[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Wał napędowy do M20B25 naprawa czy wymiana na inny/jaki?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

Wał napędowy do M20B25 naprawa czy wymiana na inny/jaki?

Post numer:#1  Postprzez Prezesik » 22 maja 2017, o 21:52

Witam.
Sprawa wygląda tak że mój oryginalny wał ma już dosyć ponieważ ma luzy na wieloklinie.
Nakrętka dokręcona jest już na maksa więc nie da się tego skasować.
W związku z powyższym mam kilka pytań:
1. Z tego co wiem, to takich rzeczy się nie naprawia czy się mylę?
2. Czy do M20B25 pasuje wał od jakiejś innej wersji silnikowej z e30, np z 2.0?
3. Czy można dopasować jakiś wał z e36 ? Szukałem na forum, ale większość tematów dotyczy swapów.
Z tego co mówił mi kolega z forum, to można skrócić wał od 323 lub 325.
Jeśli tak, to czy ktoś mógłby podać konkretnie jaki dokładnie?

Rozważam różne możliwości ponieważ trudno już zdobyć wał od B25 w dobrym stanie.
Autko to cabrio z manulaną szkrzynią 260.0.1346.91 i dyfrem 188 ze szperą.
Według bmwstore mój wał ma 1489 mm.

Edit 23.05.2017 :
Znalazłem taki wątek na temat z wału z M20B20:
http://bmw-e30.pl/phpBB2/printview.php?t=7906&start=0
ale zdania są podzielone. Ktoś może się wypowiedzieć jak to jest wałem od 2.0?
Prezesik
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lip 2015, o 13:06
Moje BMW: 325
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: Wał napędowy do M20B25 naprawa czy wymiana na inny/jaki?

Post numer:#2  Postprzez HNT126 » 29 lip 2017, o 09:23

Najlepiej szukać ori wału. Jeśli jednak musisz na już go czymś zastąpić to opcje są takie:
Do ori skrzyni 325 i ori pierwszej połówki wału dokładasz tylną połówkę od 320 tworząc hybrydę. (Bo wały miedzy wersjami silnikowymi różnią się długością, ale tylna cześć pracuje w wieloklinie i nawet jesli jest jakas różnica w długości to mozna ją wysunąć z pierwszej połówki. Kluczowa jest dla Ciebie 1 połówka. Od skrzyni do punktów mocowania w nadwoziu masz jakiś 1 cm regulacji na fasolkach podpory wału. Za mało).
Następnie musisz oddać całość na wyważanie dynamiczne. Rozwiązanie to jest jednak takie sobie jeśli chodzi o cel czyli pozbycie się luzów na wieloklinie wału, bo jedna część nadal byłaby ze zużytym wielowpustem. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana skrzyni biegów wraz z wałem z M20b20 . Jedynie wydłużą Ci się biegi 1,2,3. Reszta biegów jet ta sama. Skrzynia jest niby nieco słabsza, ale u mnie jeździ już 300000 i nie narzekam.
" silnik to nie Mc Donald, olej trzeba wymieniać! ";)

Mój czarny Touring:
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=67&t=6953


Obrazek
HNT126
Stażysta
 
Posty: 567
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 10:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: TAK

Re: Wał napędowy do M20B25 naprawa czy wymiana na inny/jaki?

Post numer:#3  Postprzez Prezesik » 29 lip 2017, o 22:12

Zrobiłem jak radzisz. W sumie przez przypadek, bo kupiłem wał który miał być od 2.5, a okazało się że jest od 2.0. Wykorzystałem tylko tylną część i dałem do wyważenia. Wchodzi na styk, po skręceniu zostaje jakiś centymetr luzu na wieloklinie.
Niestety chyba nie jest najlepiej wyważony, bo coś mi przy prędkościach 100-120 wibruje w aucie.
Prezesik
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lip 2015, o 13:06
Moje BMW: 325
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: Wał napędowy do M20B25 naprawa czy wymiana na inny/jaki?

Post numer:#4  Postprzez HNT126 » 3 sie 2017, o 23:58

Jeśli był wyważany dynamicznie i w całości a nadal drga to nie wiem... krzyżaki dobre? nie zatarte, bez luzów? Gdyby był źle wyważony, to charakterystyczny objaw : najbardziej generuje drgania w wąskim zakresie prędkości. Powyżej i poniżej tej prędkości się uspokaja.
" silnik to nie Mc Donald, olej trzeba wymieniać! ";)

Mój czarny Touring:
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=67&t=6953


Obrazek
HNT126
Stażysta
 
Posty: 567
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 10:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 316iA
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: TAK



  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama

cron