[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

wysoka temp na czujniku t.wody

Wszystkie sprawy związane z instalacją elektryczną
  • Reklama

wysoka temp na czujniku t.wody

Post numer:#1  Postprzez lisek899 » 25 cze 2013, o 00:33

Siemaneczko!
Mam taki otóż problem z moim M20B25
Zauważyłem że czasami auto potrafi samo zgasnąć podłączyłem kompa i oprócz tego że przepływka pokazuje temp. powietrza wlotowego 250 stopni czy jest podłączona czy nie, wiadomo..przepływka padła i do wymiany :mad2: ale czujnik temperatury wody ten który podaje sygnał na sterownik (2 piny) pokazywał na nagrzanym motorze 150 stopni a na zegarze idealne 90... pomyślałem że padł czujnik temp. i kupiłem nowy ale po założeniu jest to samo.... :cho: dodam że jeśli odepne wtyczke od czujnika to komp pokazuje -63 stopnie
lisek899
Uczeń
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 00:18
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Reklama

Post numer:#2  Postprzez kamil7s » 25 cze 2013, o 01:13

Do przepływki możesz kupić sam czujnik. Wydaje mi sie jednak że przerwany jest obwód a nie przepływka niesprawna. Co do czujnika, to mam to samo na zegarze 90 a na kompie 130. Sprawdź ile oporu pokaże czujnik bezpośrednio go mierząc multimetrem i porównaj z charakterystyka :

-10*C - 7000 - 11600 Ohm
20*C - 2100 - 2900 Ohm
80*C - 270 - 400 Ohm

A twój problem moze mieć podłoże w sondzie lub silniczku krokowym.
kamil7s
Stażysta
 
Posty: 371
Dołączył(a): 5 paź 2009, o 21:01
Lokalizacja: Nams
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#3  Postprzez lisek899 » 25 cze 2013, o 12:19

przerwany obwód na instalacji czy cos w samej przepływce siadało? a co do temp wody to o tyle mnie to martwi że przy takiej temperaturze sterownik chyba obcina dawke paliwa co też nie jest zdrowe.. co do sondy to na nowej i starej było to samo więc podejrzewam że jest SI, może ta krokówka... można jakoś ją sprawdzić??
lisek899
Uczeń
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 00:18
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#4  Postprzez kamil7s » 18 lip 2013, o 02:33

Ktoś wie dlaczego jest taki problem z tym czujnikiem który pokazuje 130-150 stopni? Czy to nie temperatura wskazujaca na pełne zwarcie czujnika?
kamil7s
Stażysta
 
Posty: 371
Dołączył(a): 5 paź 2009, o 21:01
Lokalizacja: Nams
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#5  Postprzez lisek899 » 18 lip 2013, o 10:12

mi sie wydaje że nie.. jeśli było by to pełne zwarcie czujnika to pokazywałby od razu po zapłonie max odczyt a poza tym ja czujnik wymieniłem i dziala tak samo na nowym, jeśli byłoby zwarcie na kablach to też momentalnie po zaplonie pokazało by max odczyt
lisek899
Uczeń
 
Posty: 79
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 00:18
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#6  Postprzez kamil7s » 20 lip 2013, o 00:58

Bede niedługo mierzył go miernikiem przy każdej temperaturze. Zmieniłem kompa może odczyty sie zmienią.
kamil7s
Stażysta
 
Posty: 371
Dołączył(a): 5 paź 2009, o 21:01
Lokalizacja: Nams
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#7  Postprzez deltajastrzab01 » 6 gru 2013, o 13:50

Odświeżę temat bo mam od roku to samo.

Bestia chodzi na bogato, ma ok 750 rpm. Na kompie wyskakują temperatury powietrza i wody choby z marsa. Przepływka już trzecia (na każdej pokazuje 192 stopnie). Gdy ją odepnę to jest różnica, wszystkie cztery przewody nie mają oporów do wtyczki do kompa. Komp tez już drugi. Numery odpowiednie. Czujnik wody wymieniony i takie same kosmiczne dane pokazuje jak poprzedni. Gdy ją odepnę to jeszcze bardziej głupieje, ale przy 130 stopniach powinno rozsadzić chłodnice i resztę, a na zegarach temperature podaje poprawną. Znalazłem wtyczkę okrągłą koło bloku silnika. Parę pinów było zaśniedziałych, poczyściłem, brak oporów, przejście jest, a nic się nie zmieniło. Wymienione na nowe:przewody, lambda, świece, palec z kopułką (Bremi, beru, bosch itp firmy). Krokus wymieniany, czyszczony, sprawdzany. Przepustnica wyciągnięta, wyczyszczona, uszczelniona. Masy wyczyszczone, nasmarowane, zero oporów do budy.

Dwa lata temu jak ją kupiłem to trzymała pięknie 550 rpm. Potem zaczęła wyskakiwać na 750 i chodzić na bogato. Przy resecie kompa chwilę trzymała 550 i po chwili rzucała się na 750. Teraz już tylko wysoko, czasem ją zaleje. Zostało i już tylko wyciągnąć wiązkę i sprawdzić pod kątem przetarć, ale chwilowo mi się nie chce :)

Ma ktoś jakiś pomysł?
deltajastrzab01
 



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama