[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Jaki olej do silnika Mxx ?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Post numer:#61  Postprzez eater » 20 lis 2007, o 12:32

Matko... ile jeszcze takich tematów założycie? :roll:
eater
 

Reklama

Post numer:#62  Postprzez Globi » 20 lis 2007, o 13:58

Mayster85, zależy w jakim stanie jest silnik jak suchy itp to zalej syntetyczny jak ma wycieki to mineralny i po krzyku nic sie nie stanie jeśli pomieszasz i zamiast mineralnego wlejesz syntetyczny jeśli oczywiście silnik jest suchy itp
>>Kupię E30 2dPb<<
Avatar użytkownika
Globi
Moderator
 
Posty: 943
Dołączył(a): 12 sty 2007, o 14:21
Lokalizacja: Trójmiasto
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#63  Postprzez evil » 20 lis 2007, o 14:02

m20 - półsyntetyk 10W40, tylko Motul.
evil
 

Post numer:#64  Postprzez kris/// » 20 lis 2007, o 14:34

m42-5w40(gdzies czytalem ze to najlepszy olej do isa)castrol gtx orginalny z niemiec
kris///
 

Post numer:#65  Postprzez DavMc » 20 lis 2007, o 15:20

Globi napisał(a):Mayster85nic sie nie stanie jeśli pomieszasz i zamiast mineralnego wlejesz syntetyczny jeśli oczywiście silnik jest suchy itp


ja bym się kłucił... z mineralnego wejść na syntetyk - ryzykowne
jak juz to na półsyntetyk, ale zawsze jest ryzyko że coś pozatyka...
DavMc
Magister
 
Posty: 1264
Dołączył(a): 19 paź 2007, o 12:29
Lokalizacja: Nysa/Wrocław
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#66  Postprzez Chalski » 20 lis 2007, o 16:21

Z minerala na syntetyk to ryzykowne ... dość ryzykowne.

Żeby mniej więcej sprawdzić co masz za olej to przed odpaleniem zimnego silnika rano wyjmij bagnet - jesli olej będzie rzadki prawie jak woda "w cudzysłowie" to znaczy że jest syntetyk lub półsyntetyk i wtedy możesz zalać co ci się podoba - syntetyk, półsyntetyk.
Jesli olej na bagnecie będzie wyraźnie gęsty - lepki to raczej masz minerał a jeśli tak to jeśli po odkręceniu korka wlewu oleju nie widać grubych warstw brązowego lub czarnego nagaru to można zalać półsyntetyk (także jeśli silnik nie bierze oleju i nie ma wycieków)
W innym wypadku (syf pod korkiem, wycieki etc) tylko minerał.
Chalski
 

Post numer:#67  Postprzez abrover » 20 lis 2007, o 23:40

Chalski napisał(a):Z minerala na syntetyk to ryzykowne ... dość ryzykowne.

Żeby mniej więcej sprawdzić co masz za olej to przed odpaleniem zimnego silnika rano wyjmij bagnet - jesli olej będzie rzadki prawie jak woda "w cudzysłowie" to znaczy że jest syntetyk lub półsyntetyk i wtedy możesz zalać co ci się podoba - syntetyk, półsyntetyk.
Jesli olej na bagnecie będzie wyraźnie gęsty - lepki to raczej masz minerał a jeśli tak to jeśli po odkręceniu korka wlewu oleju nie widać grubych warstw brązowego lub czarnego nagaru to można zalać półsyntetyk (także jeśli silnik nie bierze oleju i nie ma wycieków)
W innym wypadku (syf pod korkiem, wycieki etc) tylko minerał.


Chyba sobie żartujesz :mad2: Minerał zimą gęsty fest a półsyntetyk rzadki jak woda? Różnica wzrokowa między mineralnym a półsyntetycznym jest minimalna, często niedostrzegalna. :duh:
abrover
 

Post numer:#68  Postprzez Chalski » 21 lis 2007, o 10:04

To zrób inwestycje - zakup 2 litrowe butelki (1 x minerał i 1 x półsyntetyk) wystaw na noc za okno i rano sprawdź jak jeden i drugi będzie płynął.Zapewniam że różnica jest widoczna. Ciężej wybadać czy jest półsyntetyk czy syntetyk.
Chalski
 

Post numer:#69  Postprzez Mayster85 » 21 lis 2007, o 10:48

:idea: NO to mam dylemata jak 150 ;// Chyba wypróbuje sposób Chalskiego...ja tez ogólnie słyszałem,że nie można sobie wlewac na widzi mi sie, bo silnik pozatyka, więc wole wybadac dokładnie jakie smarowidło mam wlane...Nie mniej jednak jest spory zonk z tym olejem...nie zauważyłem nidgy żadnych wyciekow na moim miejscu parkingowym,a i raczej nie chleje oleju...nie zauważyłem bynajmniej.
Mayster85
 

