[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

wentylator klimatyzacji

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

wentylator klimatyzacji

Post numer:#1  Postprzez gofer » 19 lip 2010, o 17:46

Witam ma taki mały problem z wentylatorem klimatyzacji w mojej e30-ce , tzn wciskając przycisk na desce rozdzielczej nie włącza się mi wentylator czy może któryś z was wie jak to powinno się odbywać w e30 bo w mojej e39 i e36 załącza się od razu i tak sam już nie wiem co jest nie tak czy za włączanie tego wentylatora jest odpowiedzialny jakiś przekaźnik bo bezpieczniki są ok a jak się wentylator zepnie na krótko to idzie czyli nie jest spalony wiem też że na sprężarce są dwa czujniki jeden od temperatury drugi nie mam pojęcia od czego + dochodzi jeszcze jeden na przewodzie i czy może te czujniki są od siebie jakoś zależne
dodam że klima jest świeżo nabita i szczelna
Dzięki za wszelkie info :cool2:
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez lincoln » 20 lip 2010, o 00:36

Z tego co wiem powinien się załancząć na 1 bieg, 2 jest od wysokiej tem lub zbyt wysokiego ciśnienia w układzie (3 pinowa wtyczka powinna być) klima w ogole pracuje prawidłowo?
Ogolnie powinieneś sprawdzić przekaźniki, jak zewżesz styki w tej wtyczce idącej z czujnika w chłodnicy to powinien ktoryś cyknać, jeśli nie szukaj winowajce!
lincoln
 

Post numer:#3  Postprzez wzkurczak » 20 lip 2010, o 11:59

na rurce jest prosostat o wysokiego ciśnienia który odpowiada za wentylator. nie zawsze jest jak ze wentylator od razu staruje po włączeniu klimy, nie sprzężony na sztywno z włącznikiem, tobie w 39 startuje odrazu a w mojej 39 nie. dopiero jak sprężarka nabije ciśnienie. włącz klim na postoju i czekaj czy wystaruje wentylator.
w beemkach jest to ze visko dodatkowo przechładza skraplacz i zbija ciśnie nie w układzie
Obrazek

Klimatyzacja - Chłodnictwo pełen zakres usług 500-549-256
wzkurczak
Magister
 
Posty: 997
Dołączył(a): 29 paź 2007, o 18:24
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 325
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25T
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25T
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez gofer » 21 lip 2010, o 05:05

Trochę wczoraj poszperałem i doszedłem do wniosku że wentylator powinien załączyć się od razu po wciśnięciu przycisku na tzw.1-bieg jeśli tego nie robi to według mnie jest spalony rezystor biegu pierwszego natomiast 2-bieg załącza się dopiero w tedy kiedy np.stoimy w korku i temperatura wzrasta :lol:
Dzisiaj albo jutro wymienię ten rezystor i w tedy się okaże czy moja teoria ma sens :nau:
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez crimi » 26 lip 2010, o 11:20

gofer napisał(a):Trochę wczoraj poszperałem i doszedłem do wniosku że wentylator powinien załączyć się od razu po wciśnięciu przycisku na tzw.1-bieg jeśli tego nie robi to według mnie jest spalony rezystor biegu pierwszego natomiast 2-bieg załącza się dopiero w tedy kiedy np.stoimy w korku i temperatura wzrasta :lol:
Dzisiaj albo jutro wymienię ten rezystor i w tedy się okaże czy moja teoria ma sens :nau:


I co sie okazalo? Wymieniles ten rezystor? Gdzie on sie wogole znajduje?
crimi
 

Post numer:#6  Postprzez Nikikin » 26 lip 2010, o 22:59

crimi napisał(a):Gdzie on sie wogole znajduje?

On jest przykręcony do obudowy wentylatora.
Obrazek
Nikikin
Inżynier
 
Posty: 609
Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: 344i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez gofer » 27 lip 2010, o 20:26

Panowie proszę o cierpliwość na razie nie mam czasu tego zrobić :mad2:
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez Dantte26 » 2 sie 2010, o 00:32

gofer napisał(a):Panowie proszę o cierpliwość na razie nie mam czasu tego zrobić :mad2:


witam...mogę liczyć na wsparcie... mógłbyś przy okazji spojrzeć na wiązke klimy i napisać co i jak?? stoje przed montażem klimy pod m20 a ziomka z klimą w pobliżu brak...

Obrazek
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez gofer » 3 sie 2010, o 18:00

A wiec troszkę się na robiłem i naw...ałem i okazało się że rezystor jest ok :mad2: a przyczyna tego że wentylator nie startuje na 1-biegu jest prawdopodobnie taka że w wiązce głównej tej co idzie od skrzynki z bezpiecznikami jest gdzieś walnięty przewód od tego właśnie wiatraka i od razu po wciśnięciu przycisku klimy pali mi bezpiecznik 1-biegu :duh: natomiast bezpiecznik biegu 2-ego pozostaje cały nawet jeśli ominę rezystor wentylatora i połączę go na tzw krótko :cho:
Szczerze mówiąc tak mnie wnerwia ten zas...ny wentylator że chyba się poddam i pojadę z tym problemem do mojego magika od elektryki niech jemu włosy siwieją :lol:

Dantte26 napisał(a):witam...mogę liczyć na wsparcie... mógłbyś przy okazji spojrzeć na wiązkę klimy i napisać co i jak?? stoję przed montażem klimy pod m20 a ziomka z klimą w pobliżu brak...


Jak tylko będę coś więcej wiedział to dam ci znać bo w necie niem praktycznie nic na temat klimy w e30-stkach
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez Dantte26 » 4 sie 2010, o 11:30

I tu się mylisz...ostatnio poszperałem troszkę na beemka-klub.pl i za sprawą jednej osoby (dzięki Nokerman - jesteś wielki... :cool2: ) znalazłem link do takiej oto stronki...

http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/

Cała wiązka klimy rozrysowana jak na dłoni...z tego co wywnioskowałem ze schematu i biorąc pod uwagę twoje problemy z wentylatorem i palącym się bezpiecznikiem stopnia I-go stawiam na uszkoszoną diodę umieszczoną na kablu (czarno-fioletowy) przekaźnika K1 a dokładniej od zacisku 86 który to wędruje do włącznika klimy zacisk nr2 oraz do czujnika temp. cieczy pod wentylator klimy zacisk nr 2 (obwód I-go stopnia 91st.C)

Obrazek
Dantte26
Magister
 
Posty: 1168
Dołączył(a): 2 gru 2008, o 01:26
Lokalizacja: DGR
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez gofer » 5 sie 2010, o 18:55

Wielkie dzięki lecę ci czteropak a ja ni cholery nie mogłem tego znaleźć :mad2:
Ostatnio edytowano 21 sie 2010, o 08:30 przez gofer, łącznie edytowano 1 raz
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez macio » 21 sie 2010, o 08:27

I jak udało się w końcu naprawić tą klimę ??
macio
 

Post numer:#13  Postprzez gofer » 21 sie 2010, o 08:30

W końcu klima naprawiona wszystko działa pięknie klimka chłodzi idealnie :thu: , a przyczynę nie działającego wentylatora rozwiązał mój kolega okazało się w końcu że rezystor był walnięty czyli moja moja teoria sprawdziła się tylko w 50% a za resztę kłopotów była odpowiedzialna wiązka "klimatyzacji" dwa przewody 1-biegu były zwarte a za ten stan rzeczy był odpowiedzialny jakiś matoł który kiedyś nie udolnie próbował to naprawić teraz jest wsadzony wsadzony rezystor z audi A3 :oops: a to tylko temu że jest bardziej wytrzymały bo oryginały z e30 padają jak muchy są troszkę za małe i mają słabe chłodzenie.

ps; Działająca klima w 20-letniej e30 to coś Fantastycznego :sni: :thu:
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez ksx9 » 21 sie 2010, o 09:33

Mógłbyś opisać mniej więcej który to rezystor i gdzie on się znajduje?
ksx9
Magister
 
Posty: 1149
Dołączył(a): 23 lip 2009, o 20:24
Lokalizacja: Biłgoraj
Moje BMW: e36
Nadwozie: Coupe
Silnik: m42b18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#15  Postprzez gofer » 21 sie 2010, o 10:25

Jest tylko jeden rezystor a znajduje się on na obudowie wentylatora
Było
316/m40
318/m10
335/m30
Jest
325/m20 100% oryginał
gofer
Student
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27 lut 2008, o 22:32
Lokalizacja: Bielsko- Biała
Moje BMW: 325iA
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama