[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Klimatyzacja e30

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Klimatyzacja e30

Post numer:#1  Postprzez pocisk997 » 21 lip 2009, o 09:17

Witam! Sprawa wygląda tak, że nabyłem klimatyzacje do mojego IeSa, problem tylko jest taki, że o ile mechanicznie ją jakoś ogarne, to boje sie o elektryke, bo wiązka jest dość spora, pamietam , że jak odpinałęm ją od skrzynki bezpiecznikowej , to troche tych kabli tam było.
Czy posiada ktoś wiedze, jak tą elektryke ogarnąć? Może jakieś schematy elektryczne?
Bede OGROMNIE wdzieczny za jakąkolwiek pomoc w tym temacie :not:
Układy wydechowe z nierdzewki, SWAPY, przeróbki aut do sportu, 2jd Garage

viewtopic.php?f=91&t=44829
pocisk997
Profesor
 
Posty: 2092
Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 19:15
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Paul » 21 lip 2009, o 11:09

Obrazek


może uda mi się znaleźć jeszcze coś
Paul
Profesor
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 23:51
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez pocisk997 » 21 lip 2009, o 12:06

Paul, Jesteś wielki! Dzieki. Gdybyś miał jeszcze jakieś schematy pomocne w montażu klimy to bardzo prosze i och podesłanie.
Jeśli ma ktoś jakieś przydatne info na temat przekładki klimy to bardzo prosze o wpisanie ich tutaj. Po wakacjach powstanie fotorelacja z tego zabiegu mająca na celu ułatwienie tego ponoć "cieżkiego tematu" , choć w tego co zaobserwowałem, to jest kilka osób które przez to przechodziły, na których aktywności w tym temacie bardzo mi zależy.
Układy wydechowe z nierdzewki, SWAPY, przeróbki aut do sportu, 2jd Garage

viewtopic.php?f=91&t=44829
pocisk997
Profesor
 
Posty: 2092
Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 19:15
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez jackx-36 » 21 lip 2009, o 14:55

pocisk997, aa ja mam pytanie za 1000 punktów od czego ta klime kupiłes ?? bo z IS-em jest jeden problem , kompresor ma inne mocowanie jak w M20 i M40 i nie bedzie pasować, to jedno
dwa- montaz jest banalnie prosty i intuicyjny, nie ma mozliwosci zamienienia wtyczek czy innego podłączenia przewodów .
najwiekszy problem stanowi załozenie całej nagrzewnicy bo trzeba zdemontowac deske rozdzielczą i jest to jedyny ciezki temat do agarnięcia , wszystko inne ma swoje miejsce i ineczej nie bedzie pasować
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 12:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#5  Postprzez pocisk997 » 21 lip 2009, o 19:41

Wlasnie mam kompresor z m40 , ale tak jak patrzylem, to mocowanie wygląda na takie samo, chyba , że rozstaw śrub jest inny. ale wlasnie ide to oblookać, mam nadzieje ze pasuje.
Najwiekszym problemem jest to, żeby podłączyć wszystko do skrzynki bezpiecznikowej, bo tam troche namotane było. Wypiełem wszystkie kable (bo sam wyciągałem) , ale jedną małą wiązke musiałem uciąć. Dasz rade Jack mi podpowiedzieć, który kabel do którego gniazda ma trafić?
Układy wydechowe z nierdzewki, SWAPY, przeróbki aut do sportu, 2jd Garage

viewtopic.php?f=91&t=44829
pocisk997
Profesor
 
Posty: 2092
Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 19:15
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez jackx-36 » 21 lip 2009, o 20:18

pocisk997 napisał(a):Wlasnie mam kompresor z m40


na 1000% nie bedzie pasowac, mocowanie w IS-jest inne , w M20 i M40 pasek naciąga sie kompresorem a w IS-e dodatkowym kołem napinajacym
jest to mozliwe do załozenia ale poprzez zastosowanie takiego własnej produkcji "interfejsu"
uprzedze twoje nastepne pytanie :roll:
tak, miałem taki "interfejs"
ze by dostac dane techniczne do wykonania tej przejsciówki musisz poprosic o to koleżanke Monike z forum , jest ona w posiadaniu tego wynalazku własnie do IS-a i byc moze uda jej sie zrobic jakis rysunek "techniczny" z wymiarami
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 12:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#7  Postprzez pocisk997 » 21 lip 2009, o 21:46

Sprawdziłem jak to sie ma w praktyce. Zmierzyłem rozstawy śrub w bloku m42 i w "interfejsie" z kompresora, no i są takie same. W takim razie skoro śruby pasują, to co stoi na przeszkodzie , żeby zamontować go do bloku m42?

Ja mam to mocowanie:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... g_bracket/

A domyślam sie, że powinno być takie:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/2 ... g_bracket/
Układy wydechowe z nierdzewki, SWAPY, przeróbki aut do sportu, 2jd Garage

viewtopic.php?f=91&t=44829
pocisk997
Profesor
 
Posty: 2092
Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 19:15
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez jackx-36 » 21 lip 2009, o 22:24

pocisk997 napisał(a):W takim razie skoro śruby pasują, to co stoi na przeszkodzie , żeby zamontować go do bloku m42?


załóż a zobaczysz
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 12:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#9  Postprzez pocisk997 » 22 lip 2009, o 02:16

To nie ironiczne pytanie w stylu "wiem lepiej" , tylko poważne pytanie :) Na co sie szykować? patrząc na "interfejs" i na blok silnika wygląda to tak jakby miało pasować, aczkolwiek nie przykręcałem tego jeszcze i raczej przykrece dopiero na jesien.
W czym jest problem? Rozstawy śrub? Na "interfejsie" z m40 kompresor jest cofnięty?
Układy wydechowe z nierdzewki, SWAPY, przeróbki aut do sportu, 2jd Garage

viewtopic.php?f=91&t=44829
pocisk997
Profesor
 
Posty: 2092
Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 19:15
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez szajbaa » 22 lip 2009, o 10:25

pocisk997, hmm nie wiem czemu cos ucinales montaz klimy to jak ze wszystkim w e30 p&p samo zwalenie deski moze nie jest problemem ale jest czaso chlonne i jak tego nie robiles to nic na sile bo polamiesz są pochowane srubki gdzie niegdzie.

[ Dodano: 22-07-2009, 10:25 ]
a na marginesie te is to są zryte... nawet kola do wspomagania są inne niż wszedzie....
tel: 506 799 133
gg: 4995986 niewidoczny
szajbaa
Stażysta
 
Posty: 384
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 12:18
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#11  Postprzez pocisk997 » 22 lip 2009, o 10:49

Musiałem uciąć kilka kabli , bo było już ciemno , a rano auto mialo jechac na szrot.
Myśle ze mam wszystkie kable, tylko kilka uciąłem bo nie mogłem wyciągnąć.
Układy wydechowe z nierdzewki, SWAPY, przeróbki aut do sportu, 2jd Garage

viewtopic.php?f=91&t=44829
pocisk997
Profesor
 
Posty: 2092
Dołączył(a): 15 wrz 2008, o 19:15
Lokalizacja: Strzegom
Moje BMW: 328i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez spiro » 19 sie 2009, o 21:37

No to jestem przed zabiegiem wzbogacenia mojego egzemplarza o klimatyzację. Na razie robię rozpoznanie... Nie jestem pewien czy mam kompletną instalację.

Od czego jest ta wtyczka i masa?? Do czego powinny być podpięte??

Obrazek

I jaką funkcje pełni ta wtyczka:

Obrazek

Wiem, że normalnie powinna być podłączona do wtyczki mocowanej na wysokości sterownika silnika. Za co odpowiada ta wtyczka??
(OO==[][]==OO) 318i coupe 1989r 2007/2008
(OO==[][]==OO) 320i coupe 1989r 2008/2009
(OO==[][]==OO) 325i sedan 1988r 2009/2011
(OO==[][]==OO) 320i convertible 1992r od 2018
spiro
Student
 
Posty: 152
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 22:28
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#13  Postprzez Memphis » 19 sie 2009, o 22:48

szajbaa napisał(a):
[ Dodano: 22-07-2009, 10:25 ]
a na marginesie te is to są zryte... nawet kola do wspomagania są inne niż wszedzie....

Popieram kwestię, że IS są zryte :D Ja rozumiem wszystko, ale po co zmieniać takie pierdoły na inne, jedynie po to, zeby na siłę kasę dodatkową wyciągać albo kombinować...
Nie chcę tu obrazić posiadaczy IS'ów, zgadzam się z kolegą, bo moim zdaniem nie warto robić pod górkę w takich kwestiach
Memphis
Inżynier
 
Posty: 768
Dołączył(a): 30 sie 2007, o 17:02
Lokalizacja: włocławek / St. Albans
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Post numer:#14  Postprzez jackx-36 » 20 sie 2009, o 06:07

spiro,
foto nr. 1
ta wtyczka jest do wentylatora , mase przykreca sie z boku błotnika , jak wszysko bedzisz upychal to samo wyjdzie co i gdzie ma isc
foto nr. 2
jest najprawdopodniej ( nie widac dokładnie) wpiete w płytke drukowaną na wysokości pokrętła ciepłe/zimne powiewtrze
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 12:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#15  Postprzez spiro » 20 sie 2009, o 08:19

Poglądowo rozłożyłem sobie całą klimę po podłodze. Generalnie na tym odcinku instalacji (wychodzącej ze skrzynki bezpieczników) mam trzy takie 3 pinowe wtyczki. Ta z fotki jest na środkowym odcinku. Zakładam, że jeżeli wiązka idzie ze skrzynki bezpieczników pod szybą, to ta wtyczka z masą będzie w okolicy akumulatora. Pytam o to dlatego, że niestety nie wychodzi mi gdzie to ma iść... Na końcu tej wiązki mam dwie takie wtyczki, ale już bez masy. Jedna pewnie będzie od kompresora, a druga od wentylatora. Ta mi zostaje...

Obrazek

Ta druga tak jak pisałem, powinna być wpięta we wtyczkę przymocowaną po lewej stronie sterownika silnika:

Obrazek

Za co odpowiada ta wtyczka?? Wychodzi z przycisku nagrzewnicy załączającego zamknięty obieg i kompresor.

Jednak ja nie dostałem dalszej części. Tak to wyglądać powinno zamontowane w samochodzie:

Obrazek

Zastanawia mnie jeszcze podłączenie okablowania do tego ustrojstwa:

Obrazek

Coś tu chyba jest namieszane... Wolna wtyczka i dwa wolne bolce. Jak to u Was wygląda??
Ostatnio edytowano 20 sie 2009, o 20:37 przez spiro, łącznie edytowano 1 raz
(OO==[][]==OO) 318i coupe 1989r 2007/2008
(OO==[][]==OO) 320i coupe 1989r 2008/2009
(OO==[][]==OO) 325i sedan 1988r 2009/2011
(OO==[][]==OO) 320i convertible 1992r od 2018
spiro
Student
 
Posty: 152
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 22:28
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama