Belavius napisał(a):Nie no luz jest na wale, nie na skrzyni. Cwierc obrotu to troche przesadzilem ale 1/8 conajmniej, no lata jak poje@@$!#. Powoli szukam dyfra 4.10.
Biorac taki do reki jakiego luzu powinienem sie spodziewac miedzy laczeniem walow a polosiami?
Da sie zakrecic dyfem na sucho?
Dyfry od e36 z compacta mala glowa pasuja nie? (dekiel tylko trzeba z e30) - prosze poprawic jak sie myle
Eksperymentowałem z dyframi i ich przełożeniem. Silnik m20b20, pierwotnie dyfer 4.27 ze szperą. Autko kręciło się do 200kmh przy 6200 - 6300 rpm.
Po mojej kraksie i zakupieniu auta z m20b25 z uszkodzonym silnikiem, jeździłem na konfiguracji : silnik m20b20, skrzynia - z m20b25 (1,2,3 biegi krótsze od skrzyni z m20b20, 4 i 5 bieg te same) i dyfer 3.91 z m20b25. Auto rozpędziło się do 215 kmh przy 5500 rpm, na więcej nie miało ochoty.
Po zmianie skrzyni biegów z M20b25 na skrzynię z m20b20 wraz z wałem napędowym, rozpędzanie się samochodu było dramatyczne. (w tej pierwszej skrzyni wał jest krótszy - ten segment od str. skrzyni i cały wał jest o większej średnicy niż ten z m20b20. Nie polecam kombinowania wałów z m20b20 i z m20b25. Testowałem
)
Także nie polecam założenia dyfra o przełożeniu z compacta nawet do m20b25, a co dopiero do m40b16.
Prawdopodobnie dyfer jest w compact e36 dlatego taki długi, bo przełożenia skrzyni biegów są krótsze niż w e30.
Tak, da się zakręcić dyfrem "na sucho" (chodzi o zakręcenie dyfrem wyjętym z samochodu?)
Co do luzu słyszanego podczas pracy silnika na luzie - u mnie w skrzyni z m20b25 było słychać takie grzechotanie, zwłaszcza gdy auto stało, uciszało się, gdy wcisnąłem pedał sprzęgła, lub gdy samochód jechał. To wyklucza łożysko oporowe sprzęgła, luzy układu napędowego w ogóle nie wchodzą w grę, bo układ był w spoczynku na postoju. Koła 2 masowego nie ma, choć dźwięk przypomina ten z nowoczesnego turbo diesla z uszkodzonym kołem dwumasowym. Najprawdopodobniej rację mają koledzy, którzy pisali tu o luzach na łożysku w samej skrzyni - na wałku atakującym.