[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Czyszczenie silników elektrycznych szyb

Wszystkie sprawy związane z instalacją elektryczną
  • Reklama

Czyszczenie silników elektrycznych szyb

Post numer:#1  Postprzez kkm » 16 cze 2009, o 20:01

Tak jak w temacie. Mam mechanizmy elektrycznych szyb razem z silnikami i te ostatnie ledwo się ruszają. Po oddzieleniu silnika od mechanizmu, przenoszącego ruch wirnika na koło zębate, silnik pracuje normalnie dopiero jak się mu na starcie pomoże. Jasne jest że są zasyfione i stąd te objawy.
Tu moje pytanie - czy ktoś już rozbierał te silniki?? nie wiem w ogóle jak się za to zabrać żeby nie popsuć? I drugie pytanie jak już rozbiorę to jak i czym to wyczyścić w środku?
kkm
 

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez pawels5 » 16 cze 2009, o 23:23

Najpierw sprawdź przełączniki, wyciągnij je, rozbierz, przeczyść styki i nasmaruj smarem miedzianym. Też to miałem, już zacząłem grzebać w drzwiach, a po prostu podjarane były styki w przełącznikach. Ewentualnie zamień z tej szyby co nie chodzi przełącznik od tej co dobrze chodzi i zobaczysz. Silnika samego chyba nie rozłożysz.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#3  Postprzez kkm » 17 cze 2009, o 13:27

No właśnie w tym rzecz że narazie mam wszystko na wierzchu i podłączam je na krótko, no i nie działają tak jak trzeba. Słyszałem o czymś takim jak czyszczenie silników nierozbieralnych, metodą kompieli, pracujących silników, w benzynie ekstrakcyjnej. Z tym, że do tego jakoś tam odpowiednio trzeba podłączać silnik do źródeł prądu, a nie chce mi się w to bawić, także najlepiej byłoby je rozebrać.
kkm
 

Post numer:#4  Postprzez kamil.k » 18 cze 2009, o 09:19

tez ostatnio patrzyłem swoje silniki i jakos sie rozruszały ale tulejki i łożyska pasowałoby wymienic to wirnik niedługo bedzie tarł o uzwojenie

ja rozpiołem u siebie silnik od nepedu szyby to obroty miał dosyc spore :D żeby rozebracdelej to najlepiej zawiesc do jakiegos elektryka może sie podejmie albo cos podpowie
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#5  Postprzez kkm » 18 cze 2009, o 12:37

No i chyba tak zrobię, zaniose je do zakładu uzwajania silników, czy jakoś tak :P
A te tulejki i łożyska to są standardowe jakieś czy odpowiednie do tych akurat silników??
kkm
 

Post numer:#6  Postprzez Pietrek » 8 lip 2009, o 23:29

nic nie zawoź do żadnych zakładów :) U mnie mechanizm nie działał w ogóle jak przyszła paczke z Allegro... rozebrałem silniczek , wyjąłem wirnik i wyczyściłem wszystko w środku. Z obydwu stron wirnika , na ten wałek wchodzą takie mosiężne tulejki, one zostają w korpusie więc tak łatwo ich nie wyczyścisz :) ja wziąłem wodny papier ścierny i przeszlifowałem lekko ten wałek na wirniku , w miejscach gdzie siedzą te tulejki... potem złożyłem wszystko z lekka odrobiną smaru i śmiga jak szalone :)


Aha ... w obydowie silniczka , z tyłu jest śrubka którą reguluje sie luz wirnika, żeby nie latał w przód i w tył ... może to masz po prostu wkręcone i wirnik jest dociśnięty tak że nie ma siły zakręcić :)


Rozbierz go , wyczyść , poskładaj i będzie chulać :)



Aha ... silniczki mają w korpusach takie gumowe cypelki do aplikowania jakiegoś smaru, oleju czy czegokolwiek... warto tam psiknąć jakimś WD40, w 4 silniczkach jakie rozbierałem w środku była rdza... mniej lub więcej, mimo że z zewnątrz silniczek wyglądał bardzo dobrze :)
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez kkm » 9 lip 2009, o 00:44

Dzięki wielkie :D tylko jeszcze jedno pytanie - jak je rozebrać?? :) tzn, normalnie podważyć te ściankę plastikową, z której wychodzi wirnik, i spokojnie wyjdzie, czy jakoś inaczej??
kkm
 

Post numer:#8  Postprzez pawels5 » 9 lip 2009, o 17:10

Pietrek napisał(a):potem złożyłem wszystko z lekka odrobiną smaru i śmiga jak szalone :)

Te tulejki mają chodzić na sucho i nie smaruje się ich.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#9  Postprzez Pietrek » 11 lip 2009, o 06:11

Czy to że je lekko nasmarowałem zaszodzi ? Niesądze
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez Prins » 4 gru 2009, o 21:29

panowie a ja mam u siebi taki broblem szyba odsowa sie ok ale jak jest 5 cm przed koncem zasowania to tak pomalutku dochodzi 0,5 cm od gory i slychac w tych mechanizmach takei tryyyyyy i nie pojdzie wiecej trzeba jej reka pomoc to sie dosunie .
Co robic?
Damian
Prins
Inżynier
 
Posty: 872
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 00:26
Lokalizacja: Mielec RMI
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#11  Postprzez wojciechpn » 16 gru 2009, o 03:08

z tego co mowisz to albo mechanizm jest zle zlozony i koncza sie zabki za wczesnie albo tez ostatnie zabki juz sie wyrobily i stad ten problem, wyjmij szybe i sprawdz mechanizm pod wzgledem stanu technicznego
ale bardzo mozliwe ze zgubil jakies zabki albo tez jakies srubki luzne i przeskoczylo
wojciechpn
 

Post numer:#12  Postprzez bono20002 » 17 gru 2009, o 13:10

nie lejcie zadnego wd-40 ani innych tego typu specyfików!!
To jest dobre do odkrecania srub, ale nie zeby gdzies miało robic za smarowanie!!
Obrazek
bono20002
Profesor
 
Posty: 2250
Dołączył(a): 26 lis 2007, o 17:47
Lokalizacja: Zamienie
Moje BMW: 344
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#13  Postprzez Prins » 27 gru 2009, o 20:18

podejda silniczki z e34 lub z e32 do e30 ??
bo te moje jakies slabe sa czyzby sie konczyly ??
Damian
Prins
Inżynier
 
Posty: 872
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 00:26
Lokalizacja: Mielec RMI
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama