[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Przepływomierz 1.8 M10 - jakie fabryczne ustawienie śruby?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Przepływomierz 1.8 M10 - jakie fabryczne ustawienie śruby?

Post numer:#1  Postprzez maydayino » 6 cze 2011, o 17:51

Witam

Poszukuję informacji na temat przepływomierza BOSCH 0 280 202 039 do silnika M10 a mianowicie chodzi o śrubę CO2 (wolnych obrotów). Jakie ma ustawienie fabryczne (na ile obrotów od wkręconej na maxa trzeba ją wykręcić aby była dobrze ustawiona). Doszukałem się gdzieś na necie, że jakaś inna Beemka (inny motor, inny model) jest ustawiona fabrycznie na 3,5 obrotu. Wyczytałem też, że klapka musi być zamknięta na biegu jałowym. Może Ktoś kiedyś bawił się z regulacją tej śruby i wie na ile obrotów jest ustawiona fabrycznie. U mnie niestety znajomek pomachrował tą śrubką i teraz po odpaleniu mam obroty rzędu 800obr/min a jak się rozgrzeje mam 1000obr/min.

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedź.
maydayino
 

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez kemot324 » 6 cze 2011, o 20:03

Tego się nie ustawia na obroty, tylko na analizatorze spalin.
kemot324
 

Post numer:#3  Postprzez maydayino » 7 cze 2011, o 15:28

...no tak...ale chyba jakieś fabryczne ustawienie tej śruby jest;) Chciałem po najmniejszej linii oporu pójść ale pewnie będę zmuszony na ten analizator jechać... a to może powie ktoś jaką wartość musi pokazywać analizator żeby było git? ...BMW 318i M10 102KM, rocznik 1986 z sondą lambda;)
maydayino
 

Post numer:#4  Postprzez Pietrek » 7 cze 2011, o 23:05

maydayino napisał(a):Chciałem po najmniejszej linii oporu pójść

10zł na stacji diagnostycznej to nie jest najcieńsza linia oporu ?

maydayino napisał(a):jaką wartość musi pokazywać analizator żeby było git?

Na stacji gościu będzie wiedział jaka jest optymalna wartość i taką ustawicie ;)
Weź sobie imbus ze sobą i przygotuj się że to Ty będziesz kręcił, bo diagności przeważnie nie wiedzą czego mają tam szukać ...
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez maydayino » 8 cze 2011, o 15:59

...wiem, że 10 zł na stacji diagnostycznej to nie majątek...ba, nawet mam do dyspozycji diagnostykę za friko tylko problem jest w tym, że zbytnio nie mam czasu bo pracuję i dochodzi do tego jeszcze 40km drogi:/ ale może teraz w weekend pojadę na stare śmieci i odwiedzę mojego diagnostę o ile zdążę;) a z ustawieniem nie będzie problemu bo już się nakręciłem kiedyś przy walniętej przepływce co nie zmienia faktu, że chciałbym wiedzieć jak jest fabrycznie ustawiona:P

dzięki za pomoc i pozdrawiam:)
maydayino
 

Post numer:#6  Postprzez spiewak » 15 sty 2013, o 20:49

Pozwolę sobie odgrzać temat.
Czy ktoś może odpowiedzieć ile ma tą śrubę wykręconą?
Na analizator chętnie bym pojechał, ale dziura, którą mam w wydechu przekłamie wynik pomiaru.
spiewak
 

Post numer:#7  Postprzez bąku » 15 sty 2013, o 21:21

spiewak napisał(a):Pozwolę sobie odgrzać temat.
Czy ktoś może odpowiedzieć ile ma tą śrubę wykręconą?
Na analizator chętnie bym pojechał, ale dziura, którą mam w wydechu przekłamie wynik pomiaru.


Jeżeli masz katalizator to analizator spalin wkładany w rurę wydechową sprawy nie załatwi.
bąku
 

Post numer:#8  Postprzez spiewak » 15 sty 2013, o 22:50

Posiadam katalizator.
Faktycznie, w kolektorze wydechowym jest terminator pozwalajacy na wkrecenie sondy pomiarowej. Tak czy inaczej na koncu wydechu CO ma wynosic max 0.2. A co z silnikami, które w nie daja mozliwosci wkrecenia sondy przed katalizatorem? Przypuszczam, ze gdy wykrece terminator (jesli w ogole da rade) to juz go szczelnie nie wkrece. Ale to juz bedzie offtop, a pytanie dotyczylo sruby. Moja byla wykrecona pol obrotu od max wkrecenia. Czyli na 100% mieszanka byla za bogata.
Wracajac do pytania, jakie jest oryginalne ustawienie sruby regulacji CO? Wiem, ze nie zastapi to badania na analizatorze, ale od czegos trzeba zaczac.

[ Dodano: 18-01-2013, 10:02 ]
To może poproszę inaczej.
Proszę napiszcie ile milimetrów macie od krawędzi dziury do śruby regulacyjnej CO w przepływomierzu jak na ponizszym zdjęciu
Obrazek
spiewak
 

Re: Przepływomierz 1.8 M10 - jakie fabryczne ustawienie śrub

Post numer:#9  Postprzez deltatec » 2 gru 2018, o 23:17

Na każdym przepłymowierzu masz napisane koło tej śruby tylko wystarczy wyczyścić jest to w mm i liczy się od górnej krawędzi do początku śróby
deltatec
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 23:50
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości

  • Reklama