[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

stacyjka i zaplon

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

stacyjka i zaplon

Post numer:#1  Postprzez scghost » 12 lut 2014, o 11:15

Mam taki dziwny problem... nie moge odpalic auta z kluczyka
tzn przekrecajac na max kluczyk w stacyjce (do pozycji zaplonu) nic sie w sumie nie dzieje
kostka stacyjki niby pstryka tak jak powinna, ale jak ja odepne i przekrece srubokretem
to widac, ze musze przekrecic troche wiecej (poza 'pstrykniecie') zeby zwarlo zaplon
natomiast wydaje sie, ze kluczyk w stacyjce nie ma takiego zasiegu obrotu, tzn brakuje doslownie ulamkowych
czesci kąta obrotu zeby zaplon zalapal, no ale brakuje...

Poczatkowo myslalem, ze to wina samej kostki, ale kupilem kiedys druga i po podlaczeniu jest to samo.
wczoraj rozebralem cala stacyjke i tam tez nie wydaje sie, zeby cos blokowalo ruch, wiec juz nie wiem...

moze to chodzi tylko o wyrobione gniazdko na kostce, tam gdzie wchodzi bolec ze stacyjki, ale
jakos dramatycznie on nie wyglada

jakies pomysly?

dodam, ze tak bylo odkad kupilem samochod, a nie 'zepsulo sie wczoraj'
odpalalem go w inny sposob
"E30 to nie samochód... to Rydwan Bogów"
scghost
Stażysta
 
Posty: 376
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 21:12
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Nadwozie: Sedan
Silnik: M54B22
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#2  Postprzez marcine30 » 12 lut 2014, o 14:01

Mam identyczny problem, walczyłem z tym wczoraj ale nie mogłem za cholere wyciągnąć bębenka stacyjki. W jaki sposób ty to zrobiłęm , wiem ze trzeba włozyć drucik do małej dziurki pod kluczykiem ale u mnie to nie chce działać. Napisze wieczó jak uda mi się rozbroic stacyjke
marcine30
Student
 
Posty: 290
Dołączył(a): 29 maja 2009, o 12:01
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: 330ci
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m54b30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: e61
Nadwozie: Touring
Silnik: M57d30

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#3  Postprzez scghost » 12 lut 2014, o 14:19

Tutaj jest instrukcja jak wyciagnac stacyjke: http://www.e30zone.net/e30zonewiki/inde ... ition_Lock

tez sie z tym meczylem chyba ze 2 godziny, probowalem nawet spinaczami itd, ale spinacz jest za miekki i sie gnie
to po prostu _MUSI_ byc bardzo cienki gwozdz, jak sie odpowiednio wepchnie to wylazi
specjalnie do leroy merlin 2x jezdzilem po gwozdzie :D

trzeba wlozyc klucz i przekrecac od pozycji neutralnej do pierwszej pozycji kiedy odblokowuje sie kierownica
ale u mnie pierwsze 'pstrykniecie' bylo dopiero kawalek dalej a to juz jest za duzo

trzeba pchac tego gwozdzia odrazu jak tylko ta dziurka jest odblokowana, powinien wejsc w polowie- moze 3/4 dlugosci,
jak wpadnie caly tzn ze przekrecone za daleko
zapadka blokujaca bebenek raczej nie chodzi lekko wiec trzeba mocno pchnac zeby sie schowala
"E30 to nie samochód... to Rydwan Bogów"
scghost
Stażysta
 
Posty: 376
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 21:12
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Nadwozie: Sedan
Silnik: M54B22
Instalacja LPG: NIE

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#4  Postprzez wojtaq » 14 lut 2014, o 10:09

jak dla mnie to jednak zużyta kostka , przerabiałem wiele razy
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#5  Postprzez marcine30 » 15 lut 2014, o 10:09

Ja mam już to naprawione. A problemem było nie kostka i nie wkładka kluczyka. Po wyciągnięciu bębenka w srodku stacyjki mam coś takiego ala "korbowód" z prętem który wchodzi w kostke. Na tym korbowodzie jest taki mały pręcik który wchodzi i wychodzi u mnie on był zacięty wystarczyło go oczyśćić i nasmarować i teraz stacyjka chodzi jak nowa. Jesli ktoś jest zainteresowany to zrobie foto zeby było jasne o co chodzi.
marcine30
Student
 
Posty: 290
Dołączył(a): 29 maja 2009, o 12:01
Lokalizacja: Żywiec
Moje BMW: 330ci
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m54b30
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: e61
Nadwozie: Touring
Silnik: M57d30

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#6  Postprzez scghost » 30 maja 2014, o 10:24

uzupelnienienie do tematu: jednak zuzyta kostka, wymienilem na sprawna i smiga
"E30 to nie samochód... to Rydwan Bogów"
scghost
Stażysta
 
Posty: 376
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 21:12
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Nadwozie: Sedan
Silnik: M54B22
Instalacja LPG: NIE

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#7  Postprzez buhaaq » 21 lip 2014, o 18:48

Mam problem ze stacyjką. Wytarł się bolec, wygląda tak:


Obrazek

Obrazek

Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić? Muszę wymieniać całą stacyjkę? Jak w ogóle ją zdemontować?
Kupie listwę drzwi, ramke shadow prawe, listwę progową lewa kierowcy(ta przy fotelu na duże spinki).

Pozdrawiam Mateusz.
buhaaq
Stażysta
 
Posty: 345
Dołączył(a): 13 maja 2011, o 12:16
Lokalizacja: Ursus
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#8  Postprzez wojtaq » 22 lip 2014, o 06:55

na 100% to wina stacyjki a nie samej kostki ?
jeśli stacyjka to musisz ją wymienić , zdjąć kiere , zdjąć taki pierścień , naciąć od spodu śrubę zrywalną
tyle w skrócie hehe
Awaria Motors zaprasza
Avatar użytkownika
wojtaq
Moderator
 
Posty: 3958
Dołączył(a): 29 lis 2008, o 16:58
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: 740iA
Nadwozie: -------
Silnik: M60B40
Instalacja LPG: NIE

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#9  Postprzez buhaaq » 22 lip 2014, o 08:35

Kostka jest nowa w tamtym roku wymieniana, wyglada bardzo dobrze. Narazie bede kombinował z tym bolcem, moze naspawam albo poxipol zobaczymy.
Kupie listwę drzwi, ramke shadow prawe, listwę progową lewa kierowcy(ta przy fotelu na duże spinki).

Pozdrawiam Mateusz.
buhaaq
Stażysta
 
Posty: 345
Dołączył(a): 13 maja 2011, o 12:16
Lokalizacja: Ursus
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#10  Postprzez scghost » 23 lip 2014, o 11:56

Na pewno to wytarte? No ale skoro mowisz ze kostke wymieniles, to pewnie jednak bolec.
Teoretycznie moglbys sam wklad wymienic, bo mozna go wyciagnac, ale praktycznie raczej nie kupisz samego wkladu tylko cala stacyjke :) na forum napewno ktos ma stara stacyjke i ci pusci za grosze,
zresta nawet na allegro ponizej 50zl spokojnie dostaniesz wiesz raczej nie ma sie co bawic w spawy itd
"E30 to nie samochód... to Rydwan Bogów"
scghost
Stażysta
 
Posty: 376
Dołączył(a): 11 lis 2012, o 21:12
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Nadwozie: Sedan
Silnik: M54B22
Instalacja LPG: NIE

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#11  Postprzez misza » 9 kwi 2016, o 11:55

Odświeżam trochę, bo mam podobny problem.

Po przekręceniu na zapłon nic się nie dzieje, jak docisnę na max silnik zaczyna kręcić ale nie odpala. Wcześniej nie było żadnych problemów. Zgasł podczas jazdy i już nie chce odpalić. Stawiam na tą kostkę stacyjki. I mam dwa pytania.

Kupić nową czy używaną?
Czy trzeba zdjąć kierownice żeby się do niej dostać? Bo dolna osłona kolumny nie chce zejść.

Pozdro
misza
Stażysta
 
Posty: 539
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: stacyjka i zaplon

Post numer:#12  Postprzez Pietrek » 9 kwi 2016, o 15:17

Tak, musisz zdjąć kierownicę, żeby zdemontować osłonę. Odkręciłeś dopiero dwie z czterech śrub.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

  • Reklama

cron