Witam serdecznie!
Chciałbym się przywitać. To mój pierwszy post na tym forum. Od paru tygodni jestem posiadaczem E30 z silnikiem m20b20. Auto po zakupie dojechało do miejsca docelowego i póki co jest nie eksploatowane. Trzeba zrobić parę rzeczy żeby dało się tym jeździć. Silnik chodził jak sieczkarnia. Stwierdziłem, że wyreguluje luzy zaworowe. Niestety okazało się że krzywki na wałku są mocno wytarte. Kolega powiedział, że może mi załatwić wałek z krzywkami w dobrym stanie tyle że od m20b25.
Nie znalazłem żadnych postów na temat takiej zamiany, czytałem o tym że ludzie wsadzają z 2.0 do 2.5 wałki. W związku z tym mam parę pytań:
-jak wpłynie to na moc/moment obrotowy? Z tego co słyszałem b25 idzie od dołu ponoć b20 powyżej 4 tyś obrotów.
-jak to wpłynie na spalanie?
-jakieś inne niedogodności?