[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Post numer:#1  Postprzez damianalex » 2 wrz 2014, o 10:55

Cześć!
Jak w temacie potrzebuję wymiary oryginalnej podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę w silniku M40. Byłbym bardzo wdzięczny. Potrzebuję tego do zaprojektowania podkładek pod dźwigienki M43. Zostaną wytestowane i jak będzie wszystko w porządku, udostępnię pełną wymiarówkę . Z góry wielkie dzięki ;)
damianalex
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 01:17
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Post numer:#2  Postprzez misza » 2 wrz 2014, o 12:02

Lepiej poszukaj na forum tych wymiarów, było to już pisywane nie raz. A jak nie to wyjmij jedną pastylkę i zmierz. Bez wyjmowania wałka nie potrzebujesz więcej jak 15min na to.
misza
Stażysta
 
Posty: 539
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Post numer:#3  Postprzez damianalex » 2 wrz 2014, o 21:59

Chcę rozebrać swój dopiero jak będę miał wszystko dorobione. Wiem, że to mało czasu, ale po co jak ktoś może ma na wierzchu i może zmierzyć :cool2: Wymiary podkładek też znalazłem, ale chcę je zrobić po swojemu, bo trochę inną mam wizję, bardziej podchodzącą pod oryginał. Także dalej czekam na pomoc :)
damianalex
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 01:17
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Post numer:#4  Postprzez damianalex » 6 wrz 2014, o 13:19

Dlaczego zdecydowałem się na przeróbkę dźwigienek z M40 na M43?

Raz na jakiś czas, któryś hydropopychacz przepuszczał i silnik zaczynał cykać. Nie było jeszcze typowego bociana. Po rozebraniu okazało się, że wałek praktycznie nie ma śladów zużycia (prawdziwy przebieg 200 tyś. + zawsze zalewany olej 10w40).

Kupiłem komplet dźwigienek M43 + oryginalne popychacze, pomierzyłem sobie wszystko, wymontowałem oryginalne podkładki, także pomierzyłem. Zaprojektowałem pastylki jednoczęściowe z twardego gatunku stali + zahartowane (wykonywane u tokarza), wymiary jak na poniższym rysunku. Popychacze zostały splanowane dokładnie 2mm każdy od strony płaskiej także u tokarza. Za wykonanie pastylek (adapterów)+planowanie zapłaciłem 100zł.

Obrazek

Po operacji
Silnik chodzi bardzo ładnie, lepiej się wkręca, wkręcał się do odcinki przed rozebraniem, więc tu się nic nie zmieniło, żadnego cykania, także polecam.

Jak robicie tą przeróbkę to lepiej jest zmienić rolki i pasek na nowy, coby być pewnym, że się nie rozwali nic.

Sam wymiar pastylki można wkleić do FAQ, żeby łatwiej było go znaleźć.
damianalex
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 01:17
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Post numer:#5  Postprzez misza » 6 wrz 2014, o 15:48

Dałeś płaski wierz tak? Przecież w dźwigience jest wycięcie na 2mm na grzybek pastylki. Wytrze ci się tam ta dzwigienka i będziesz miał dodatkowe 2mm luzu. W/g mnie powinno być tak:(ja tak miałem zrobione)

Obrazek
misza
Stażysta
 
Posty: 539
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Post numer:#6  Postprzez damianalex » 6 wrz 2014, o 20:43

Źle coś patrzysz. Przecież adapterek ma wystający trzpień o wysokości 2mm na górze :) Adapterek to całe to szare, a ty mi do kresek wymiarowych narysowałeś...
damianalex
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 31 gru 2013, o 01:17
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Wymiary orygi podkładki pomiędzy zawór a dźwigienkę M40

Post numer:#7  Postprzez bedson » 31 lip 2019, o 11:19

Wiem, że stary temat ale mam na tapecie za jakiś czas ogarnięcie dźwigienek od m43 i nie mogę znaleźć żadnego tematu opisującego całościowo co trzeba kupić i wymienić żeby zamknąć temat bociana.
bedson
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 18 lip 2019, o 09:46
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama