[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Remont M20B25 - kilka pyta?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#181  Postprzez 1 1 » 7 gru 2014, o 17:29

Ty masz chyba szeroką b25, a silnik, który kupiłeś pochodził z wąskiej i stąd możliwe, że taka różnica. Oddaj! :D
ja mam b25 z e34 '88, tłoki prawdopodobnie będę wyjmował jutro.
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#182  Postprzez maniur » 9 gru 2014, o 11:16

kolejne pytanie brzmi: jaką uszczelke pod głowice montować? Nominalną czy jakaś grubszą ? Głowica była planowana, natomiast gładź bloku zostanie jedynie delikatnie zrównana papierem ściernym
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#183  Postprzez 1 1 » 9 gru 2014, o 15:09

nominał na sucho - tak mówią ci, co temat przerabiali.
papierem ściernym, to myślę, że zepsujesz, a nie zrównasz blok, ja swojego niczym ostrym nie dotykam.
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#184  Postprzez maniur » 9 gru 2014, o 16:45

papier 800 + woda to nic ostrego :) kwestia usunięcia resztek starej uszczelki
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#185  Postprzez kuerone » 9 gru 2014, o 18:00

maniur napisał(a):papier 800 + woda to nic ostrego :) kwestia usunięcia resztek starej uszczelki


Dokładnie, albo cienka włóknina jeśli masz takową pod ręką :)
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#186  Postprzez qbacki » 10 gru 2014, o 08:02

maniur napisał(a):kolejne pytanie brzmi: jaką uszczelke pod głowice montować? Nominalną czy jakaś grubszą ? Głowica była planowana, natomiast gładź bloku zostanie jedynie delikatnie zrównana papierem ściernym


jezeli planujesz pierwszy raz lub planujesz doslownie troszeczke to zakladasz nominal.
Blok jezeli masz wyjęty to tez obowiązkowo do planowania! Później wszystko na sucho i wloknina lub delikatnie papierkiem jak koledzy mowili.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#187  Postprzez Uki » 11 gru 2014, o 01:16

Co z wymianą śrub głowicy na nowe przy remoncie silnika jak ta sprawa wygląda?
Uki
Student
 
Posty: 119
Dołączył(a): 21 cze 2014, o 15:34
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#188  Postprzez 1 1 » 11 gru 2014, o 02:09

Uki napisał(a):Co z wymianą śrub głowicy na nowe przy remoncie silnika jak ta sprawa wygląda?

warto. stare śruby mogą być już przeciągnięte i nie trzymać jak należy.
mimo wszystko będę skręcał na starych.

to będzie ich drugi raz, na trzeci już obowiązkowo skręcałbym na nowych.

przed skręcaniem wziąć starą szpilkę (lub inną śrubę z takim gwintem, jeśli stare zostają), zrobić nacięcie jak w gwintowniku i kilka razy wkręcić i wykręcić, wybieramy w ten sposób brud z gwintów w bloku, który może przeszkodzić w dokręceniu śruby odpowiednim momentem rzeczywistym.
1 1
Stażysta
 
Posty: 434
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 01:02
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 1989
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20h27
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#189  Postprzez qbacki » 11 gru 2014, o 09:51

Ja bym nie dawal starych. Powod taki ze przy kręceniu śrub 2x90 juz jest duży opor. Sroby koszt chyba 120 wiec warto to wymienic.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#190  Postprzez MARCIN1028 » 11 gru 2014, o 10:00

Jestem wlasnie tydzien po remoncie m20b25 i z tego co sie w miedzy czasie dowiedzialem to uszczelki nie zmienia sie gdy planujemy glowice. grubsza uszczelke zaklada sie gdy planowaniu ulega blok silnika. i do tego sie zastosowalem. Poskladalem, chodzi elegancko kazda szkola inna. pytaj sie tam gdzie bedziesz planowaL. ONI BEDA WIEDZIELI NAJLEPIEJ :thu:
MARCIN1028
Rekrut
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 gru 2014, o 08:54
Moje BMW: 325
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#191  Postprzez maniur » 11 gru 2014, o 10:39

Ja też bym starych śrub nie zakładał. Remont = wymiana śrub, innej opcji nie ma. U mnie czeka już takowy zestaw :roll: :
Obrazek

Zastanawiam się jedynie czy warto wymieniać podkładki przy tych śrubach ( w zestawie ich brak ), oraz myślę nad wymianą śrub bocznych głowicy ( tzn. od kolektorów)
Zapraszam do komentowania projektu mojej e30stki !:

viewtopic.php?f=81&t=44640
maniur
Student
 
Posty: 138
Dołączył(a): 3 lis 2012, o 23:30
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: E90
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#192  Postprzez Trema » 11 gru 2014, o 12:17

Podkładki mogą być stare, jak masz śruby od kolektorów to zmień , ssący olałbym ale zardzewiałe od wydechowego przydałoby sie dać nowe.
fiat 125p
Trema
Uczeń
 
Posty: 35
Dołączył(a): 13 maja 2013, o 14:33
Lokalizacja: Giżycko
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#193  Postprzez kuerone » 11 gru 2014, o 14:53

Ja podkładek nie wymieniałem, a śruby mam te same. Co do śrub od kolektorów - mówisz o szpilkach? Moim zdaniem szpilki od strony kolektorów warto wymienić. To samo tyczy sie nakrętek.
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#194  Postprzez qbacki » 11 gru 2014, o 15:43

Ja podkladki dawalem stare. Jak chodzi o brud w otworach na sroby to wyciagalem to odkurzaczem takim mocnym bo troche mi sie tego nazbieralo tam. Wazne zeby w otworach na sroby bylo SUCHO! Jezeli zostawisz przez przypadek plyn chlodniczy lub wode to moga dziac sie jaja pozniej.

Sroby od kolektorow- u mnie bylo pare srob i moze ze 3 szpilki ktore kazalem wykrecic gosciowi ktory mi robil ta glowice. Ogolnie te szpilki to dziwne rozwiazanie. Albo sie ukrecaly albo urywaly... Kupilem zwykle sroby pod M8 czy tam M10 i zwykle podkladki. Wszystko smarowalem miedziowym zeby pozniej szlo to odkrecic.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: Remont M20B25 - kilka pytań

Post numer:#195  Postprzez Skrzeku » 11 gru 2014, o 19:28

qbacki napisał(a):Ja podkladki dawalem stare. Jak chodzi o brud w otworach na sroby to wyciagalem to odkurzaczem takim mocnym bo troche mi sie tego nazbieralo tam. Wazne zeby w otworach na sroby bylo SUCHO! Jezeli zostawisz przez przypadek plyn chlodniczy lub wode to moga dziac sie jaja pozniej.

Sroby od kolektorow- u mnie bylo pare srob i moze ze 3 szpilki ktore kazalem wykrecic gosciowi ktory mi robil ta glowice. Ogolnie te szpilki to dziwne rozwiazanie. Albo sie ukrecaly albo urywaly... Kupilem zwykle sroby pod M8 czy tam M10 i zwykle podkladki. Wszystko smarowalem miedziowym zeby pozniej szlo to odkrecic.


Głupota... Śruby budowlanki nie nadaja sie do niczego...
Skrzeku
Student
 
Posty: 161
Dołączył(a): 21 kwi 2014, o 12:05
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M40b18
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama

cron