Post numer:#70  Postprzez Chalski » 21 lis 2007, o 11:06

"Zatkanie silnika" a właściwie zatkanie kanału olejowego po przejściu z minerału na syntetyk nie zdarza się często (ale kiedyś kiedyś mojemu znajomemu się zdarzyło - tyle że to był PF 125p z silnikiem po generalce i nie oczyszczonymi kanałami olejowymi w wale korbowym)

Napewno nie można zrobić takiego przejścia - minerał --> syntetyk przy wyeksploatowanym silniku który ma w sobie dużo nagaru powstającego z przegrzanego i przepracowanego oleju mineralnego.
Przy dużym przebiegu też nie nalerzy przechodzić na syntetyk z uwagi na możliwość "rozszczelnienia" silnika - olej syntetyczny myje silnik ale i zmiękcza uszczelnienia (uszczelniacze zaqworów, na wałkach itd) i możliwe że z silnika po jakimś czasie zacznie się lać olej jak z konewki.
Innym powodem dla jakiego nie powinno się w starym samochodzie przechodzić z minerała na syntetyk jest pompa oleju, która po kilkuset tysiącach km nie jest już w stanie idealnym i może mieć problemy z wytworzeniem odpowiedniego ciśnienia przy rzadszym oleju (mniej lepkim).
Trzecia sprawa to sensowność takiego przejścia jeśli silnik spala olej.

Pośrednie jest przejście z minerała na półsyntetyk - nie jest tak "niebezpieczne" ale i efekty na korzyść nie są tak duże jak przy zastosowaniu syntetyka.

$Mayster85
Na wszelki wypadek doradzam zalanie półsyntetykiem - jakiego chcesz producenta.
Jesli po 10 - 15 kkm nie będzie żadnych problemów i będziesz bardzo chciał to wtedy można zaryzykować przejście na syntetyk.

Aha obecnie olej masz czarny?? czy poprostu brązowy? i ile jest na nim przebiegu?
Generalnie im lepszy olej w silniku ZI tym mniej powinien być czarny przy "normalnym" przebiegu.
Chalski
 

Post numer:#71  Postprzez Mayster85 » 21 lis 2007, o 13:02

W chwili obecnej dochodzi 230tys. km na blacie (licznik nie ruszany) ... co do koloru, gęstości i ewnetualnego nagaru pod nakrętką napiszę wieczorem, albo jutro...w tej chwili zbytnio nie mam możliwości ruszenia się z pracy :| Tak więc zapodam kilka konkretów najprawdopodbniej jutro koło 9ej i pomyślimy dalej co z tym fantem zrobić.
Puki co dzięki za wskazowki :cool2:
Mayster85
 

Post numer:#72  Postprzez Czarny » 21 lis 2007, o 13:19

MOja jezdzi na mobilu full syntetyk ;] ale ja mam m50 ;P Ale ponoc najlepszy i tak jest mobil wiec smigam na nim ;]
Czarny
 

Post numer:#73  Postprzez Mayster85 » 21 lis 2007, o 14:21

No mnie akurat nie interesuje jaki jest najlepszy...w sumie ten temat jest nieco chaotyczny. Przecież wiadomo, że każdy jeździ na czymś innym i nie mozna sobie zmniniać od tak oleju na inny...jak widac powyżej Chalski i kilku innych drajwerów wypowiedziało się na ten temat dosyć obszernie... :wink: ... a utka "w tym wieku" nie znosza dobrze experymentów - zwłaszcza na silniku :duh:
Mayster85
 

Post numer:#74  Postprzez abrover » 21 lis 2007, o 22:11

Napiszę Wam taką ciekawostkę. We współczesnych olejach całkowicie dozwolone jest wlanie na dolewkę oleju full syntetycznego do mineralnego, i na odwrót. Oczywiście chodzi mi o mieszalność tych olejów a nie na reakcję silnika na rozrzedzenie oleju.

Jeżeli oleje są tej samej klasy API, to to można mieszać wszystkie lepkości i np. zimą dolać litr syntetyka do mineralnego.

Nie mam pojęcia czemu nadal utrzymują się mity że do 15W40 nie można dolać nic innego niż 15W40
abrover
 

Post numer:#75  Postprzez Mayster85 » 22 lis 2007, o 10:47

No dobra...ale czym to grozi dla silnika??? Jak zareaguje na takie niuanse? ... Ja oczywiście nie miałem czasu rano zerknął pod nakrętkę :? Kontrola w pracy - może wieczorem mi się uda...
Mayster85
 

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

  • Reklama