Tak to wygląda w całej okazałości:
Pietrek, takie foto wystarczy?
Zgodnie ze schematem:
1) kolor brązowy (na przekaźniku PIN 31) - masa,
2) kolor brązowo-fioletowy (na przekaźniku PIN A) - plus z przełączników otwarcia drzwi (
wszystkich, prócz drzwi kierowcy) i dalej do lampek,
3) kolor brązowo-żółty (brak oznaczenia na przekaźniku) - sygnał z przełącznika drzwi kierowcy, uruchamia włącznik czasowy,
4) kolor brązowo-zielony (brak oznaczenia na przekaźniku) - sygnał z przełącznika zewnętrznej klamki drzwi kierowcy, uruchami włącznik czasowy; tu małe wyjaśnienie - z tego, co wyczytałem w necie, istnieją dwie wersje czasowego wyłączania - w jednej sygnał uruchamiający włącznik czasowy idzie po otwarciu drzwi, w drugiej - również po pociągnięciu zewnętrznej klamki kierowcy; w praktyce nie ma to imo żadnego znaczenia
5) kolor zielono-biały (na przekaźniku PIN 15) - do bezpiecznika nr 19, nie wiem dokładnie za co ten PIN w przekaźniku odpowiada - na schemacie jest napisane CANCEL INPUT - skasuj sygnał wejściowy??
6) kolor czerwono-czarny (na przekaźniku PIN 30) - do bezpiecznika nr 27, wejście zasilania (POWER INPUT); z tego przewodu jest również zasilana centralka centr. zamka.
Interesujacy nas fragment schematu:
Jeśli ktoś ma oryginalnie podczepione gniazdo na ten przekaźnik, to tak jak pisał Pacher - trzeba znaleźć przy wiązce jedno gniazdko i jedną wtyczkę. Z krańcówki drzwi wypinamy kabelek i w jego miejsce wpinamy kabel żółto-brązowy (na foto jest już podpięty, widać taką "pętelkę"):
Ja mam akurat bogatą wiązkę - centralny + 4x el. szyby i na fotce widać jeden kabelek (brązowo-niebieski) bez wtyczki - u mnie on też był podłączony do krańcówki drzwi i odpowiada on za możliwość uchylania el. szyb przy otwartych drzwiach. Na zdjęciu widać również kabelek brązowo-fioletowy zakończony wtyczką męską i kabelek w tych samych kolorach, zakończony wtyczką żeńską (na foto oba są spięte). Żeby wyłącznik czasowy działał, musiałem je rozpiąć i kabelek brązowo-niebieski (ten od otwierania szyb przy otwartych drzwiach) wpiąć w męskie gniazdko kabla brązowo-fioletowego). Wtedy wszystko zadziałało.
Pozostałymi kabelkami się nie przejmujemy (przynajmniej ja nie musiałem).
W tym miejscu ustosunkuję się do twierdzenia Nikikina, że nie było w e30 stopniowego ściemniania oświetlenia wnętrza - być może było, ale na pewno nie odpowiada za to cały ten przekaźnik. On poprostu gasi światła 5-8 s. po zamknięciu drzwi, ale robi to normalnie, na zasadzie wyłącznika, a nie stopniowego przygaszania. Czy warte to wszystko zachodu - moim zdaniem NIE
Gdybym wiedział, nie bawiłbym się w to
A nazwa "moduł komfortu" jest mocno na wyrost, stąd też w temacie cudzysłów
Tak więc zwracam honor Nikikin
Wiem, że jeden kolega z forum zrobił kilka takich przekaźników, które właśnie ściemniają światełko po zamknięciu drzwi, ale sprzedał już wszystkie. Wiem też, że zastanawiał się nad ponownym podejściem do tematu, jednak nie wiem, jak to w końcu wyszło.
Dzięki Pacher za wskazówki.