[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M10B18 luźna dzwigienka czy krzywy zawór?

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

M10B18 luźna dzwigienka czy krzywy zawór?

Post numer:#1  Postprzez zoomer933 » 19 kwi 2019, o 10:18

Witam serdecznie,

Na początek, pozdrawiam wszystkich miłośników pięknych E30 :)

Niestety, mój landaulet mnie zawiódł. Tydzień temu rano, przy próbie odpalenia kichnął dość mocno, na tyle, że przepływomierz się rozleciał (rozerwało nity + silikon od spodu). Udało mi się rozwiercić resztki nitów, zastąpić je śrubami, skręcić i skleić przepływkę na tyle, że działała jak wcześniej, ponieważ klapka nie została uszkodzona. Oczyściłem z jakichkolwiek resztek przed założeniem.

Zadowolony uratowaniem przepływki, zdecydowałem się przejechać. Po przejechaniu około 500m i dojechaniu do skrzyżowania, coś zaczęło stukać w silniku. Początkowo zakładałem najgorsze, ale po dokładnym przesłuchaniu wydedukowałem, że stukanie pochodzi spod pokrywy zaworów.

Na zimnym sprawdziłem luzy i wyregulowałem wszystkie na 0.20mm, ale stukanie nie ustało. Sprawdziłem też dźwigienki z prawidłowym luzem, wszystkie się troszeczkę ruszają według swojej pionowej osi, ale dźwigienka zaworu wylotowego 3-go cylindra ma spory luz, o wiele większy w porównaniu do innych (na oko 3 razy większy), mimo że, luz też jest ustawiony na 0.20mm. Poruszając nią da się odtworzyć ten sam dźwięk który jest słyszalny podczas pracy silnika. Link do filmiku na końcu tematu. Dla uproszczenia, chodzi mi o luz; dystans jaki dźwigienka jest w stanie się ruszyć pionowo zanim spotka się z krzywką w GMP.

Praca silnika poza dźwiękiem się nie zmieniła - moc i osiągi są takie same jak przed kichnięciem, przed i po regulacji luzu. Dlatego nie sprawdzałem jeszcze ciśnienia na cylindrach, co rozumiem powinno mi dać jasną odpowiedz czy któryś zawór jest skrzywiony. Aczkolwiek wątpię, ponieważ wtedy powinien być ubytek na mocy. Postaram się zrobić to dzisiaj.

Wałek rozrządu wygląda w porządku, nie jest skrzywiony. Tak samo krzywki, powierzchnia równa i gładka. Przebieg ~210,000km.

Teraz moje pytanie, czy jest możliwość, że podczas kichnięcia skrzywiła się dźwigienka, lub w ten sposób okazuje się skrzywiony zawór (luźna dźwigienka)?

Silnik m10b18 77kW 105KM

Link do filmiku ze stukaniem (nie jestem autorem, ale dźwięk jest identyczny) https://www.youtube.com/watch?v=6CICZZW338s

Baur nie ma i nigdy nie miał LPG, powodem kichnięcia była pompa paliwa, która od jakiegoś czasu podaje słabe ciśnienie na listwę po pierwszym przekręceniu kluczyka, po drugim już jest wszystko okej. Tego feralnego ranka zapomniałem o tym, i chciałem odpalać z niewystarczającym ciśnieniem paliwa na listwie, no i kichło. (nową pompę mam w samochodzie, ale nie miałem ostatnio czasu jej wymienić :dow: )

Z góry dziękuje za wszelką pomoc i jakiekolwiek rady.

Jeszcze raz pozdrawiam :thu:

-- Dodano 30 kwi 2019, o 14:22 --

Witam,

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc ;)

Okazało się, że powodem stukania były starte mimośrody, konkretnie trzy. Po ich wymianie, silnik chodzi cicho jak nigdy.

Pozdrawiam
zoomer933
Rekrut
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19 kwi 2019, o 07:57
Moje BMW: 318i
Nadwozie: TC Baur
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE

Reklama


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

  • Reklama