[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Remont M20B25 - kilka pyta?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#196  Postprzez 1 1 » 11 gru 2014, o 20:03

jeśli były z castoramy to tak. są do niczego. sam kiedyś wziąłem metr gwintu stamtąd, pociąłem sobie na szpilki do wydechu, ale to za miękkie jest... ostatecznie szpilki zrobiłem z cybantów i jest ok :D

w ogóle idea wkręcania śrub tam, gdzie potrzebne są szpilki do mnie nie przemawia.
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#197  Postprzez qbacki » 11 gru 2014, o 21:45

Skrzeku napisał(a):
qbacki napisał(a):Ja podkladki dawalem stare. Jak chodzi o brud w otworach na sroby to wyciagalem to odkurzaczem takim mocnym bo troche mi sie tego nazbieralo tam. Wazne zeby w otworach na sroby bylo SUCHO! Jezeli zostawisz przez przypadek plyn chlodniczy lub wode to moga dziac sie jaja pozniej.

Sroby od kolektorow- u mnie bylo pare srob i moze ze 3 szpilki ktore kazalem wykrecic gosciowi ktory mi robil ta glowice. Ogolnie te szpilki to dziwne rozwiazanie. Albo sie ukrecaly albo urywaly... Kupilem zwykle sroby pod M8 czy tam M10 i zwykle podkladki. Wszystko smarowalem miedziowym zeby pozniej szlo to odkrecic.


Głupota... Śruby budowlanki nie nadaja sie do niczego...


Ale glupoty wygadujesz!
Sruby kupowalem w OBI i jestem pewny ze predzej ukreci sie gwint w otworze niż na srubie. Skrecalem tym wieszak na wydech i 150 innych części. Nie wiem co sprzedają w castoramie ale te które mam dają rade.

Przy tym momencie dokrecania nie ma różnicy czy dajemy śruby czy szpilki.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#198  Postprzez 1 1 » 11 gru 2014, o 22:23

jest różnica, bo na szpilki sobie kolektor zakładasz i dokręcasz, a jak szpilek nie masz, to jest niewygodnie i to też jest istotna sprawa. szczególnie jak u mnie jest wydech zaspawany na trójkątach przy kolektorach, to praktycznie nie ma opcji załapać tego śrubami, musi najpierw wskoczyć na wszystkie szpilki, żeby to dociągnąć. jak kto woli, ja uważam, że warto było cały dzień przesiedzieć w garażu, żeby powykręcać stare szpilki, powkręcać nowe i skręcić wydech jak należy. żeby nie było - próbowałem wcześniej na śruby :D

kolektor dolotowy... nie wyobrażam sobie jedną ręką celować otworami, a drugą w otwór. nie chodzi mi wcale o moment. szpilki w takich miejscach to przede wszystkim komfort pracy. ;)
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#199  Postprzez maniur » 15 lut 2015, o 12:52

Panowie, pytanie dotyczące panewek. Utknąłem na etapie ich montażu, chodzi mi konkretnie o rodzaje panewek. Wolę się upewnić przed montażem nowych, czy będą one pasować zamiennie ze starymi ? chodzi mi o róznicę tego rowka, widoczną na zdjęciach. Niestety koleś co mi zamawiał te panewki nie ogarnia za bardzo tematu, więc nie jestem pewny czy to będzie pasować. Niestety zwlekałem troche za długo z poskładaniem silnika, więc wymiana panewek na nowe nie wchodzi w gre :/ Czekam na wasze opinie, mająć cichą nadzieję, że wszystko będzie śmigało jak należy. 5 stów w plecy mi się nie uśmiecha, pozdro :)

Obrazek
Obrazek
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#200  Postprzez proko » 15 lut 2015, o 13:18

stare panewki miałeś już nowego typu te nowe są starego potrzebujesz musisz mieć te same co stare niestety
proko
Student
 
Posty: 146
Dołączył(a): 14 maja 2008, o 21:28
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#201  Postprzez maniur » 15 lut 2015, o 13:34

jakiej firmy nalepiej kupić te panewki i na co zwrócic uwagę przy ich zakupie ?? wał jest po 1szym szlifie, wiec panewki 0.25 ? dobrze mowie ? ale jak po opisie znaleść te właściwe ? I powiedzcie mi gdzie najlepiej je kupić ? patrze na stronie kilku hurtowni, czy tez allegro ale ciezki temat :/

p.s muszę wymienić zarówno korbowodowe jak i głowne ? czy może jedne z nich będa pasować z tym pełnym rowkiem ? :|
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#202  Postprzez qbacki » 16 lut 2015, o 12:55

