[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

podlaczenie tempomatu

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Post numer:#46  Postprzez Strzelba » 7 cze 2009, o 12:51

a do dołu się wyłącza a reszta jak Stammek pisał
Nie zadawaj mi na PW pytań po co, dlaczego itp - nie odpowiem, a Ty dostaniesz bonusik. Forum jest do zadawania pytań!!!
NIE ODPISUJE NA PW DOTYCZĄCE DOSTĘPU DO GIEŁDY i SMSy chyba że chcesz bonusik

Czapki bejsbolówki z logo forum
Strzelba
Administrator
 
Posty: 3760
Dołączył(a): 17 gru 2006, o 19:32
Lokalizacja: z zamiedzy
Moje BMW: 328iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318iS
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#47  Postprzez Medytator » 7 cze 2009, o 15:55

To widać zupełnie inny tempomat jest, czyli u mnie w góre i w dół powinien wyłączać, a gdzie przyspieszanie i zwalnianie?
Medytator
Uczeń
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 maja 2009, o 19:32
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#48  Postprzez paulwit_e30_318is » 10 cze 2009, o 10:58

Witam wszystkich zainteresowanych tematyką tempomatu!

Jestem w trakcie montażu zestawu tempomatu do M42.
W moim IS-ie brakuje mi w "kostce-domku" pinów od SA (Sonderausstatungen).
One są podobno tylko w wersjach 6-cylindrowych.
Czy ktoś wie jak i gdzie podłączyć te przewody gniazda SA, do którego wpinamy się instalacją tempomatu?
Będę wdzięczny za wskazówki

[ Dodano: 10-06-2009, 11:57 ]
Posiadam oryginalną serwisową instrukcję montażu tempomatu do E30 - wersje 6 cylindrowe w języku niemieckim. Jakby ktoś potrzebował to piszcie. Pozdrawiam :wink: :)
///M Der stärkste Buchstabe der Welt
paulwit_e30_318is
Student
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 10:25
Lokalizacja: POZnan*
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#49  Postprzez matisik » 10 cze 2009, o 21:28

fajnie jak byś posiadał takie coś do e28 bo stamtąd mam tempomat :D chodzi ci o tą zieloną kostke w licznikach? u siebie w m40 mam kostke i idzie tam jakiś kabelek, sądze że od poduchy ale to tylko przypuszczenia, a tą całą kostke można wyciągnąć i wsadzić do dowolnego licznika
matisik
 

Post numer:#50  Postprzez paulwit_e30_318is » 12 cze 2009, o 17:38

Obrazek

Na rysunku zamieściłem kostkę z gniazdem SA ( Sonderausstatungen). Piny w niej mają E30-stki z silnikami 6-cylindrowymi, natomiast mój M42 tego nie posiada i nie mogę w pełni podłączyć tempomatu! ;/ Pytanie gdzie można podłączyć rzeczone piny żeby wpiąć się z instalacją tempomatu. Pod nr 1 wpina się instalację z tempomatu. Czy ktoś z Was to rozpracował?
///M Der stärkste Buchstabe der Welt
paulwit_e30_318is
Student
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 10:25
Lokalizacja: POZnan*
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#51  Postprzez Strzelba » 13 cze 2009, o 11:26

do jednego mozesz wziasc od hamulcow a drugiego nie pamietam
napisz do jackx to ci podpowie bo on tez zakladal temp. do m42
Nie zadawaj mi na PW pytań po co, dlaczego itp - nie odpowiem, a Ty dostaniesz bonusik. Forum jest do zadawania pytań!!!
NIE ODPISUJE NA PW DOTYCZĄCE DOSTĘPU DO GIEŁDY i SMSy chyba że chcesz bonusik

Czapki bejsbolówki z logo forum
Strzelba
Administrator
 
Posty: 3760
Dołączył(a): 17 gru 2006, o 19:32
Lokalizacja: z zamiedzy
Moje BMW: 328iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318iS
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#52  Postprzez paulwit_e30_318is » 16 cze 2009, o 01:47

Nie mogę znaleźć rozpisanej pin po pinie kostki "domku" . Temat pewnie został kiedyś poruszony na forum. Proszę o link do tego tematu. THX! :) Obrazek
///M Der stärkste Buchstabe der Welt
paulwit_e30_318is
Student
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 10:25
Lokalizacja: POZnan*
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#53  Postprzez Strzelba » 16 cze 2009, o 07:57

Nie zadawaj mi na PW pytań po co, dlaczego itp - nie odpowiem, a Ty dostaniesz bonusik. Forum jest do zadawania pytań!!!
NIE ODPISUJE NA PW DOTYCZĄCE DOSTĘPU DO GIEŁDY i SMSy chyba że chcesz bonusik

Czapki bejsbolówki z logo forum
Strzelba
Administrator
 
Posty: 3760
Dołączył(a): 17 gru 2006, o 19:32
Lokalizacja: z zamiedzy
Moje BMW: 328iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318iS
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#54  Postprzez paulwit_e30_318is » 16 cze 2009, o 09:22

DZIĘKI WIELKIE! :)
///M Der stärkste Buchstabe der Welt
paulwit_e30_318is
Student
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 10:25
Lokalizacja: POZnan*
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#55  Postprzez matisik » 11 sie 2009, o 22:35

tempomat bierze z domku zasilanie czy też odczyt prędkości? jest jakiś kolor kabla który jest napięciem 12v? (tak jak brązowy jest -)
matisik
 

Post numer:#56  Postprzez Strzelba » 11 sie 2009, o 22:57

matisik napisał(a):czy też odczyt prędkośc
na poprzedniej stronie tego wątku masz co i jak
Nie zadawaj mi na PW pytań po co, dlaczego itp - nie odpowiem, a Ty dostaniesz bonusik. Forum jest do zadawania pytań!!!
NIE ODPISUJE NA PW DOTYCZĄCE DOSTĘPU DO GIEŁDY i SMSy chyba że chcesz bonusik

Czapki bejsbolówki z logo forum
Strzelba
Administrator
 
Posty: 3760
Dołączył(a): 17 gru 2006, o 19:32
Lokalizacja: z zamiedzy
Moje BMW: 328iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318iS
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#57  Postprzez matisik » 11 sie 2009, o 23:07

rozumiem że odczyt prędkości jest z zielonej kostki w liczniku, czyli z domku (pinu SA) tempomat bierze zasilanie, zostaje kwestia koloru kabla który ma +12v, ten sam kolor kabla zawsze ma 12v czy róznie to bywa?

musze sie dokładnie dopytac bo dzisiaj próbowałem podłączyć ten tempomat z e28 i nie chciał chodzić. Nie wiem czy jest rozwalony czy coś źle podłączyłem
matisik
 

Post numer:#58  Postprzez paulwit_e30_318is » 11 sie 2009, o 23:45

Kostka SA ma dwa kable-jeden biało-fioletowy, drugi zielono-czerwony (przynajmniej tak mam w mojej instalacji wyjętej z 325i, a którą chcę zaadoptować do IS-a).
Biało-fioletowy musi mieć zasilanie po kluczyku i podłącza się go pod bezpiecznik świateł hamowania.
Zielono-czerwony podłączasz pod ten sam kolor kabla, jaki powinienieś mieć przy czujniku świateł stopu przy pedale (ten w czarnej kostce).
Jeśli chodzi o brązowy kabel pojedyńczy to jest to masa, którą podłącza się pod centralny punkt masowy pod licznikiem z prawej strony ( śruba z nakrętką, do której podłączone są praktycznie tylko brązowe kable - masowe :) )

Zbieram się od dłuższego czasu, żeby w końcu ogarnąć temat tempomatu w IS-ie. Wiem, że z powodzeniem udało się to koledze JACKX, któremu chciałem podziękować na forum za dotychczasowe rady i wskazówki :)
///M Der stärkste Buchstabe der Welt
paulwit_e30_318is
Student
 
Posty: 139
Dołączył(a): 11 kwi 2008, o 10:25
Lokalizacja: POZnan*
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#59  Postprzez Artur C. » 12 sie 2009, o 10:57

Małe sprostowanie z mojej strony odnośnie manetki z tempomatu od 324td -otóż jest inna(dwóprzewodowa) i nie pasuje do tempomatów z benzyniaków i odwrotnie .
Artur C.
 

Post numer:#60  Postprzez matisik » 12 sie 2009, o 11:43

paulwit_e30_318is, wygląda na to, że mam identyczne kolory kabli :) w e28 jest zupełnie inaczej z wtyczkami, nie ważne...

biało fioletowy podłączyłem do +, brązowy do -, zielono czerwony do stopu i została mi ostatnia wtyczka wolna. Wtyczka z miejscem na dwa bolce, z jednej strony wchodzi kolor niebiesko-brązowy a z drugiej wchodzi niebiesko-żółty(ten chyba do liczników)
masz gdzies u siebie w wiązce kabel koloru niebiesko-brązowego?

[ Dodano: 12-08-2009, 13:42 ]
podłączyłem wszysko, został mi tylko kabel niebiesko-brązowy
tempomat działa dopiero od pewnej prędkości, jakoś 40-50km/h, chociaż cieżko powiedzieć że działa... nie potrafi utrzymać danej prędkości
podniosłem auto za :cen:, rozpędziłem do 60km/h i jak pchnę lub pociągnę manetke to widze że serwomechanizm dodaje gazu, gdy puszcze pedał gazu koła zwalniają a tempomat nie utrzymuje prędkości. Pchanie manetki w góre czy w dół nie daje nic...
matisik
 

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama