Kostka z instalacji z m20b27 - kwiecień '85
http://img44.imageshack.us/i/s8001716x.jpg/
http://img126.imageshack.us/i/s8001717x.jpg/
Kostka z instalacji z m20b35 - ~86'
http://img230.imageshack.us/i/s8001721x.jpg/
http://img19.imageshack.us/i/s8001720x.jpg/
Skorzystałem z rozpiski kolegi "pietrek" czyli:
- Kod: Zaznacz cały
[b]Rok produkcji od 11/82 do 5/85[/b]
1 D+ Alternator - kontrolka ładowania
2 sta Poziom oleju statyczny
4 FT Temperatura płynu chłodniczego
6 15s Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu
7 EP Elektryczna pompa paliwa
8 50 Napięcie przy rozruchu
10 15u Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony
15 dyn Poziom oleju dynamiczny
16 öl Ciśnienie oleju
17 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne
[b]Rok produkcji od 6/85 do 7/87 [/b]
1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny zielono-żółty
4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-fioletowy
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Napięcie przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu zielono-biały
7 15U Napięcie przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony zielony
8 TI Komputer sterujący DME / nastawnik biegu jałowego (krokowy) biało-zielony
10 DYN Poziom oleju dynamiczny niebieski
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-zielony
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US zielony
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 airb. Złącze diagnostyczne biało-czarny
18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty
Trzy pinowe złącze w schowku
1 ws Sygnał prędkości obrotowej (dla kombinacji z A7)?
2 gr DWA (plus z zapłonu z BC)?
3 ge Sygnał o poziomie spalania (dla kombinacji z A11)?
Kolory przewodów opisanych na tej rozpisce a w kostce nie zgadzały się niektóre były całkowite inne np. zamiast biało-zielony był biało niebieski. ale patrząc na numery pinów i opis np w 2.5 pierwszy pin to D+ i w rozpisce patrzyłem na którym pinie w kostce ety jest D+ i tak łączyłem pokolei. Jedynie został biało-czarny (niby złącze diagnostyczne). kolory się zgadzały wyszło że kolory przewodów są takie same w obu instalacjach tylko niektóre były na innych pinach.
Więc połaczyłem zgodnie z rozpiską i ... silnik kręci ale nie ma iskry... napięcie na cewce na przyjściu wogule nie ma. gdy sprawdze na + albo - na cewce napięcie z masą silnika to jest 12,3V.
Kompletnie nie wiem gdzie mam i co przedewszystkim sprawdzać...
Bardzo prosze o pomoc
[ Dodano: 18-10-2009, 10:29 ]
Komputer i cewka sprawdzona w innym aucie i działają.
mierzyłem rezystancje czujników położenia wału między stykiem 1-2 wychodzi 947ohm, między 2-3 nie ma przejście, między 1-3 też nie ma przejścia. to dobre wyniki ? pompa paliwa też nie działa przy kręceniu rozruszniekiem. Sprawdzałem też wtyczki do tych czujników jakie napięcie na czujniki przychodzi i wyszło że żadnego napięcia nie dostają..... o teraz
PROSZE O POMOC
[ Dodano: 19-10-2009, 18:41 ]
Usterka zlokalizowana i usunięta. okazało się że komputer nie ma zasilania stąd nie było iskry. po podaniu na krótko napięcia na komputer (PIN nr 18 w komputerze dwu rzędowym) i po przekręceniu rozrusznikiem pojawiła się iskra wszystko gra i buczy odpaliła za pierwszym szczałem. na forum nie znalazłem jaką wartość rezystancji powinien mieć czujnik położenia wału (ale te w skrzyni biegów) oba miały po 947ohm i oczywiście działają poprawnie więc podaje dla informacji tą wartość
Dzięki za pomoc kolegi z forum