa, podwójnego, obojętne?
Bo jak się domyślam wał z m50b20 nie pasuje?
Będę wdzięczny za szybką i konkretną informację, nie mogę w google nigdzie znaleźć pomocy na ten temat
0sajfer
Uczeń
 
Posty: 74
Dołączył(a): 22 cze 2012, o 16:25
Lokalizacja: wwa
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M50b25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez mamut103 » 6 gru 2013, o 00:14

Wg. katalogu wał szedł ten sam w silnikach M50, M52, M54 :) Ważne żeby było B25 i będzie pasować.

Na potwierdzenie: http://bmwfans.info/parts-catalog/11211705847/
mamut103
Stażysta
 
Posty: 370
Dołączył(a): 15 sie 2009, o 20:18
Lokalizacja: Kunów/Warszawa
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez 0sajfer » 6 gru 2013, o 00:27

mamut103 napisał(a):Wg. katalogu wał szedł ten sam w silnikach M50, M52, M54 :) Ważne żeby było B25 i będzie pasować.

Na potwierdzenie: http://bmwfans.info/parts-catalog/11211705847/


Wielkie dzięki, dokładnie o coś takiego mi chodziło!
0sajfer
Uczeń
 
Posty: 74
Dołączył(a): 22 cze 2012, o 16:25
Lokalizacja: wwa
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M50b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez bazej171 » 6 gru 2013, o 09:39

jak chcesz to mam taki wał daj dobrą cene na pw i zabieraj bo i tak pewnie na złomie by skończył
bazej171
Uczeń
 
Posty: 40
Dołączył(a): 7 paź 2012, o 16:09
Lokalizacja: łuków
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#5  Postprzez jiGsaw » 6 gru 2013, o 13:02

Jak już rozbierasz silnik to ja bym zrobił stroker na M50B30... albo chociaż m50b28.
jiGsaw
Stażysta
 
Posty: 311
Dołączył(a): 6 wrz 2009, o 09:40
Lokalizacja: Rumia
Moje BMW: 328i
Nadwozie: -------
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#6  Postprzez 0sajfer » 6 gru 2013, o 20:47

jiGsaw napisał(a):Jak już rozbierasz silnik to ja bym zrobił stroker na M50B30... albo chociaż m50b28.

Myślałem o tym ale za dużo kombinowania, wał mi wymienią na zamontowanym silniku i zaraz sobie polatam bokami. Stroker wyjdzie siłą rzeczy kilka tysięcy, wyjęcie silnika, zregenerowanie głowicy która też już nie jest w najlepszym stanie, no i jak dobrze pójdzie to odbiorę samochód w marcu. Zimę sobie przelatam co mam, potem będę zbierał na v8 i tyle :)
0sajfer
Uczeń
 
Posty: 74
Dołączył(a): 22 cze 2012, o 16:25
Lokalizacja: wwa
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M50b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Stammek » 6 gru 2013, o 21:09

0sajfer napisał(a):wał mi wymienią na zamontowanym silniku i zaraz sobie polatam bokami.


to juz bym wolał wyjac silnik niz bawić sie z wymianą na aucie. Demontaż skrzyni po swapie na m50 w e30 to katorga a jeszcze dojdzie miska itp.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez 0sajfer » 6 gru 2013, o 21:14

Stammek napisał(a):to juz bym wolał wyjac silnik niz bawić sie z wymianą na aucie. Demontaż skrzyni po swapie na m50 w e30 to katorga a jeszcze dojdzie miska itp.

Skrzynia i tak wywalona bo miał pójść lekki zamach.
Tak czy siak szybka kalkulacja, wał troszkę ponad 100zł, wymiana drugie 100? Może 200, niech zaszaleję. Sam blok z b28 to +/- 1000zł z transportem, do tego podmianka kolejne 500zł. A do tego mi klepie rozrząd, uszczelka, planowanie/zabielenie głowicy, komp, vanos cyka, poci się trochę, bez 2-3 tysięcy nie podchodź. Gdybym docelowo chciał mieć 2.8 to byłaby idealna okazja, ale ponieważ chcę tylko zimę przelatać i zbieram na v8 to szukam tylko wału :)
0sajfer
Uczeń
 
Posty: 74
Dołączył(a): 22 cze 2012, o 16:25
Lokalizacja: wwa
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M50b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez Stammek » 7 gru 2013, o 02:11

0sajfer napisał(a):wymiana drugie 100? Może 200, niech zaszaleję


to masz bardzo tanich tanich mehchanikow. Zapomnialeś doliczyć uszczelek i jak zmiana wału to i panewy nowe by wypadało zalozyć.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez Grzesiek2290 » 7 gru 2013, o 15:00

Generalnie wystarczy rozpiąć końcówki, podwiesić silnik i zwalić dolną ławę wtedy masz pełne pole do popisu z dołem silnika


ps.ekm warto wspomnieć że przednia obudowa rozrządu jest uszczelniona uszczelką pod głowicę więc trzeba to jakoś uszczelnić przy składaniu żeby się nie lało w typowym dla tego elementu miejscu czyliu przy napinaczu. A żeby ja odkręcić to trzeba zrzucić dekiel zaworów i od wewnątrz głowicy są chyba z 2 albo 3 śruby wkręcone w przednią obudowę i nie pamiętam czy nie zasłaniają ich kółka rozrządu albo napinacz.
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama