Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.
Dodaj BMW-e30.PL do wyjątków w programie blokującym reklamy!
wojtaq napisał(a):to i ja coś dodam od siebie
jeżeli chcemy zadbać o prawdziwą czystość silnika to
jeżeli nie mamy lpg to wszystko w silniku będzie oblepione mułem , lpg bardzo wyczyszcza , w wielu silnikach po zdjęciu pokrywy gdzie jest lpg głowica jest bardzo czysta , i tak dla zasady najpierw zdjąłbym pokrywe , usunął muł i nagar mechanicznie , chemicznie itp a na pewno będzie co czyścić
dodatkowo najlepiej byłoby zdjąć miskę ale na to już nie każdy sobie może pozwolić
jeśli chodzi o gotowe płukanki to żeby na prawde wyczyścić silnik musiałby każdy zrobić ich ponad 10
więc jeżdżenie na nowym oleju przez ileś tam km można sobie odpuścić bo nie ma on tak właściwości czyszczących jak płukanka
ja w swoich samochodach jeśli mają mi służyć zawsze teraz usuwam nagary itp ręcznie gdzie tylko dam radę i robię płukankę z liqui moly przy każdej wymianie oleju
a jeśli chodzi o wybór oleju to wlewajcie coś lepszego niż xxW40 , polecam W50 i W60 bo wtedy olej się tak nie spala przy wysokich obrotach i temperaturach a w naszych autach jest to częste bo przecież nikt nie zamula
M-Technic2 napisał(a):maaaad,to czy olej jest 10w czy 5,czy 15 lub 20 nie oznacza czy olej jest mineralny czy syntetyczny czy pol,
paid_in_full napisał(a):W dwóch swoich e30 (cabrio i 2d) z M20 leję 15W50 Motula. To co najwyżej półsyntetyk, ale odczucia jak najbardziej pozytywne. W porównaniu z 10w40 , również Motula, spadło spalanie oleju, wydaje się że góra chodzi ciszej. Nie miałem okazji jeszcze jeździć po torze, ale w M20B25, który ma nie wiadomo ile przebiegu, w porównaniu do Mobila 5w40, który wlał poprzedni właściciel, panewki stukają ciszej na Motulu, gdy zatrzymam auto bo wyczerpującej/ostrej jeździe
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości