pikollo napisał(a):panowie, do m30 co najlepiej wstawic w srodek? teraz mam przelor + koncowy od 325i. jest brzydko i nie slychac ze to r6
W e21 z M30 schnitzera (3,7 poj) mialem zamontowane 2 tlumiki srodkowe umiejscowione obok siebie od VW passata (z lat 91-95) 1.8 8V - kazdy na kazdy komin silnika, oraz byly dwa plaskie koncowe tlumiki takze z takiego passata.
Wybor tlumikow padl ze wzgl na ich ksztalt, gdyz tylne chcialem schowac calkowiecie pod sukienka, tak jak jest np w E38.
Auto bylo cichutnie i mialo b.rasowy, fajny gang przy "butowaniu".
Problem w tym ze dla kazdego "fajny gang" co innego znaczy. Wiele starych M50 (E36,E34) maja powypalane przegrody w ostatnim tlumiku. Silnik wtedy mocno buczy. Mnie sie to nie podoba. Auto stojac na swiatlach ma byc ciche jak melex.
Trzymaj sie tego zeby byly 2 tlumiki, jeden srodkowy (od jakiegos auta) a drugi koncowy. Maja rozne konstrukcje. No i pamietaj ze laczna srednica wylotu nie moze byc mniejsza niz oryginalnie. W M30 to dosc prosto rozwiazac. Wg mnie za portkami spinasz kominy w jedna rure powiedzmy 50ke, i dalej tlumiki. Popatrz sobie ktore maja podejscia 50ki. Jeep ma duzy silnik i wszystko na pojedynczym wydechu.... etc. Koncowy tlumik mozesz sobie zamowic taki ze ma jedno wejscie a dwa wyjscia zeby wygladal podobnie do oryginalu. Ostatni tlumik z 325 ma cienkie rurki na wejsciu i jest srednio trafiony do M30.