Bardzo wielu ludzi nacieło się na dociskanie płytkami puszkami i inne bajery.
A głównym kryterium którymi się kierujecie to
cena. Według mnie nie da się zrobić szpery 40% lub 45% za 300pln.
Jedyne co te spece robią to wsadzają hiper płytki tu lub ówdzie. Kasując kasę i żerują na waszej nie wiedzy!!!
Zwiększają napięcie wstępne, zakładają klucz dynamo i pokazują 120kN - 150kN no jest super nie!!!!!!
Sami użytkownicy BMW nakręcają spirale głupoty - 25% to mało. Nie mało tylko może źle dobrane, mala głowa i duża głowa to nie to samo 25%, wsadź małą głowę do 2,8i i kapeć ze 225 zobaczymy ile wytrzyma. Gwarantuje że mało.
Sami dajecie się nabrać na bajery!!! regenaracja szpery za 500pln nowe płytki, łożyska, uszczelniacze i jeszcze pomalują noi magiczne 40%.
Wejdź na Oem sprawdź ile kosztują uszczelniacze, łożyska, tulejki i robota i zastanów Gdzie te typy mają zarobek?
Taki przykład z życia:
Pisze facet do mnie że potrzebuje płytki do dużej głowy. Oczywiście że mam, no to je oddemnie kupi. Nie ma sprawy za tydzień będę je miał to mu wyśle.
No pisze że ma e36 szpera już puszczał i założył płytki ze stali dorobione kosztu nie znam. Ale po 2 dniach szpera się skończyła.
Oczywiście tysiąc pytań czy są to oryginały bo już raz się dał oszukać . Grzecznie pytam czy jest pewnien że tylko cierne mu są potrzebne. Tak, wszystko jest OK. Płytki wysłałem, po kilku dniach pisze złożyłem dyfer spięcie wstępne 150kN, Mówię że nie możliwe, mając 20letnie sprężyny i przekładki.
W końcu pisze : gościu że mnie ściemniasz!!! I się przyznał że składa szperę 4płytkową. teoria zaczerpnięta z forów. Generalnie dramat.
Rozumiem że z wielu z was zostało oszukanych przez mechaników, wiele rzeczy każdy stara się robić sam, ale są kwestie gdzie trzeba narzędzi, części, doświadczenia i wiedzy. Ale warto popytać o fachowca, poszukać!!!
Szpera jak i silnik - generalnie prosta zasada. Dostęp do tłoków, pierścieni panewek każdy może mieć. Tylko czy nie warto odłożyć kilka groszy i udać się do fachowca żeby zrobić remont silnika.
A teraz dla przestrogi przedstawię zdjęcia szpery do e46:
Te białe przekładki dają ponoć 30%, jakim cudem skoro sprężyny są zniszczone a płytki cierne są zatarte!!!