[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Remont M20B25 - kilka pyta?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#151  Postprzez M-Technic2 » 28 mar 2014, o 22:32

nie jestem fachowcem,ale tloki w b20 i b25 roznia sie znaczaco srednica i ksztaltem , raczej nie da sie ich zastosowac wymiennie.
M-Technic2
Magister
 
Posty: 1296
Dołączył(a): 27 maja 2009, o 23:31
Lokalizacja: R-do-M
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Reklama

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#152  Postprzez qbacki » 28 mar 2014, o 22:55

Tloki Ci nie powiem jednak szlo zrobic myk z glowicami.

Jak chodzi o 0.4mm to jest w c*oy duzo.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#153  Postprzez Grzesiek2290 » 29 mar 2014, o 11:46

Między tłokami 2.0 ,a 2.5 jest 4mm różnicy w średnicy i widać to gołym okiem. Do tego na bloku masz wybite fi80 albo fi84. Ewentualnie sprawdzić numery na silniku które w 2.5 powinny się zaczynać od 25
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#154  Postprzez maniur » 27 lis 2014, o 15:39

Siema !
Jestem właśnie w trakcie remontu mojej m20b25 w związku z czym mam kilka pytań. Głowicę oddałem do sprawdzenia, jest szczelna, trzeba wymienic prowadnice i przeszlifować gniazda zaworowe, wycenili mi koszt całego remontu na 620 zł, myślę, że to nie głupia cena.
Gorzej jest, jeżeli chodzi o blok silnika i tłoki. Dostałem dziś maila z warsztatu gdzie mi wszystko pomierzyli, sprawdzili i wycenili. Sprawa wygląda następująco :|

Obrazek

Kwota ponad 3,3 tys za remont bloku trochę mnie przeraża. Generalnie mam koncepcję, żeby poszukać bloku i tłoków w lepszym stanie, dać jeszcze raz na pomiar i zobaczyć czy obędzie się bez tulejowania ( głowica skoro szczelna zostanie wyremontowana i zostaje )

Moje pytanie brzmi, czy ciężko w dzisiejszych czasach dostać w miarę nie wyruchany blok i tłoki ?? ??
A może ktoś z was ma do sprzedania coś w lepszym stanie lub może zaproponować inne rozwiązanie mojego problemu ??
I na koniec, szukać tylko i wyłącznie bloku z m20b25 ( co by głowica spasowała) czy są jakies inne, dobrze sprawujące się zestawy blok-głowica b25 ?? Silnik mam z e34 z 87 roku

Z góry dzięki za wszelkie cenne rady ! pozdrawiam
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#155  Postprzez wojtaq » 27 lis 2014, o 18:51

wg mnie znaleźć w tych czasach coś co zawieziesz do specjalistów i powiedzą że nic nie trzeba z tym robić to raczej ciężko
oni opierają się na dokładnych wymiarach i dla nich każdy blok będzie do wpakowania worka kasy
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#156  Postprzez maniur » 27 lis 2014, o 19:11

no tak, aczkolwiek może uda mi się znaleść nie tak zjechane tłoki, dzięki czemu nie będe musiał tulejować cylindrów. Wojtaq z tego co pamiętam miałeś jakies m20b25 z ix'a , nie chcesz go na części sprzedać ? :D
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#157  Postprzez qbacki » 27 lis 2014, o 21:06

Tulejowanie cylindrow jest bez sensu. Zbyt kosztowna sprawa. Wydaje mi sie ze ten Twoj blok juz jest zmeczony i to ostro. Albo specialisci maja jakis dolek finansowy. Za glowice powiem Ci ze tez duzo. U mnie wolali 600 za caly remont i pospawanie bo byla peknieta.
Kupielem i tak za 700 cala od Mariusz'ka juz zrobiona i mialem wszystko z glowy.

Sproboj u kogos innego z tym blokiem albo kup jakis inny. Oddawalem 2 bloki z m20 i albo dobrze trafialem albo majstry do tylka. To drugie raczej niemozliwe bo polecani przez kazdego. W zadnym nie trzeba bylo tulejowac. Wystarczyl szlif walu panewy pierscienie i nie bylo co robic wiecej.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#158  Postprzez Leon » 28 lis 2014, o 08:42

600 zł to raczej normalna cena.
Głowicę trzeba rozmontować na części, wymyć, sprawdzić ciśnieniowo, zabielić, zregenerować gniazda zaworów, dotrzeć zawory do gniazd, wymienić prowadnice, wymienić uszczelniacze zaworów, uszczelniacze wałka, zmontować.

maniur
Czy to B25 wykazywało jakieś oznaki zużycia - spalanie nadmiernej ilości oleju, ciśnienie oleju było liche, było słychać jakieś niepokojące odgłosy itp?

Moim zdaniem trafić na blok, który utrzymuje jeszcze fabryczny zakres tolerancji, będzie raczej mało prawdopodobne.
Każdy będzie już miał swoje wady.

Swoją drogą 3300 zł. za remont bloku to sporo siana :shock:
Doliczając jeszcze 600 pln za głowicę, ok. 1000 pln za pozostałe graty (wszystkie uszczelki, oleje, płyny filtry, rozrząd, pompa wody, termostaty i co tam jeszcze potrzeba) robi się astronomiczna kwota.
Z cała sympatią do M20, ale to jak dla mnie za dużo :D
Ostatnio edytowano 28 lis 2014, o 09:00 przez Leon, łącznie edytowano 1 raz
Leon
Doktor
 
Posty: 2715
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#159  Postprzez wojtaq » 28 lis 2014, o 08:59

jego m20 było już dojechane

moje m20 na graty nie pojdzie :)
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#160  Postprzez maniur » 28 lis 2014, o 12:12

Też uważam, że głowice chcą mi w miarę uczciwie zrobić, warsztat z polecenia, gorzej jest właśnie jeżeli chodzi o warsztaty zajmujące się remontami bloków i tłoków, bo nie wiem jak u was, ale na śląsku dużego wyboru nie ma.

Leon
Silnik pracował w miare równo, nie kopcił oraz nie pożerał oleju. Jedynym problemem był brak mocy na wyższych obrotach, co pokazała kompresja - 4 z 6 cylindrów miały ok 7 bara :/

Anyway...dziś jadę po kolejny silnik, rozkręce go i zawiozę do pomiarów... zobaczymy co z tego będzie, mam nadzieję, że obędzie się bez tulejowania... :mad2:

-- 30 lis 2014, o 13:49 --

ostatecznie kupiłem drugi silnik z padniętą głowicą, dół pójdzie do pomiarów i zobaczymy co z tego będzie, mam nadzieję, że bedzie w lepszym stanie niż poprzednik
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#161  Postprzez przemasv8 » 30 lis 2014, o 15:00

Mam ten sam silnik w garażu i miałem tez go zawieść do Jezierskiego ale po tych cenach rezygnuje :( a wiem ze musialbym go tez kompletnie wyremontować :mad2:
przemasv8
Rekrut
 
Posty: 3
Dołączył(a): 16 lis 2013, o 18:31
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#162  Postprzez maniur » 30 lis 2014, o 23:32

kwestia czy Pan Jezierski swoim pomiarów nie wysysa z palca ? Ciekawostką jest, że na wycenie nie ma ani słowa o panewkach, które były zużyte na pierwszy rzut oka
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#163  Postprzez kuerone » 1 gru 2014, o 22:55

Ja za remont swojego bloku zapłaciłem dokładnie 1350. Planowanie bloku, sprawdzanie linii wału, później jednak szlif cylindrów na nad wymiar. Taka ciekawostka...
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#164  Postprzez maniur » 1 gru 2014, o 23:36

kuerone napisał(a):Ja za remont swojego bloku zapłaciłem dokładnie 1350. Planowanie bloku, sprawdzanie linii wału, później jednak szlif cylindrów na nad wymiar. Taka ciekawostka...


Cylindrów na nadwymiar ? To co w takim razie zrobiłeś z tłokami, żeby nie miały luzów w nadwymiarowych cylindrach ?
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#165  Postprzez kuerone » 2 gru 2014, o 00:07

maniur napisał(a):
kuerone napisał(a):Ja za remont swojego bloku zapłaciłem dokładnie 1350. Planowanie bloku, sprawdzanie linii wału, później jednak szlif cylindrów na nad wymiar. Taka ciekawostka...


Cylindrów na nadwymiar ? To co w takim razie zrobiłeś z tłokami, żeby nie miały luzów w nadwymiarowych cylindrach ?


Kupiłem nowe nad wymiarowe tłoki mahle ;-)
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama

cron