[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

podlaczenie tempomatu

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Post numer:#31  Postprzez Pietrek » 10 gru 2008, o 14:18

matisik napisał(a):ja sprzedałem koledze za 200 z połamaną manetką, zresztą jak sie okazało koledze z forum :)


Jak dopadnę manetkę , i uruchomie tempo to dam znać :mrgreen:
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#32  Postprzez tomek324 » 19 gru 2008, o 20:25

Tak się wtrącę. Ja podłączyłem do siebie tempomat z e34, tzn kupiłem z e34 - serwomotor z linką i moduł z wtyczkami. Manetkę i czujnik sprzęgła kupiłem z 324td (tam jest tempomat elektroniczny nie mechaniczny). Wiązkę dorobiłem według schematów, manetkę z td przerobiłem pod moduł z e34 (jest w niej płytka drukowana do której trzeba odpowiednio przylutować przewody). Wszystko śmiga jak oryginał i zrobione jest jak oryginał :) Kosztowało mnie to gdzieś 150zł.
tomek324
 

Post numer:#33  Postprzez matisik » 3 cze 2009, o 16:57

się tak zdarzyło że kupiłem tempomat w promocyjnej cenie tyle że z e28 i adaptuje go teraz pod e30. Serwomotor pasuje, manetka pasuje, czyli może będzie chodził :D została mi kwestia wiązki, nie wiem gdzie podłączyć dwie nie opisane wtyki, może ktoś mi pomoże? Wiem że jedna do czujnika od hamulca a druga do liczników, tylko która gdzie...
http://images48.fotosik.pl/137/1f5ee7034b2478d1.jpg
matisik
 

Post numer:#34  Postprzez Grzesiek2290 » 3 cze 2009, o 17:26

Pytanko, czy ori tempomat kompletny z M20 da rade ogarnąć po swapie na M50?

Wszystko p&p i wystarczy tylko podłączyć linkę do przepustnicy?
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#35  Postprzez matisik » 3 cze 2009, o 19:58

tak, tempomat to jest dodatkowy moduł połączony z silnikiem tylko za pomocą linki. Podpinasz wtyczki i powinno chodzić
matisik
 

Post numer:#36  Postprzez Pietrek » 4 cze 2009, o 14:20

Tempomat ma swój osobny sterownik :)
Trzeba tylko podłączyć czujnik sprzęgłą i czujnik hamulca , impuls z liczników (jednopinowa wtyczka, w zielone złącze z tyłu zegarów- nie we wszystkich zegarach to jest, ale złącze można przekładać) mase i powinno hulać :)

U Ciebie nie widze płaskiej kostki ... chyba masz gdzieś obcięte na przewodzie.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#37  Postprzez matisik » 4 cze 2009, o 17:44

płaska kostka? nic nie jest obcięte... gdzie powinna iść ta płaska kostka? Pietrek pamietasz albo masz moze na wierzchu tempomat zeby mi powiedziec jakie kolory kabli wchodzą do wtyczki manetki? może wiązka jest podobna i da się dojść po kolorach co gdzie ma iść...
u mnie w kostce od manetki mam żółty, niebieski, zielony i fioletowo-biały
matisik
 

Post numer:#38  Postprzez Pietrek » 4 cze 2009, o 20:05

Mam na wierzchu :) Zrobie jakieś foto i może jeszcze dziś wrzuce ...
Ta biała płaska jest do manetki ;)
Są 2 rodzaje manetek z tego co zauważyłem , są na 5 kabli i na 4 chyba ... ;)
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#39  Postprzez matisik » 4 cze 2009, o 22:20

no wiem że ta biała płaska jest do manetki, ale w poprzednim poście pisałeś że nie widzisz u mnie płaskiej kostki, a jest na zdjęciu i to nawet podpisana :D to w takim razie obadaj jakie masz kolory kabli wchodzących do manetki, jak są te same to podaj mi kolor kabli na licznik i czujnik hamulców, wtedy będe w domu :D
matisik
 

Post numer:#40  Postprzez Pietrek » 4 cze 2009, o 22:42

Na początek płaska wtyczka , którą wpina się z zieloną przystawke w zegarach

Obrazek
Obrazek

To ta zielona przystawka, można ją wpinać i wyciągać, jeśli ktoś nie ma tej kostki może ją dokupić , lub wpiąć się na krótko w zegary ( widać 4 otwory zgrupowane razem, wpinasz się w pierwszy od lewej patrząc tylko na te 4 otwory )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

uziemienie - bo kabel brązowy, nie wiem dlaczego jest z pinem, jutro sprawdze czy pasuje wejściem w złącze X tzw "domek"
Obrazek

