[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

problem z obrotomierzem, ekonomizerem po swapie na 2.8

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.

problem z obrotomierzem, ekonomizerem po swapie na 2.8

Post numer:#1  Postprzez tibuu » 6 lut 2013, o 21:07

witam jestem nowy, więc jeszcze racz dzień dobry;)

mam problem po swapie z 1.8 na 2.8 e39 , problem z obrotomierzem nie działa jak i ekonomizer;) napewno wiecie w czym tkwi problem;) dodam iż wyszytsko zostało przełożone z e30 cupe do cabrio. Została mi jedna wtyczka w wiązce silnikowej na 2 piny i nie moge się doszukać gdzie powinna być, skąd komputer czerpie info na temat obrotów silnika?

druga sprawa to obc II wszystko podpięte więc powinno chodzić, lecz zastanawia mnie pewien komputerek z niebieską wtyczką i kabelkami który jeden z nich idzie do prawej manetki, co to jest;)

jestem trochu zielony, mało czasu siedzę w tej serii;)
czekam na odpowiedzi pozdrawiam
tibuu

Post numer:#2  Postprzez Pietrek » 6 lut 2013, o 21:35

tibuu napisał(a):skąd komputer czerpie info na temat obrotów silnika?

z czujnika położenia wału.

masz komputer siemens ms41 ? wpisz w google "MS41 pinout" w graficie będziesz miał rozpiskę wszystkich pinów komputera, tam znajdziesz który jest od ekonomizera i obrotomierza.

w prawej opcjonalnie było tylko intensywne mycie, ale nie było to podłączone od OBC

jesli masz dodatkową manetkę z prawej strony to jest to tempomat

manetka OBC była z lewej strony, manetka kierunkowskazów.

Zaraz i tak ktoś wyrzuci ten temat do kosza, odpowiedź na każde Twoje pytanie przewija się na forum w niejednym temacie...
Pietrek
Moderator

Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez tibuu » 6 lut 2013, o 22:32

dzięki, dzięki, jutro spróbuje ogarnąć
tak simensa ale nie wiem dokaldnie jaki, a dalej z komputera gdzie to podpiąc pod licznik ?

[ Dodano: 10-02-2013, 13:08 ]