[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

M20b27 zmiana koła dwumasowego na jednomasowe

Wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem, itp. oraz wszystko o płynach, olejach itp.
  • Reklama

M20b27 zmiana koła dwumasowego na jednomasowe

Post numer:#1  Postprzez koksinek80 » 20 gru 2020, o 23:34

Witam.Po dłuższym czasie zabrałem sie za silnik mojej ety , niestety koło dwumasowe jest uszkodzone (posiada duzy luz osiowy z otworów widać uszkodzone/pęknięte elementy wykonane z jakiegoś tworzywa.
Poglądowe zdjęcie sprzęgła wygląda tak:
Obrazek
<br>
Obrazek
Zakup takiego sprzęgła to około 3000 zł , regeneracja około 1000-1500 zł
Z uwagi na koszty które są masakryczne ,zacząłem szukać i znalazłem rozwiązanie zamiany koła dwumasowego na jednomasowe.
Pytanie czy ktoś przerabiał koła zamachowe do Ety?

-- Dodano 22 gru 2020, o 21:29 --

Po zagłębieniu się w na forach zagranicznych , temat na pierwszy rzut oka wydaje się być prosty , wystarczy włożyc koło np od m21 +rozrzysznik albo od m20 + docisk i sprzegło od M20b25 + rozrusznik , jednak w moim przypadku sprawa jest skomplikowana ponieważ na kole znajduje się znacznik dający sygnał do sterownika + jeden czujnik skierowany bezpośrednio na koło zębate (nie wiem jaką pełni funkcję ponieważ jest skierowane na zębatke)

Obrazek
Rozważałem jeszcze dospawanie/montaż tego znacznika do koła jednomaswego od m21 ,jednak może być problem z zamontowaniem go na wale w taki sposób żeby czujnik pokrywał się ze znacznikiem -nie wiem o co chodzi z drugim czujnikiem skierowanym na zębatke
Wychodzi na to że pozostaje mi tylko i wyłącznie regeneracja....
koksinek80
Uczeń
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 sie 2017, o 21:26
Moje BMW: e90
Nadwozie: Touring
Silnik: M47b20
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: e30
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Reklama


  • Reklama

Powrót do Mechanika & Części

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

  • Reklama