[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Szpera a stuki przy skr?cie

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#1  Postprzez Nakon » 8 maja 2014, o 13:47

Witam, to mój pierwszy post na tym forum więc prosze nie krzyczeć od razu ;) jakiś czas temu kupiłem E30 320i w sedanie które miało zespawany dyfer przez poprzedniego właściciela czyli tzw szpere. Nie jeździłem wcześniej autem ze szperą stąd moje pytanie. Podczas skrętu z małą prędkością, bez gazu słychać z jakieś dziwne stuki przypominające dźwięk podobny jak jest w przypadku niedokręconych kół. Gdy doda się gazu bądź lata bokami wszystko jest jak trzeba. Czy tak działa szpera czy poprostu jest coś roz****ne w tym dyfrze ?

Pozdrawiam
Nakon
 

Reklama

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#2  Postprzez Strzelba » 8 maja 2014, o 14:17

Nakon napisał(a):zespawany dyfer
to nie jest szpera
Nie zadawaj mi na PW pytań po co, dlaczego itp - nie odpowiem, a Ty dostaniesz bonusik. Forum jest do zadawania pytań!!!
NIE ODPISUJE NA PW DOTYCZĄCE DOSTĘPU DO GIEŁDY i SMSy chyba że chcesz bonusik

Czapki bejsbolówki z logo forum
Strzelba
Administrator
 
Posty: 3760
Dołączył(a): 17 gru 2006, o 19:32
Lokalizacja: z zamiedzy
Moje BMW: 328iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318iS
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#3  Postprzez ksx9 » 8 maja 2014, o 16:48

prawdziwa szpera tak nie działa

natomiast jak masz zaspawany dyfer to przy zawracaniu przeskakują ci koła stąd te dźwięki i jest to normalne przy takim "tuningu" :mad2:
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#4  Postprzez misza » 8 maja 2014, o 21:17

Nakon napisał(a):Witam, to mój pierwszy post na tym forum więc prosze nie krzyczeć od razu ;) jakiś czas temu kupiłem E30 320i w sedanie które miało zespawany dyfer przez poprzedniego właściciela czyli tzw szpere. Nie jeździłem wcześniej autem ze szperą stąd moje pytanie. Podczas skrętu z małą prędkością, bez gazu słychać z jakieś dziwne stuki przypominające dźwięk podobny jak jest w przypadku niedokręconych kół. Gdy doda się gazu bądź lata bokami wszystko jest jak trzeba. Czy tak działa szpera czy poprostu jest coś roz****ne w tym dyfrze ?

Pozdrawiam



Heheheh dobre :thu:
misza
Stażysta
 
Posty: 539
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#5  Postprzez Nakon » 8 maja 2014, o 21:52

No właśnie ten pseudo tuning w postaci rzeźby z tym dyfrem to największa wada tego pojazdu :mad2: ale to kropla w morzu w porównaniu z tym co zobaczyłem jak rozbierałem auto do zera.... W największym skrócie: mają ludzie nieograniczoną fantazje :duh:

Największy zgrzyt jest przy jeździe na wstecznym czy to w lewo czy to w prawo - trzeba się pozbyć tego ustrojstwa jak najszybciej... albo po prostu nie zdejmować nogi z gazu :mrgreen:
Nakon
 

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#6  Postprzez zelek.um » 8 maja 2014, o 22:26

stukają zajechane półośki przez Twoją "szperę"
zelek.um
Student
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 00:06
Lokalizacja: kg
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#7  Postprzez marcine30 » 8 maja 2014, o 22:32

Proponuje sprawdzić tuleje belki.
marcine30
Student
 
Posty: 290
Dołączył(a): 29 maja 2009, o 12:01
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: 330ci
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m54b30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: e61
Nadwozie: Touring
Silnik: M57d30

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#8  Postprzez Nakon » 9 maja 2014, o 07:56

Musze znaleźć jakiegoś mechaika a nie wymieniacza żeby zdiagnozował usterkę chodź obstawiam półośki... ostatnio jak ją widziałem od dołu zauważyłem sparciałe gumy na półosiach ale odpuściłem sobie wymianę gdyż mam już drugą E30 i w tą już nie chciałem inwestować pieniędzy... na ale cóż jak trzeba to trzeba :(
Nakon
 

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#9  Postprzez zelek.um » 9 maja 2014, o 08:58

Półośki to inwestycja na prawdę wielka - 100zł.
zelek.um
Student
 
Posty: 284
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 00:06
Lokalizacja: kg
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#10  Postprzez Nakon » 9 maja 2014, o 10:12

....ąta setka zainwestowana w pojazd z przeznaczeniem na sprzedaż ale z taką grzechotką ciężko będzie... więc do roboty :lol:
Nakon
 

Re: Szpera a stuki przy skręcie

Post numer:#11  Postprzez Nakon » 9 maja 2014, o 23:04

Dobra po temacie - jest już nowy dyfer i półoś - koniec patololgi drogowej ;)
Nakon
 



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama

cron