To jest potrzebne gdy ktoś ma automata, ale gdzie się wpina to nie wiem :)
W manualu to jest nie potrzebne - kolor jasnoniebieski, zwykła wsuwka
Obrazek


Teraz zagwostka ... bo kolorami podają na stronach różnie , jest to albo czujnik sprzęgła albo hamulca, obydwa kable czerwono zielone.
Obrazek

Obrazek

Gdy ten poprzedni okaże się czujnikiem hamulca , to to powiniem być czujnik sprzęgła, a raczej wtyczka do czujnika sprzęgła... i znowu zagwostka , dlaczego kostka nie pasuje do czujnika który posiadam ? Takie same styki jak ten czujnik ma czujnik hamulca w mojej ecie 85rok
Obrazek

Czujnik sprzegła razem z mocowaniem.
Obrazek

Wtyczka z manetki tempomatu, kolory w manetce są identyczne jak we wiązce.
Jest to manetka z 5 kablami.
Obrazek

Mam jeszcze drugą manetke z angielskimi napisami i ma 4 kable , a jej kolory to zółty, zielono biały, zielony, niebieski - w takiej kolejnosci o ile dobrze pamiętam
Kostki obydwu manetek są troche inne , ta moja jest znacznie szersza , mimo że ma wolne Piny :shock:




A jeszcze jedna zagwostka ... Jesli jest wtyczka pod czujnik hamulca to co wtedy z tym czujnikiem który jest już orginalnie w aucie ? jest tam gniazdo na drugi czujnik czy trzeba coś modzić z kablami ? :roll:



Tu jeszcze całość
Obrazek
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#41  Postprzez matisik » 4 cze 2009, o 23:29

Kemot324 mi pisał że trzeba połączyć wtyke z tempomatu do tej oryginalnej z czujnika hamulców. Z tego co widze kolory kabli w naszych wiązkach są różne, więc bede podłączał wszystko na chybił-trafaił. Tempomat nie potrzebuje żadnego zasilania dodatkowego?
matisik
 

Post numer:#42  Postprzez Artur C. » 6 cze 2009, o 21:23

debauched napisał(a):panowie czy da rade wstawic tempomat od 324td do m20b20? podejzewam z emoga byc problemy bo sterowanie gazem w 324td jest na potencjometrze?! :shock:

Jeśli 324td jest na elektronicznej pompie to nie darady założyć do M20BXX ponieważ jedyną częścią zamontowaną jako układ tempomatu w 324td jest manetka i czujnik sprzęgła.
A jeśli 324td było w oryginale na pompie mechanicznej to powinien być kompletnie taki sam jak do M20Bxx.

[ Dodano: 06-06-2009, 21:28 ]
Pietrek napisał(a):A jeszcze jedna zagwostka ... Jesli jest wtyczka pod czujnik hamulca to co wtedy z tym czujnikiem który jest już orginalnie w aucie ? jest tam gniazdo na drugi czujnik czy trzeba coś modzić z kablami ? :roll:


Jest inny czujnik z dwoma gniazdami (dwa mikro przełączniki w jednej obudowie).
Artur C.
 

Post numer:#43  Postprzez Medytator » 6 cze 2009, o 22:10

A ja mam takie osobliwe pytanie, możliwe że było ale nie zauważyłem, tempomat przyciskając od siebie ustawia predkośc stałą, do siebie przywraca prędkość wcześniej ustaloną, a jakie zadanie prawidłowo mają ruchy do góry i w dół? u mnie wtedy tempomat się wyłącza.
Medytator
Uczeń
 
Posty: 56
Dołączył(a): 5 maja 2009, o 19:32
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#44  Postprzez Stammek » 6 cze 2009, o 22:57

Medytator napisał(a):tempomat przyciskając od siebie ustawia predkośc stałą, do siebie przywraca prędkość wcześniej ustaloną, a jakie zadanie prawidłowo mają ruchy do góry i w dół? u mnie wtedy tempomat się wyłącza.


u mnie pchajac manetke do przodu auto przysoiesza,do siebie zwlania,do gory zapamietuje predkosc.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#45  Postprzez Grzesiek2290 » 7 cze 2009, o 00:11

A do dołu?

Bo u mnie ładnie opisane...po niemiecku :P A z niemca zagrożenie mam także...
E30 325i 87' - rozebrałem i nie umiem złożyć
Grzesiek2290
Doktor
 
Posty: 3883
Dołączył(a): 27 sie 2007, o 19:14
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B2X
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama