[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Uszkodzone zegary E30 6-cyl

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Uszkodzone zegary E30 6-cyl

Post numer:#1  Postprzez stefan543 » 25 paź 2013, o 21:11

Witam,
zdiagnozowałem u siebie wadliwie działające zegary, zawyżają obroty o ok 500rpm.
Wolne obroty w okolicy 1000rpm, odcinka zamiast 6500rpm jest ok 7000rpm, przełożenie mostu i odcinka sprawdzone jest tak jak powinno być. I teraz pytanie czy ktoś miał taki przypadek? Uszkodzone są zegary czy np. kostka? Z góry dzięki za podpowiedzi ;)
stefan543
Uczeń
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 328
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 328
Nadwozie: Touring
Silnik: M52B28TU
Instalacja LPG: TAK

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez mc_picia » 25 paź 2013, o 21:17

A nie masz przypadkiem włożonej kości kodującej do 4cyl?
mc_picia
Student
 
Posty: 269
Dołączył(a): 14 gru 2010, o 23:00
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez skiper » 25 paź 2013, o 23:19

obajw typowy kosci 4cyl przy silniku 6cyl
skiper
 

Post numer:#4  Postprzez stefan543 » 26 paź 2013, o 08:12

Wydaje mi się, że w takim przypadku obrotomierz wylatywał by poza skalę i pokazywał mega bzdury, a nie tylko o 500rpm przekłamywał, jak sądzicie? Szukałem filmiku na YT ale nie mogę znaleźć, widziałem na oczy kiedyś coś takiego i obrotomierz wariuje dużo bardziej...
stefan543
Uczeń
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 328
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 328
Nadwozie: Touring
Silnik: M52B28TU
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#5  Postprzez yoshi » 26 paź 2013, o 09:29

Mam włożone aktualnie zegary od R4 do R6 i przekłamuje 500-700rpm.
320i '86 Baur TC2
Obrazek

Sprzedam części po 324tdA touring
Kupię fotele coupe Anthrazit 0211
yoshi
Student
 
Posty: 128
Dołączył(a): 19 paź 2013, o 21:01
Lokalizacja: Warszawa - Zacisze
Moje BMW: 320
Nadwozie: TC Baur
Silnik: M20Bxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#6  Postprzez skiper » 26 paź 2013, o 16:17

u mnie w m20b25 na kosci 4cyl wolne oborty pokazywalo na okolo 1200 a odcinalo ponad 7000 po zmianie na kosc 6cyl wolne spadly na okolo 600-700 i odcina przy tylu ile trzeba
skiper
 

Post numer:#7  Postprzez yoshi » 26 paź 2013, o 16:20

A przy okazji ma ktos oznaczenia kodowe kosci do zegarow?

-- Dodano 26.10.2013 20:06 --

Zapomniałem o RealOEM, sprawdziłem swoja kość, którą mam w fabrycznych zegarach 02/1986

Część 62111377364 (Wtyczka kodująca) została znaleziona w następujących pojazdach:
E30: Informacje szczegółowe E30
E30 318i 2-drzwiowy, Europa
E30 318i 4-drzwiowy, Europa
E30 320i 4-drzwiowy, Europa
E30 320i 2-drzwiowy, Europa


Może mi ktoś to wytłumaczyć? Jak jedna kość pasuje do 318 i 320?

Część 62111377645 (Wtyczka kodująca) została znaleziona w następujących pojazdach:
E30: Informacje szczegółowe E30
E30 318i 2-drzwiowy, Europa
E30 318i 4-drzwiowy, Europa


A taką mam w drugich zegarach i przekłamuje obrotomierz tak jak pisałem wyżej.
320i '86 Baur TC2
Obrazek

Sprzedam części po 324tdA touring
Kupię fotele coupe Anthrazit 0211
yoshi
Student
 
Posty: 128
Dołączył(a): 19 paź 2013, o 21:01
Lokalizacja: Warszawa - Zacisze
Moje BMW: 320
Nadwozie: TC Baur
Silnik: M20Bxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez stefan543 » 27 paź 2013, o 09:43

Czyli wszystko wskazywało by na kość kodującą...

Od 325 musi być taka?

Część 62111381683 (Wtyczka kodująca) została znaleziona w następujących pojazdach:
E30 325i Touring, Europa
E30 325i 2-drzwiowy, Europa
E30 325i Cabrio, Europa
E30 325i 4-drzwiowy, Europa
E30 325ix 4-drzwiowy, Europa
E30 325ix Touring, Europa
E30 325ix 2-drzwiowy, Europa


Z tymi 2 litrami jest dobry trop bo oryginalnie mój wóz był jako 2 litrówka, nikt zegarów nie zmienił bo myślał, że 6 cylindrówka to ok, a tu wychodzi na to , że nie.

Ale mega dziwna sprawa, że ta sama kość jest w 4 i 6 garkach...
stefan543
Uczeń
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 328
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 328
Nadwozie: Touring
Silnik: M52B28TU
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#9  Postprzez yoshi » 27 paź 2013, o 13:41

W moich zegarach R6 nie działał prędkościomierz i wskaźnik paliwa (fiksował raz 1/2 baku, raz cały, raz wskazówka leżała). Podmieniłem zegary od R4 i wszystko działa (po za wskazaniami obrotów - poprawnie).
Rozebrałem swoje zegary, przelutowalem wszystkie konektory od prędkościomierza, przemyłem chemią styki. Wskaźnik paliwa wyjąłem wyczyściłem konektory, przelutowałem, wyczyściłem tą śrubkę, bo straszny nalot się zrobił. Złożyłem wszystko do kupy i ku mojemu zdziwienie wszystko, a właściwie prawie wszystko działa. Wskazania paliwa ok, prędkościomierz na oko jest ok. Obrotomierz również działa, ale ekonomizer pokazuje ciągle 0. Nie wiem czemu, ale do tego wrócę później.

Czy ktoś może mi powiedzieć czym się różni kość 320 od 325? I drugie pytanie czemu mam kość 318/320?
320i '86 Baur TC2
Obrazek

Sprzedam części po 324tdA touring
Kupię fotele coupe Anthrazit 0211
yoshi
Student
 
Posty: 128
Dołączył(a): 19 paź 2013, o 21:01
Lokalizacja: Warszawa - Zacisze
Moje BMW: 320
Nadwozie: TC Baur
Silnik: M20Bxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez maniekmac » 4 lis 2013, o 23:59

co do kości to nie wiem, a economizer u mnie nie pokazywał jak miałem przerwaną ścieżkę w zegarach przez za długie wkręty, a jak kiedyś nie działał obrotek i economizer to okazał się padnięty bezpiecznik
Avatar użytkownika
maniekmac
Uczeń
 
Posty: 25
Dołączył(a): 21 wrz 2013, o 00:28
Lokalizacja: Terespol okolica
Moje BMW: 330
Nadwozie: Coupe
Silnik: M60B30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez stefan543 » 11 gru 2013, o 22:01

U mnie wadliwe są zegary. Kumpel pożyczył mi swoje, z kością kodującą od 2,5L. Po jej wsadzeniu dalej moje przekłamują o ok 500rpm. Po wsadzeniu jego zegarów obroty w końcu pokazują tak jak potrzeba ;)
stefan543
Uczeń
 
Posty: 85
Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 22:25
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 328
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52B28
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 328
Nadwozie: Touring
Silnik: M52B28TU
Instalacja LPG: TAK

Re: Uszkodzone zegary E30 6-cyl

Post numer:#12  Postprzez mates » 6 kwi 2014, o 18:17

czy taką płytkę z przerwanymi ścieżkami można jakoś naprawić? Jeśli tak to ma ktoś jakiegoś speca w Warszawie?
U mnie działało jak zegary nie były przymocowane, a po złożeniu wszystkiego przestał działać economizer i obrotomierz. To zostawiłem zamontowane bez dwóch środkowych śrubek i hulało.... do dzisiaj ;-) Rozebrałem licznik i faktycznie za długie śrubki narobiły problemu ;(

Obrazek
Obrazek
mates
Student
 
Posty: 109
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 18:47
Lokalizacja: Warszawa/WJ
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Re: Uszkodzone zegary E30 6-cyl

Post numer:#13  Postprzez Pietrek » 8 kwi 2014, o 18:48

stefan, ktoś grzebał i przełożył płytke kości...

Mates, każdy elektronik to naprawi

yoshi, kosc do 320 325 jest taka sama, nie mozesz miec kosci 318 320 bo to 4 i 6 cylindrów, no chyba ze m10b20... ale tych silników przecież nie wkładali do e30, poza tym w samochodach gdzie te silniki występowały na 100 kości nie było
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Uszkodzone zegary E30 6-cyl

Post numer:#14  Postprzez mk999 » 2 sie 2016, o 12:47

Witam

Podepnę się do tematu.
Czy ktoś wie od jakiego silnika mam kość kolaudacją bo chciałbym się na 100% upewnić czy szukać nowej.
Samochód posiadam z silnikiem m20b20.
Obrazek
mk999
Rekrut
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 wrz 2013, o 21:24
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: Uszkodzone zegary E30 6-cyl

Post numer:#15  Postprzez kuerone » 2 sie 2016, o 22:16

Od 1.6 i 1.8
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1639
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama