Panowie! Wymieniłem ostatnio wiskozę, ale dalej mi się grzeje [M40B16]. Termostat padł. Robię dygresję, ale zmierzam do tego, że jak podgrzeję wisko suszarką do włosów i się zasprzęgli, to po przegazowaniu słychać piękny dźwięk i jest on b. głośny. Sprawne wisko MUSI WYĆ NA GORĄCO. Na forum jestem od niedawna, ale mam 3 szt. e30, w życiu miałem 7 BMW z wiskozami (pierwszą w 1998 roku) i w każdej wiskoza na gorąco tak brzmi. Jeśli będę miał czas i nie będę na wyjeździe, to postaram się jak najszybciej wrzucić nagranie działającej wiskozy. Dodam, że powinno być tak, że termometr wychyla się lekko w prawo od środkowej kreski i po około 30 sekundach wisko "łapie". Wtedy jak przegazujesz to w przeciągu około 8 sekund temperatura spada o jakieś pół milimetra poniżej tej pionowej kreski (na lewo) i tak powinno działać chłodzenie w BMW e30 i podobnych. Na koniec jeszcze napiszę, że sprawna wiskoza jest na prawdę porażająco głośna przy otwartej masce, a wiatr z wentylatora jest tak silny, że na przykład po zimie, gdy się długo nie zasprzęgla i "złapie" pierwszy raz po długim czasie, to przy otwartej masce WSZĘDZIE fruwają stare liście i inny brud
Ale mnie ten szum odpowiada
-- Dodano 8 lip 2018, o 14:13 --
Dodałem na yt film z działania wiskozy. Nazywa się "Wiskoza E30" a drugi "Wiskoza cz.2". Kanał nazywa się Jan Nowak, a w miniaturce jest silnik m30b35.