[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

[E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#1  Postprzez Szczep » 6 sie 2013, o 13:27

Heja,

Posiadam problem luzów na łączeniu skrzyni z wałem. Przy rozgrzanym aucie,
na biegu jałowym słychać stukanie, przy wbiciu sprzęgła dźwięk zanika. Dodatkowo
podczas jazdy jest odczuwalny lekki luz po odjęciu gazu.

Czy jest tu potrzebny remont/regeneracja? Czy też jest to kwestia pojedynczych,
wymiennych elementów?

Sprawa jest dość delikatna, bo każda skrzynia po 25 latach (a nawet po 5 latach)
ma w sobie luz - chciałbym go zlikwidować możliwie w 100-procentach.
Kupno skrzyni używanej niesie ryzyko posiadania jeszcze większego luzu.

Od razu zaznaczam, że nie jestem specjalistą w tym temacie i powyższy
wpis może zawierać błędy "laika".

Przeszukiwałem tematy, lecz nic trafnego nie wpadło mi w oko. Może ktoś ze stażem
pamięta, gdzie może być odpowiedź na forum...?

serdecznie pozdrawiam,
Szczep
Szczep
Student
 
Posty: 266
Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 13:26
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Jasmen » 6 sie 2013, o 13:48

Objawy które przedstawiłeś wskazują raczej na uszkodzone koło dwumasowe, ale nie wiem czy Twój silnik takowe posiada. Luz po odjęciu gazu może powodować zużyta tulejka dyfra, tuleje tylnej belki lub mogą być luzy na samych półosiach, więc jeśli sie na tym nie znasz najlepiej oddaj auto komuś kto się zna zanim zaczniesz remontować skrzynie :cool2:
Jasmen
Inżynier
 
Posty: 884
Dołączył(a): 10 lut 2008, o 14:36
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M50B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 728
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#3  Postprzez buncol520 » 6 sie 2013, o 15:20

Szczep, łącznik wału na dzień dobry sprawdz i resztę tak jak piszę Jasmen, ,wbij pierwszy bieg i weź od krzyżaka skrzyni aż po półośki posprawdzaj luzy na wszystkich elementach,gdy wał ani półośki nie będą wykazywały jakiś nadmiernych luzów(bo na 100% jakieś będą) to ja obstawiam tuleje tylnej belki bo miałem identyczne objawy jak Ty
buncol520
Stażysta
 
Posty: 321
Dołączył(a): 23 lip 2012, o 16:20
Lokalizacja: wlkp.
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez pawels5 » 6 sie 2013, o 19:16

Szczep napisał(a):na biegu jałowym słychać stukanie, przy wbiciu sprzęgła dźwięk zanika

Standard, łożysko wyciskowe sprzęgła ewentualnie łożyska skrzyni. Nieobciążone sobie grzechocze. Z luzami w napędach to najlepiej wjechać na kanał, zaciągnąć ręczny, jeden rusza delikatnie do przodu i do tyłu, drugi patrzy co hałasuje.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#5  Postprzez Szczep » 6 sie 2013, o 20:39

Panowie,

ad.1) luzy na tulejach tylnej belki / tulei dyfra wykluczam - są nowe (wymienione 3mc temu),
ad.2) staram sie wykluczyć łożysko oporowe - mechanik stwierdził po osłuchaniu, że to nie to (ja podejrzewałem właśnie łożysko oporowe).

Auto na podnosniku, jutro zobaczymy, co tak na prawdę ma luzy. :cool2:
Szczep
Student
 
Posty: 266
Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 13:26
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez Pietrek » 7 sie 2013, o 16:08

łożysko wałka atakującego skrzyni grzechocze na jałowym, wałek ataku się wtedy obraca, jak wciśniesz sprzęgło wałek staje i jest cisza- wymiana jest upierdliwa
sprawdź czy masz jeszcze olej w skrzyni...


a luzy w napędzie to, półosie,dyfer, łącznik skrzyni i Twoim wypadku dwumas, mały luz na każdym elemencie i masz odczuwalną kumulację, mam podobne luzy kiedy jadę powoli i wcisnę sprzęgło jest to odczuwalne

tuleje belki mam poliuretan
tulejki wachaczy nowe oem
tuleja dyfra nowa
łącznik wału i skrzyni nowy
podpora wału nowa
poduszki silnika i skrzyni nowe
w momencie kiedy nie wymieniłem tylko Dyfra i półosiek stwierdzam że nie mam na to siły i pieniędzy.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Szczep » 7 sie 2013, o 16:27

Pietrek, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. W takim razie będę cierpliwie szukał przyczyn.
Mam nadzieje, że w Zdworzu posłucham parę E30stek (Pietrek, liczę na prezentację :cool2: ). Nigdy nie jeździłem inną, niż moja - może ten typ tak ma? :)

pozdrawiam
Szczep
Student
 
Posty: 266
Dołączył(a): 15 wrz 2011, o 13:26
Lokalizacja: Warszawa/Gdańsk
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez buncol520 » 7 sie 2013, o 19:50

Nie tyle co "ten typ tak ma"co lata eksploatacji robią swoje,chyba nawet po wymianie tego co Pietrek, wymienił plus regeneracja dyfra i nowe półosie wtedy dopiero by nastała cisza...i pojawiłby się inny denerwujący szczegół :D
buncol520
Stażysta
 
Posty: 321
Dołączył(a): 23 lip 2012, o 16:20
Lokalizacja: wlkp.
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez Leon » 8 sie 2013, o 11:54

Pietrek napisał(a):a luzy w napędzie to, półosie,dyfer, łącznik skrzyni i Twoim wypadku dwumas, mały luz na każdym elemencie i masz odczuwalną kumulację, mam podobne luzy kiedy jadę powoli i wcisnę sprzęgło jest to odczuwalne


buncol520 napisał(a):"ten typ tak ma"


Każda E30 jaką jechałem zachowuje się tak samo - w jednej luz jest mniejszy(od emeryta), w drugiej większy(upalane pod remizą), ale takiej bez luzu nie spotkałem jeszcze.
I tyle w temacie moim zdaniem.
Leon
Doktor
 
Posty: 2715
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:36
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Re: [E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#10  Postprzez Belavius » 18 cze 2014, o 01:30

a jaki luz jest normalny?

u mnie jestem obecnie wstanie obrocic walem o cwierc obrotu kiedy auto stoi na kolach, na luzie.

Jest to luz na dyfrze jak sie domyslam. Jak u was ma sie ta sprawa?
Obrazek
Belavius
Student
 
Posty: 270
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 22:59
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: [E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#11  Postprzez pawels5 » 18 cze 2014, o 11:13

Ćwierć obrotu? to mega luz. Możesz rozpiąć wał przy skrzyni i zobaczyć po której stronie masz taki luz. Kupując pierwszą lepszą skrzynię nie będzie pewnie takiego luzu miała.
pawels5
Magister
 
Posty: 1323
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Re: [E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#12  Postprzez Belavius » 19 cze 2014, o 00:24

Nie no luz jest na wale, nie na skrzyni. Cwierc obrotu to troche przesadzilem ale 1/8 conajmniej, no lata jak poje@@$!#. Powoli szukam dyfra 4.10.

Biorac taki do reki jakiego luzu powinienem sie spodziewac miedzy laczeniem walow a polosiami?
Da sie zakrecic dyfem na sucho?
Dyfry od e36 z compacta mala glowa pasuja nie? (dekiel tylko trzeba z e30) - prosze poprawic jak sie myle
Obrazek
Belavius
Student
 
Posty: 270
Dołączył(a): 13 sty 2008, o 22:59
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Re: [E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#13  Postprzez Pietrek » 19 cze 2014, o 12:21

Belavius napisał(a):Dyfry od e36 z compacta mala glowa pasuja nie? (dekiel tylko trzeba z e30) - prosze poprawic jak sie myle


leży mi w garażu taki dyfer, jak na moje oko to dekiel jest taki sam, a dyfer pasuje plug and play
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: [E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#14  Postprzez ksssysieke30touring » 17 lip 2014, o 15:09

witam,czy dyfer 3.38 z compzcta bedzie dobry bez rzezby do touringa 1.6?jaka bedzie roznica wjezdzie tj.lepsze czy gorsze przyspieszenie
ksssysieke30touring
Uczeń
 
Posty: 82
Dołączył(a): 26 lut 2014, o 10:37
Lokalizacja: WPR,CT,CLI
Moje BMW: 316
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16xx
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318
Silnik: M44b18

Re: [E30] luzy na skrzyni/wale - co pomoże?

Post numer:#15  Postprzez buncol520 » 17 lip 2014, o 21:12

3.38 do m40 to tragedia....
buncol520
Stażysta
 
Posty: 321
Dołączył(a): 23 lip 2012, o 16:20
Lokalizacja: wlkp.
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama

cron