[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

swap m20b25 na m20b27

Wszystkie sprawy związane z instalacją elektryczną
  • Reklama

swap m20b25 na m20b27

Post numer:#1  Postprzez Gr390R » 13 paź 2009, o 23:08

Witam. Jestem na etapie walki z elektryką po swapie z m20b25 na m20b27(stara eta). ogólnie wszystko gotowe jedynie elektronika. więc to są kostki obu samochodów:

Kostka z instalacji z m20b27 - kwiecień '85
http://img44.imageshack.us/i/s8001716x.jpg/
http://img126.imageshack.us/i/s8001717x.jpg/

Kostka z instalacji z m20b35 - ~86'
http://img230.imageshack.us/i/s8001721x.jpg/
http://img19.imageshack.us/i/s8001720x.jpg/


Skorzystałem z rozpiski kolegi "pietrek" czyli:

Kod: Zaznacz cały
[b]Rok produkcji od 11/82 do 5/85[/b]

1 D+ Alternator - kontrolka ładowania
2 sta Poziom oleju statyczny

4 FT Temperatura płynu chłodniczego

6 15s Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu
7 EP Elektryczna pompa paliwa
8 50 Napięcie przy rozruchu

10 15u Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony

15 dyn Poziom oleju dynamiczny
16 öl Ciśnienie oleju
17 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne





[b]Rok produkcji od 6/85 do 7/87 [/b]

1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny zielono-żółty

4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-fioletowy
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Napięcie przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu zielono-biały
7 15U Napięcie przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony zielony
8 TI Komputer sterujący DME / nastawnik biegu jałowego (krokowy) biało-zielony

10 DYN Poziom oleju dynamiczny niebieski
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-zielony
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US zielony
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 airb. Złącze diagnostyczne biało-czarny

18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty

Trzy pinowe złącze w schowku

1 ws Sygnał prędkości obrotowej (dla kombinacji z A7)?
2 gr DWA (plus z zapłonu z BC)?
3 ge Sygnał o poziomie spalania (dla kombinacji z A11)?



Kolory przewodów opisanych na tej rozpisce a w kostce nie zgadzały się niektóre były całkowite inne np. zamiast biało-zielony był biało niebieski. ale patrząc na numery pinów i opis np w 2.5 pierwszy pin to D+ i w rozpisce patrzyłem na którym pinie w kostce ety jest D+ i tak łączyłem pokolei. Jedynie został biało-czarny (niby złącze diagnostyczne). kolory się zgadzały wyszło że kolory przewodów są takie same w obu instalacjach tylko niektóre były na innych pinach.
Więc połaczyłem zgodnie z rozpiską i ... silnik kręci ale nie ma iskry... napięcie na cewce na przyjściu wogule nie ma. gdy sprawdze na + albo - na cewce napięcie z masą silnika to jest 12,3V.
Kompletnie nie wiem gdzie mam i co przedewszystkim sprawdzać... :roll:

Bardzo prosze o pomoc :mad2:

[ Dodano: 18-10-2009, 10:29 ]
Komputer i cewka sprawdzona w innym aucie i działają.
mierzyłem rezystancje czujników położenia wału między stykiem 1-2 wychodzi 947ohm, między 2-3 nie ma przejście, między 1-3 też nie ma przejścia. to dobre wyniki ? pompa paliwa też nie działa przy kręceniu rozruszniekiem. Sprawdzałem też wtyczki do tych czujników jakie napięcie na czujniki przychodzi i wyszło że żadnego napięcia nie dostają..... o teraz :mad2:

PROSZE O POMOC :(

[ Dodano: 19-10-2009, 18:41 ]
Usterka zlokalizowana i usunięta. okazało się że komputer nie ma zasilania stąd nie było iskry. po podaniu na krótko napięcia na komputer (PIN nr 18 w komputerze dwu rzędowym) i po przekręceniu rozrusznikiem pojawiła się iskra :cool2: wszystko gra i buczy odpaliła za pierwszym szczałem. na forum nie znalazłem jaką wartość rezystancji powinien mieć czujnik położenia wału (ale te w skrzyni biegów) oba miały po 947ohm i oczywiście działają poprawnie więc podaje dla informacji tą wartość :)
Dzięki za pomoc kolegi z forum :cool2:
Gr390R
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez bmwe30gdansk » 13 lis 2009, o 23:10

Gr390R,
Witam. JA natomiast robiłem swap z m20b27 na m20b25 :) i mam takie pytanie czy posiadasz na sprzedaż sterownik silnika oraz sterownik jałowych obrotów ? Jescze takie pytani czy działa ci obrotomierz po swapie ?
bmwe30gdansk
 

Post numer:#3  Postprzez Gr390R » 14 lis 2009, o 23:44

z 2.5 żadnych części nie sprzedaje bo ten silnik jeszcze do innego e30 pójdzie. obrotomierz działa bo w obydwu przypadkach wyjście do obrotomierza było oddzielną kostką wychodzącą z kompa ECU. jeżeli nie ma tekiej kostki to podejrzewam że trzeba z pinu kompa ECU ciągnąć przewód do złącza ale na 100% nie jestem pewien
Gr390R
 



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama