[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Falowanie obrotow w E36+duze spalanie

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Falowanie obrotow w E36+duze spalanie

Post numer:#1  Postprzez wiktor » 21 lut 2009, o 20:40

Wiem ze tematow zwiazanych z falowaniem obrotow jest wszedzie pelno ale moze jest ktos kto pomoze mi w tej kwesti.Sprawa sie tyczy kebaba z M42 pod maska.Samochodem zrobilem ok 30 tys.km i nie bylo zadnych problemow a dzis nagle po zrobieniu kilkunastu kilometrow i krotkim postoju silnik zaczal falowac i gasnac.Praktycznie za kazdym razem na biegu jalowym obroty faluja i w kilka sekund silnik gasnie-nie jest w stanie utrzymac obrotow.Od czego zaczac poszukiwania?Od krokowca?
Ostatnio edytowano 23 lut 2009, o 17:45 przez wiktor, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
BMW M///POWER KLUB KAMIONNA
wiktor
Stażysta
 
Posty: 459
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 17:22
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: -------
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez Jakub.j » 22 lut 2009, o 00:02

od krokowca przedewszystkim, od czujnika polozenia wałka, od przeplywki od kabli zapłonowych, potem daj znac.... pomyslimy dalej!
Jakub.j
 

Post numer:#3  Postprzez D1 DIESEL » 22 lut 2009, o 02:31

wyczyść silniczek krokowy i przepustnice (obydwie), sprawdz czy nie ma "wypadania zapłonów" powinno być dobrze
D1 DIESEL
Uczeń
 
Posty: 97
Dołączył(a): 24 wrz 2008, o 22:40
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#4  Postprzez wiktor » 22 lut 2009, o 14:45

Dzis zauwazylem jeszcze jeden objaw-wzroslo zuzycie paliwa i to dosc znacznie.Zamiast 8 litrow teraz wyszlo mi ok 13!Czy za falowanie i gasniecie mozna obwiniac sonde?Moze jutro bede mial czas to wezme sie za robote.
Obrazek
BMW M///POWER KLUB KAMIONNA
wiktor
Stażysta
 
Posty: 459
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 17:22
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: -------
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez jakubmw320 » 22 lut 2009, o 14:50

jesli wzrasta spalanie to za to jest odpowiedzialny czujnik temperatury silnika musisz wymienic go koszt niewielki
jakubmw320
 

Post numer:#6  Postprzez wiktor » 22 lut 2009, o 15:07

Ale czy ten czujnik moglby miec wplyw na falowanie i gasniecie?Dzis rano jak odpalilem to mialem obroty ok 1200 czyli tak jak zawsze.Po chwili obroty spadly do powiedzmy tych 700-800 i zaczelo sie falowanie.
Obrazek
BMW M///POWER KLUB KAMIONNA
wiktor
Stażysta
 
Posty: 459
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 17:22
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: -------
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez jakubmw320 » 22 lut 2009, o 15:15

tak moze miec wplyw bo podaje blede informacje do komputera i samochod ciagle chodzi na ssaniu i przez to pali tyle paliwa
jakubmw320
 

Post numer:#8  Postprzez wiktor » 22 lut 2009, o 15:30

oOk,jutro postaram sie posprawdzac pare rzeczy.A tak przy okazji-gdzie mniej wiecej szukac tego czujnika i czy zeby wmontowac krokowca musze zdemontowac zaznaczony na zdjeciu kolektor(?)Obrazek

[ Dodano: 23-02-2009, 15:06 ]
Troche dzis pogrzebalem przy aucie i tak:narazie jako ze wzroslo spalanie darowalem sobie krokowca(wydaje mi sie ze nawet jakby byl padniety to auto nie palilo by pare litrow wiecej i to na trasie).Troche poczytalem na necie i sprawdzilem czujnik temp-jest ok.Mierzylem opor na zimnym i na rozgrzanym silniku i w zaleznosci od temp rezystancja sie zmieniala od bodaj 8.8 kOm na zimnym do 0.33kOm na goracym.Dodatkowo ja silnik byl rozgrzany i go odlaczylem silnika nie dalo sie odpalic.Z ciekawosci na rozgrzanym silniku odpialem terz przeplywke-efekt byl taki ze silnik natychmiast zgasl.
Mysle kupic taka sonde http://moto.allegro.pl/item553805201_un ... odowa.html Mial ktos doswiadczenie z taka?Bedzie dobra?
Obrazek
BMW M///POWER KLUB KAMIONNA
wiktor
Stażysta
 
Posty: 459
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 17:22
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: -------
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez Janek » 25 lut 2009, o 20:53

Słuchaj ja mam podobny problem, też w iesie. Nie rozwiązałem go i nikt do tej pory nie może mi pomóc. Przeczytaj ten temat i moją wypowiedź na drugiej stronie i powiedz czy masz mniej więcej to samo: http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

Co do spalania w moim podpisie masz moje średnie spalanie. Kliknij i obadaj. Zawsze mi pali w granicach 12 litrów. Jeden mówi, że jak na miasto to ok, a drugi, że stanowczo za dużo. Strzelbie is pali 9, a koledze co też ma iesa tak jak mi 12.

Jak poradzisz sobie z problemem daj znać.
Janek
Inżynier
 
Posty: 629
Dołączył(a): 19 wrz 2008, o 19:03
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#10  Postprzez wiktor » 25 lut 2009, o 21:55

Z ta sonda to dopiero chyba w piatek bede robil-mam nadzieje ze pomoze.
Janek-przeczytalem ten temat i u mnie jest podobnie choc nie identycznie.Tak jak wspominalem problem pojawil sie nagle,na skrzyzowaniu zaczely falowac obroty.Po odpaleniu gdy silnik jest zimny mam obr ok 1100 i jest ok.Gdy "ssanie" sie wylaczy zaczynaja sie problemy:z 700 leca w dol,zaczyna telepac i jesli sie uda,obr wskocza na jakies 1300 i powoli opadaja i tak pare razy az w koncu gasnie.No i to spalanie.Po miescie praktycznie nie jezdze ale podejrzewam ze obecnie spalil by mi z 15albo lepiej.
Jest jeszcze jedna rzecz ktora mnie zastanawiala ale do ktorej zdazylem sie przez te 30tys przyzwyczaic.Silnik jest mulowaty na niskich obrotach i wogole dosc wolno reaguje na dodanie gazu.Powyzej powiedzmy3,5tys obr jest ok-wkreca sie do odcinki bez problemu.Wiem ze 16v potrzebuje obrotow ale zeby nie dalo sie spalic laka(205 R16

[ Dodano: 28-02-2009, 19:11 ]
Witam ponownie.Wymienilem dzis sonde i nie chce zapeszac ale auto chyba uleczone.Tzn obroty nie faluja a silnik nie gasnie.Pod tym wzgledem jest git.Teraz musze tylko troche pojezdzic i sprawdzic spalanie.Ale jestem dobrej mysli :D
Obrazek
BMW M///POWER KLUB KAMIONNA
wiktor
Stażysta
 
Posty: 459
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 17:22
Lokalizacja: malopolska
Moje BMW: 325ix
Nadwozie: -------
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama