[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Pod??czanie OBC II w e28

Wszystkie sprawy związane z instalacją elektryczną
  • Reklama

Podłączanie OBC II w e28

Post numer:#1  Postprzez MutoN » 14 paź 2013, o 11:00

Witam,
Chciałbym się was poradzić w sprawie podłączenia OBC II.
Nie jestem posiadaczem e30, tylko e28. Ale liczę na pomoc wasza pomoc, bo podlaczenie jest takie samo:-)
Mógłby mi ktoś pomóc rozszyfrować wiązkę kabli, gdzie co podłączyć ? Szukałem na forum nie ma jakiegoś tutoriala jak to zrobić krok pro kroku. Może ktoś już ma to za sobą i mógłby mi powiedzieć co z czym połączyć aby wszystko działało.

Czy obc podpina się tylko do zegarów czy gdzies jeszcze?

W skład mojego zestawu wchodzi:

-OBC
-sterownik i gong
-wiązka
-manetka

Wszystko prezentuje się tak:
Wiązka
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wiem, że żółta wtyczka wchodzi w zegary, zielona w OBC dodatkowo jest tez podpięcie sterownika i gongu. Co do wtyczki opisanehj jako czujnik temperatury nie jestem pewien może ktoś mnie sprostuje, to samo tyczy sie wtyczki ktora opisalem jako "zegary predkosciomierz" taka sama wtyczke mialem wpieta w zegary, dokladnie w predkosciomierz. Co do wtyczek 1,2,3,4 nie wiem gdzie je podpiąć.

Druga wiązka:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Kable 1i 2 jakby do siebie pasuja, ale byly rozpiete wiec ich nie spinalem

Manetka:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nie wiem gdzie podłączyć 1 oraz 2

Jest jeszcze kabel ( wydaje mi się ze do czujnika temperatury)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
No i jak ja to widze w zegarach:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ktoś wie do czego słyży złącze 1 w zegarach?


Z góry wielkie dzięki za pomoc z tym OBC :D
Ostatnio edytowano 15 paź 2013, o 13:37 przez MutoN, łącznie edytowano 1 raz
MutoN
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 01:32
Lokalizacja: lodz
Moje BMW: 520
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Pietrek » 14 paź 2013, o 16:21

Wiązka z e28 różni się rozmieszczeniem pinów w kostce zegarów, gdybyś wcześniej nie wiedział to już wiesz ;)
jbc, mam wiązki z komputerem do e28
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez MutoN » 15 paź 2013, o 00:17

Generalnie czy podpianam komplet obc czy bez manetki, zawsze dochodze do takiego stanu:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jezeli swiatla sa wylaczone to swieci sie sam ekranik i nic sie nie wyswietla przyyciskanie czegokolwiek nie pomaga, po wcisnieciu timer albo limit nie zapalaja sie zolte diody na przyciskach, a po wlaczeniu swiatel przygasa ekranik i dolaczaja sie przyciski. I to wszystko zero odzewu.

Czy problem moze lezec w zarowkach podswietlenia OBC? czytałem ze sa tam dwie zarowki po 6v i jak sie przepala to w dzien kiepsko widac wyswietlenia OBC. U mnie w dzien nie widac nic a wieczorem jest nawet niezle jezeli chodiz o podswietlenie. Ktos moze ma pomysl co to moze byc?

EDIT: Lampki podświetlenia wyświetlacza sprawdziłem - obie żarówki się świecą lutowanie wygląda na oryginalne więc wątpie żeby ktoś zaminil żarówki z 6v na 12v
MutoN
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 01:32
Lokalizacja: lodz
Moje BMW: 520
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez Pietrek » 15 paź 2013, o 23:47

problem nie leży w żarówkach, a w zasilaniu
na pewno masz wiązkę z e28 a nie z e30?


Wiązka którą ja posiadam wygląda tak... Na pewno się różni od Twojej.

Obrazek
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez MutoN » 16 paź 2013, o 00:18

To co ja mam zostało wyjęte z e28, może się trochę różnić bo tutaj jest sterownik i gong do systemu odcięcia zapłonu. Ogólnie to umówiłem się z kolesiem od którego to kupiłem że skoro nie działa to ja mu odeśle to OBC a on odda mi kasę. Co oznacza że dalej szukam obc 2 do mojej e28.

Problem w zasilaniu? to znaczy że mogłem coś źle podłączyć? słyszałem że jak podepnę się tylko pod zegary to np zegarek i termometr powinien już chodzić a u mnie nie ma nic na wyświetlaczu, samo podświetlenie

Niestety nie widzę zdjęć które załączyłeś ale dzięki za pomoc
MutoN
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 01:32
Lokalizacja: lodz
Moje BMW: 520
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez Pietrek » 16 paź 2013, o 17:03

MutoN napisał(a):Problem w zasilaniu? to znaczy że mogłem coś źle podłączyć?


To znaczy że masz pewnie wiązkę z e30 a nie e28...
Gdzies była rozpiska różnicy pinów w kostce zegarów, nie mogę odszukać.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez MutoN » 17 paź 2013, o 14:01

Wiązka jest na pewno z e28 m535i, zresztą wszystko jest z tego modelu, i możliwe ze tu jest problem
Czy kość kodujaca . W zegarach musi być taka sama jak w obc? W zegarach mam kość od 520i motronic pod maską mam m20b20 motronic. Czy tu może byc problwm?

Kolego Mamut103 nie mogę Ci odpisać na priv bo jestem nowym użytkownikiem. Podeslij mi nr telefonu to odpisże przez sms
MutoN
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 01:32
Lokalizacja: lodz
Moje BMW: 520
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez Pietrek » 17 paź 2013, o 22:33

MutoN napisał(a):Czy kość kodujaca . W zegarach musi być taka sama jak w obc?

nie
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez MutoN » 24 paź 2013, o 18:08

Kolego Pietrek, mógłbyś mi napisać swój numer na pw, jestem zainteresowany ta wiązka do e28
MutoN
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 01:32
Lokalizacja: lodz
Moje BMW: 520
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez mamut103 » 31 paź 2013, o 17:53

Odświeżę. Mam komputer OBC 2 stan nieznany, nie mam do niego żadnych wiązek. Czy może ktoś mi napisać które piny we wtyczce odpowiadają za samo zasilanie OBC2? Chcę podpiąć na krótko żeby zobaczyć czy w ogóle funkcjonuje.
mamut103
Stażysta
 
Posty: 370
Dołączył(a): 15 sie 2009, o 20:18
Lokalizacja: Kunów/Warszawa
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez MutoN » 8 gru 2013, o 18:26

Odświeżę temat. Która kość kodująca będzie lepsza do m20b20 motronic kat:
typ 3-9 z 325i czy typ 4-6 z 325i kta? wiem że przekłamanie będzie ale mam tylko takie dwie kości i zanim znajde do m20b20, to będę jeździł zktórąś z tych. Pytanie która będzie mniejszym złem
MutoN
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 paź 2013, o 01:32
Lokalizacja: lodz
Moje BMW: 520
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Podłączanie OBC II w e28

Post numer:#12  Postprzez Krzychu_iX » 17 sty 2014, o 17:18

Witaj,

Żadna nie będzie dobra. E28 a E30 mają inne przeliczniki.

Mam jakieś kości typowo do E28 (ale nie do M20B20). Jak sprawa nadal aktualna to pisz na PW to poszukam.
Krzychu_iX
Student
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:13
Lokalizacja: Malopolska
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: Podłączanie OBC II w e28

Post numer:#13  Postprzez MCwat » 24 lut 2014, o 23:00

Tez sie podepne :D Podlaczylem dzis obc, wpialem sie w zegary, wiazki poprowadzilem, natomiast nie pokazuje mi spalania, sredniej predkosci itp itd. w e28 ten komplet chodzil, to wiem od sprzedajacego, natomiast u mnie tylko temp, zeg i data? Kwestia wiazki? Dodam ze w zegary wpialem tylko i wylacznie zolta duza wtyczke. Dodam ze obc podlaczalem w e30 320.
Kupie: , ori podlokietnik, elektryczne sportsitze z e32/e34
MCwat
Student
 
Posty: 135
Dołączył(a): 12 kwi 2013, o 20:54
Lokalizacja: Zasiedmiogórogród
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: M50B20
Instalacja LPG: NIE

Re: Podłączanie OBC II w e28

Post numer:#14  Postprzez Pietrek » 17 sie 2014, o 12:53

U mnie nie pokazywało spalania, prędkości i dystansu, po wymianie prędkościomierza wszystko w normie.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Podłączanie OBC II w e28

Post numer:#15  Postprzez maniur » 12 paź 2014, o 13:55

odswieze troche temat, moze pytanie wydac sie dla niektorych glupie, ale.... ?
Jestem na etapie kompletowania OBC 2 I moje pytanie brzmi:
Czy OBC bedzie w ogole dzialala bez sterownika OBC ? Mam komputerek, wiazke, gong, natomiast brakuje mi sterownika. Bedzie mi to smigac, czy jednak potrzebuje sterownik ? Jesli bedzie dzialac, to jakich funkcji bedzie mi brakowac ?
Rozumiem ze sterownik z OBC 1 nie pasuje do OBC 2 ?
Pytania moze blache, ale nie jestem dobry w kwestii elektroniki, takze za wszelkie odpowiedzi z gory dzieki ! :cool2:
pzdr
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama