[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

"Moduł komfortu"

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

"Moduł komfortu"

Post numer:#1  Postprzez maaaad » 29 lip 2011, o 17:01

Witam, przyszedł dziś do mnie zakupiony na aukcji tzw. "moduł komfortu" - czyli teoretycznie przyciemnianie światła/domykanie szyb.
Coś takiego:
http://img15.allegroimg.pl/photos/orygi ... 18617609_1
Niestety, po podłączeniu okazuje się, że lampki nie przyciemniają się stopniowo, tylko gasną od razu w chwili zamknięcia drzwi (a dokładnie - wciśnięcia przycisku we wnęce drzwi).
Moje pytanie brzmi:
czy do tego modułu potrzebny jest jeszcze jakiś dodatkowy przekaźnik? Może bezpiecznik? Czy trzeba go jakoś "uruchomić"? Czy da radę sprawdzić, czy jest uszkodzony?
Thx i pozdrawiam.
maaaad
Profesor
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Nikikin » 29 lip 2011, o 17:30

E30 seryjnie nie ma modułu komfortu.

To ze zdjęcia to sterownik centralnego zamka oraz przekaźnik od lampek.
I niestety, ale w E30 nie było stopniowego ściemniania lampek.
Obrazek
Nikikin
Inżynier
 
Posty: 609
Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 22:03
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: 344i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M62B44
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez maaaad » 29 lip 2011, o 18:00

No jak nie było, jak było? :) Nawet na tym przekaźniku jest napisane "Zeitsteuergerat". Rozebrałem go i jest tam kondensator 100 uF. Po podłączeniu do jego nóżek żarówki, żarówka nie zaświeciła, a zatem prawdopodobnie on jest uszkodzony...
maaaad
Profesor
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#4  Postprzez Pietrek » 29 lip 2011, o 18:38

Nikikin napisał(a):I niestety, ale w E30 nie było stopniowego ściemniania lampek.

Były na 100% tyle że nie we wszystkich.

Możesz przy okazji sprawdzić kolory przewodów z gniazda przekaźnika ? I do których nóżek są podłączone :)
U mnie tego gniazda nie ma a przydałoby się :)
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez maaaad » 29 lip 2011, o 20:28

Jasne, cyknę dokładne foto i opiszę.
maaaad
Profesor
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez Pacher » 30 lip 2011, o 08:20

Przechodziłem ten problem... Jak nie miałeś wcześniej tego urządzenia, ale masz ori kostkę przygotowaną przez fabrykę musisz rozpruć ok 10cm izolacji od tej wtyczki i będziesz miał 2 wolne kabelki. jeden ze samiczką, a drugi z samcem. Wyciągasz końcówkę z krańcówki drzwi i wkładasz ją w pasującą na wolnym kabelku, natomiast kabelek ze samiczką dopinasz do krańcówki drzwi. Wtedy napięcie idzie przez sterownik przygaszania lampek. Pzdr
Jak pomogłem- wiesz co kliknąć.
Pacher
Stażysta
 
Posty: 483
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez maaaad » 30 lip 2011, o 15:53

Pacher, a nie kojarzysz może kolorów tych przewodów?

edit: temat ogarnięty, wkrótce relacja z foto.
maaaad
Profesor
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez Pacher » 30 lip 2011, o 18:02

Kolorów nie pamiętam, ale jak weźmiesz jakiś multimetr, to ta rozpiska bez problemu ci pomoże, zresztą tak jak pisałem jak wymarasz te wolne konektorki w wiązce i je wyprujesz to sam zobaczysz jaki to banał.
pzdr
Obrazek
te dwa wolne nigdzie nie podłączone kabelki to są:
-wyjście masy do lampek
-masa od czujek w drzwiach
Pacher
Stażysta
 
Posty: 483
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez maaaad » 31 lip 2011, o 16:15

Tak to wygląda w całej okazałości:
Obrazek

Pietrek, takie foto wystarczy?
Obrazek
Zgodnie ze schematem:
1) kolor brązowy (na przekaźniku PIN 31) - masa,
2) kolor brązowo-fioletowy (na przekaźniku PIN A) - plus z przełączników otwarcia drzwi (wszystkich, prócz drzwi kierowcy) i dalej do lampek,
3) kolor brązowo-żółty (brak oznaczenia na przekaźniku) - sygnał z przełącznika drzwi kierowcy, uruchamia włącznik czasowy,
4) kolor brązowo-zielony (brak oznaczenia na przekaźniku) - sygnał z przełącznika zewnętrznej klamki drzwi kierowcy, uruchami włącznik czasowy; tu małe wyjaśnienie - z tego, co wyczytałem w necie, istnieją dwie wersje czasowego wyłączania - w jednej sygnał uruchamiający włącznik czasowy idzie po otwarciu drzwi, w drugiej - również po pociągnięciu zewnętrznej klamki kierowcy; w praktyce nie ma to imo żadnego znaczenia
5) kolor zielono-biały (na przekaźniku PIN 15) - do bezpiecznika nr 19, nie wiem dokładnie za co ten PIN w przekaźniku odpowiada - na schemacie jest napisane CANCEL INPUT - skasuj sygnał wejściowy??
6) kolor czerwono-czarny (na przekaźniku PIN 30) - do bezpiecznika nr 27, wejście zasilania (POWER INPUT); z tego przewodu jest również zasilana centralka centr. zamka.
Interesujacy nas fragment schematu:
Obrazek
Jeśli ktoś ma oryginalnie podczepione gniazdo na ten przekaźnik, to tak jak pisał Pacher - trzeba znaleźć przy wiązce jedno gniazdko i jedną wtyczkę. Z krańcówki drzwi wypinamy kabelek i w jego miejsce wpinamy kabel żółto-brązowy (na foto jest już podpięty, widać taką "pętelkę"):
Obrazek
Ja mam akurat bogatą wiązkę - centralny + 4x el. szyby i na fotce widać jeden kabelek (brązowo-niebieski) bez wtyczki - u mnie on też był podłączony do krańcówki drzwi i odpowiada on za możliwość uchylania el. szyb przy otwartych drzwiach. Na zdjęciu widać również kabelek brązowo-fioletowy zakończony wtyczką męską i kabelek w tych samych kolorach, zakończony wtyczką żeńską (na foto oba są spięte). Żeby wyłącznik czasowy działał, musiałem je rozpiąć i kabelek brązowo-niebieski (ten od otwierania szyb przy otwartych drzwiach) wpiąć w męskie gniazdko kabla brązowo-fioletowego). Wtedy wszystko zadziałało.
Pozostałymi kabelkami się nie przejmujemy (przynajmniej ja nie musiałem).

W tym miejscu ustosunkuję się do twierdzenia Nikikina, że nie było w e30 stopniowego ściemniania oświetlenia wnętrza - być może było, ale na pewno nie odpowiada za to cały ten przekaźnik. On poprostu gasi światła 5-8 s. po zamknięciu drzwi, ale robi to normalnie, na zasadzie wyłącznika, a nie stopniowego przygaszania. Czy warte to wszystko zachodu - moim zdaniem NIE :D Gdybym wiedział, nie bawiłbym się w to :) A nazwa "moduł komfortu" jest mocno na wyrost, stąd też w temacie cudzysłów :D
Tak więc zwracam honor Nikikin :cool2:
Wiem, że jeden kolega z forum zrobił kilka takich przekaźników, które właśnie ściemniają światełko po zamknięciu drzwi, ale sprzedał już wszystkie. Wiem też, że zastanawiał się nad ponownym podejściem do tematu, jednak nie wiem, jak to w końcu wyszło.

Dzięki Pacher za wskazówki.
maaaad
Profesor
 
Posty: 2424
Dołączył(a): 6 sty 2007, o 01:45
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE

Re: "Moduł komfortu"

Post numer:#10  Postprzez adamsiwy13 » 5 paź 2017, o 20:54

Chciałbym trochę odgrzac kotleta, ostatnio ogarnąłem trochę elektryke i znalazłem również u siebie ten 'moduł komfortu' tylko sprawa wygląda tak, że u mnie coś musi być źle podłączone bo działa odwrotnie gdy otworzę dzwi kierowcy to oświetlenie wnętrza zapala się po kilku sekundach a po zamknięciu drzwi gaśnie momentalnie, z drzwiami pasażera jest tak, że zapala się i gaśnie od razu. Tu moje pytanie co trzeba poprzepinac żeby jednak gaslo z opóźnieniem tak jak ma być? Pozdro
adamsiwy13
Uczeń
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 sty 2014, o 19:55
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330
Nadwozie: Sedan
Silnik: M57b30



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama

cron