[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

E30 m20 Automat 4HP22

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

E30 m20 Automat 4HP22

Post numer:#1  Postprzez matyou90 » 19 wrz 2016, o 23:13

Witam serdzecznie wszystkich.
Posiadam Bmw e30 cabrio z silnikiem m20b20 i skyrznią automatyczną 4HP22 bez pokrętła od trybów jazy ale z Kickdown-em.
Skrzynia pracuje bez zarzutów, zmienia biegi bez szarpnięć itd. Problem zaobserwowałem dopiero gdy rozpędziłem się do troszkę wyższych prędkości a mianowicie przy prędkości około 130-140km/h skrzynia nagle redukuje bieg prawdopodobnie do 2, co przy takiej prędkości może zabić motor... obroty silnika poza skalą... Odraazu na hamulec, za chwilkę drugi raz się rozpędzam, jadę dłuższą chwilkę 120-125, i znów gdy prędkość doszła w okolice 130-140 skrzynia sama z siebie redukuje bieg na zbyt niski.
Poziom oleju w skrzyni pełen, jak myślicie co to może być?
Dodam że oryginalnie w samochodzie był m40b18 w manualu. Poprzedni właściciel swapował komplet m20b20+automat z innego e30.
Proszę o jakieś mądre rady i z góry dziękuję :)
Ostatnio edytowano 21 wrz 2016, o 23:42 przez matyou90, łącznie edytowano 1 raz
matyou90
Rekrut
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27 paź 2014, o 00:59
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: PROBLEM E30 m20 Cabrio Automat 4HP22

Post numer:#2  Postprzez CAperforomance » 20 wrz 2016, o 15:13

Komputer z manuala czy automatu?
CAperforomance
Student
 
Posty: 130
Dołączył(a): 21 lip 2016, o 17:11
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20Bxx
Instalacja LPG: NIE

Re: PROBLEM E30 m20 Cabrio Automat 4HP22

Post numer:#3  Postprzez Stammek » 20 wrz 2016, o 22:21

Akurat w przypadku m20 nie ma roznicy jezeli chodzi o komputer silnika. Jak skrzynia jest bez elektroniki (tryby pracy) to nie jest w zaden sposob polaczona z kompem silnika.Jak jest skrzynia z trybami pracy i osobnym kompem to komp skrzyni tez nie laczy sie z samym kompem silnika a tylko z czujnikiem polozenia przepustnicy(jest czujnik 6pinowy a nie 3pinowy) i osobna wtyczka we wiązce silnika do spiecia z wiazką skrzyni.

Wracajac do tematu...sprawdz regulacje dodatkowej linki przy przepustnicy,odpowiada ona za kickdown.Moze jest tak wyregulowana ze zalacza kickdown wczesniej niz przy full otwarciu przepustnicy.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: PROBLEM E30 m20 Cabrio Automat 4HP22

Post numer:#4  Postprzez matyou90 » 21 wrz 2016, o 01:14

Jutro na garażu postaram się temu przyjżeć choć myślę że to nie tutaj jest problem, ponieważ kick down działa raczej dobrze. A nawet jeśli to silnik powinien redukować bieg ale chyba nie na tak niski.
matyou90
Rekrut
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27 paź 2014, o 00:59
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B25
Instalacja LPG: NIE

Re: E30 m20 Automat 4HP22

Post numer:#5  Postprzez matyou90 » 24 wrz 2016, o 20:36

Linka wygląda na odpowiednio naciągniętą.
Ma ktoś jeszcze pomysł co to może być?
matyou90
Rekrut
 
Posty: 3
Dołączył(a): 27 paź 2014, o 00:59
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

  • Reklama