[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M40B16 dyferencjał i jego stan.

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

M40B16 dyferencjał i jego stan.

Post numer:#1  Postprzez szczodros » 15 wrz 2016, o 12:06

Witam. Tak powoli remontuję swoje autko i tak grzebiąc przy tyle zauważyłem, że ciężko chodzą półosie. Hamulce rozebrane, wał zdjęty bo będzie nowy zbiornik więc został dyfer z półosiami. Półośki odkręcone od dyfra. Za lekko to one nie chodzą ale nie hałasują więc nie wiem w jakim są stanie. Ale dyfer wydaje mi się podejrzany. Pomijam że za lekko nie chodzi ale idzie kręcić jedną ręką. Kręcąc od strony wału wszystko ok, ale gdy zablokuję ręką prawą bądź lewą stronę kręci się wyczuwalnie ciężej i czuć jakby pulsowanie kręcąc. Także kręcąc prawą stroną w jedną stronę, lewą w przeciwną czuć takie pulsowanie/szarpanie - taki nieliniowy efekt podobny do kręcenia przegubem kardana pod kątem. Czy tak ma być czy dyfer złom? Jak wymiana to jakie przełożenie dyfra szukać (seria)?
szczodros
Student
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 16:33
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: M40B16 dyferencjał i jego stan.

Post numer:#2  Postprzez Pacher » 19 wrz 2016, o 22:45

To normalne, to nie jest żadne pulsowanie tylko zazębianię się zębów kół.
Pzdr
Pacher
Stażysta
 
Posty: 483
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: M40B16 dyferencjał i jego stan.

Post numer:#3  Postprzez szczodros » 21 wrz 2016, o 11:11

Czyli podnosząc przednie koło w aucie FWD na luzie będzie taki sam efekt?

Czyli mój dyfer jest ok i mogę spokojnie odświeżyć jego wygląd i ewentualnie nowy olej? (jaki?)
szczodros
Student
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 16:33
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Re: M40B16 dyferencjał i jego stan.

Post numer:#4  Postprzez Pacher » 21 wrz 2016, o 15:18

Nie, chodzi o zazębianie się kół zębatych w dyfrze czyli z przodu nie ma mowy o takim odczuciu. Dyfer masz ok, przynajmniej jeśli chodzi o objawy które opisałeś.
O olejach do skrzyń i dyfrów poczytaj na forum.
Pzdr
Pacher
Stażysta
 
Posty: 483
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 5 gości

  • Reklama