Jak ja kupowalem panewy to bralem je ze sklepu który zamawia czesci do aut i tam mi proponowali... Mialem do wyboru takie bądź taakie. O.25 to nadwymiar po pierwszym szlifie. Za panewy placilem 120 pln
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#203  Postprzez maniur » 16 lut 2015, o 14:51

Najbardziej interesuje mnie odpowiedz na pytanie, czy musze kupowac glowne i korbowodowe z tym "połowicznym" rowkiem, czy tez moze jeden z kompletow, czy to glownych czy korbowodowych moge zalozyc z tym pelnym rowkiem( tj. Panewy starego typu) ? Mam nadzieje, ze w miare jasno sie wyrazilem :p

A tak btw. czy ktoś mi może jakoś jasno wyjaśnić dlaczego te panewy z pełnym rowkiem nie będa pasować w miejsce starych ?? Koleś który szlifował wał, że powinny bez problemu pasować, co więcej pełen rowek niby zapewni lepsze smarowanie, dziś byłem jeszcze w innym sklepie, koleś oglądał te panewki i też mówi, że powinno wszystko śmigać :cha: :cha:

Weź bądz tu mądry..
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#204  Postprzez qbacki » 16 lut 2015, o 18:44

Ta kwestie juz ktoś poruszal w tym temacie na początku.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#205  Postprzez Kriszek » 16 lut 2015, o 19:13

Kolego a te stare panewki to są oryginalne? Czy może ktoś je już wymieniał, kupił nowszy typ i po prostu zeszlifował jeden zamek :-/ Z tego co wiem stare panewki mają dwa rowki i po jednym zamku na panewkę, a nowsza wersja ma rowek na jednej półpanewce a druga jest czysta i z dwoma zamkami. Także nowej wersji nie założysz do starego bloku bo nie wejdzie. Zobacz ile masz wpustów w bloku i będziesz wiedział.
Panewki korbowe są czyste, bez rowka, tak że tu nie ma znaczenia.

edit.
Jednak nikt zamka nie szlifował, bo by było wgłębienie na wewnętrznej stronie - tak że sam nie wiem co jest grane.
Obrazek
Kriszek
Student
 
Posty: 230
Dołączył(a): 1 lip 2014, o 09:39
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#206  Postprzez maniur » 16 lut 2015, o 21:04

No te, które były założone, są oryginalne BMW nr. 1 722 342,343,344. W katalogu widze, że były one montowane oryginalnie bez żadnego szlifu wału. Teraz robiony był szlif i trzeba założyc 0.25 z tym, że nie mam pojęcia, czy kupować drugi komplet, czy montować ten. :mad2:
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#207  Postprzez Kriszek » 16 lut 2015, o 21:35

Na pokrywkach też masz wzdłużnie wyżłobiony kanał tak jak na bloku? Jeśli tak, to ja bym kładł te co masz. Jak byś mimo to kupował nowe to upewnij się żeby nie były z dwoma zamkami na jednej z półpanewek bo ich nie założysz. Zresztą tu masz wyjaśnione: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=256117
Obrazek
Kriszek
Student
 
Posty: 230
Dołączył(a): 1 lip 2014, o 09:39
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#208  Postprzez maniur » 16 lut 2015, o 22:21

Panewy korbowodowe zostają bo chyba we wszystki m20b25 były takie same.

Mimo wszystko będe musiał kupić kolejną paczkę panewek na wał korbowy. Wiadomo +0.25, ale co dalej? Troche tego jest, niestety na zdjęciach róznych hurotwni nie widać jak wygląda sprawa z rowkami, w opisie też ani słowa na ten temat, nie chce utopić kolejnych kilku stów w panewki..
Może ktoś mi doradzić co wybrać ?

http://e-katalog.intercars.com.pl/#/eka ... 201020000/
https://www.motointegrator.pl/szukaj/pa ... h_type=all
http://e-autoparts.pl/korbowy-panewka-w ... 00522.html

Będe MEEEEEGa wdzięczny za pomoc :bag: :bag:

-- 16 lut 2015, o 21:23 --

Kriszek napisał(a):Na pokrywkach też masz wzdłużnie wyżłobiony kanał tak jak na bloku? Jeśli tak, to ja bym kładł te co masz. Jak byś mimo to kupował nowe to upewnij się żeby nie były z dwoma zamkami na jednej z półpanewek bo ich nie założysz. Zresztą tu masz wyjaśnione: http://www.r3vlimited.com/board/showthread.php?t=256117



Nie mam pojęcia, silnik parenaście kilometrów dalej. W tym linku są w ogóle jakieś inne te panewy. Ja mam niby takie jak w wersji "late" , aczkolwiek na obu półpanewkach jest po jednym zamku, a tu na zdjęciu są dwa
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#209  Postprzez 1 1 » 2 wrz 2015, o 01:26

muranos:
problem powstaje gdy ktoś zapoda nowe panewki(bez pełnego rowka) do starego typu silnika (ze starym wałem) szlifując jeden zamek bo wtedy czop korbowodowy będzie smarowany pulsacyjnie - bo niema tego otworu na wylot w czopie głownym wału.

bzdura.
jak załozysz panewki w których tylko jedna ma rowek do wału który chodził z obiema wyrowkowanymi panewkami to będziesz miał smarowanie pulsacyjne panewki korbowodowej i daleko niepojedziesz.
w wale do panewek w wersji "stopkowa pełna" jest ekstra otwór przezkazdy czop na wylot.

mit.
wał od m21 ma ekstra otwór na wylot w czopie, jak wszystkie m20 po 87r i m50

częściowo nieprawda.
żeby nzabezpieczyć silnik przed montarzem złych panewek występują dwa rodzaje zamków
ale zamkami różnią się tylko panewki stopkowe, te pasowane w blok w obu wersjach są takie same

tu sporo prawdy.
zanim kupisz panewki sprawdź jakie masz, bo jak kupisz złe to możesz wpaść na pomysł żeby zeszlifować jeden zamek ale to niebędzie działać.

będzie działać.

bez nerwów, spokojnie, nie piję do nikogo, niczyjej fachowej wiedzy nie podważam. już tłumaczę o co mi chodzi.
nie mam wiedzy, co, jak i dlaczego w fabryce, sam wierzyłem i szczególnie zapamiętałem wszystko co powyższe, jednak teraz, kiedy już doszło do rozbiórki kilku silników, stwierdzam, że są w tej kwestii nieścisłości. mianowicie:
nie wszystkie wały m20 po 87 mają otwór na wylot w czopach głównych. m20b20 89r nie ma. m20b25 88r też nie ma. obydwa współpracują ze "złymi" panewkami, czyli na dwa zamki, bez rowka, gładkimi (pełnymi czy jak to tam).
trzeci silnik - mojego znajomego - eta. stopki są na jeden zamek, dziury w wale na wylot nie ma, czyli dajemy rowkową. ktoś kupił gładkie panewki, zeszlifował jeden zamek i wcisnął. fura zrobiła 2000km, pękła głowica, panewki i czopy bez żadnych oznak choćby montażu (poza brakiem zamka). żadnych oznak, żeby miało być coś nie tak, a silnik lekko nie miał, skoro pękła poczciwa "siedem trzy jedynka" z b20.

muranos przestrzegał nas przed tym, żeby przypadkiem nie dać gładkiej panewki do wału bez otworu. być może odwrotna sytuacja (rowek + otwór) byłaby groźna, ale ta, o której piszesz jest całkowicie bezpieczna, zeszlifowanie zamka działa, nie wiem czy jest smarowanie pulsacyjne na korbach czy nie, panewkom korbowym nic się nie dzieje, głównym też nie.

broń boże Cię nie atakuję, nie pomyśl sobie w ten sposób przypadkiem! chciałem tylko sprostować to, co zauważyłem, a niewątpliwe, że i mnie ktoś za chwilę sprostuje :D
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pyta?

Post numer:#210  Postprzez pab10 » 27 wrz 2016, o 22:23

Aż sam poszukam jak było u mnie i wrzucę fotkę swoich panewek :)
praca, praca, i jeszcze raz praca... a mimo to jest jeszcze czas na furkę...
pab10
Uczeń
 
Posty: 45
Dołączył(a): 16 paź 2007, o 16:39
Lokalizacja: lubelskie
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: E39
Nadwozie: Touring
Silnik: M51D25
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama