[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Zegary w?ska

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Zegary wąska

Post numer:#1  Postprzez Herbatnikos » 15 sty 2016, o 20:38

Witam chciałbym się dowiedzieć czy licznik z wąskiej różni się czymś od szerokiej poza kostką kodujaca z przodu? I czy zegary z szerokiej pasują do wąskiej.

Druga sprawa to czy kostką z m40b18 będzie pasować do m10b18. Niby oba silniki to czterocylindrowki ale chciałbym mieć pewność.

Z góry dzięki za odpowiedź :)
Herbatnikos
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 04:01
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: Zegary wąska

Post numer:#2  Postprzez Pacher » 16 sty 2016, o 11:53

Można włożyć zegary od szerokiej do wąskiej i będą działać. Kość od M40 będzie w miarę dobrze działać pokazując obroty bo to też 4 cyl różnica może być w pokazywaniu spalania ale pewnie niezauważalnie, ale nie wiem czy i jaka jest różnica między tymi motorami w apetycie na paliwo.
Trzeba tylko zwrócić uwagę na zegar poziomu paliwa bo nowsze touringi z M40 miały 63l zbiorniki, ale to wystarczy przełożyć zegar.
Pzdr
Pacher
Stażysta
 
Posty: 483
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: Zegary wąska

Post numer:#3  Postprzez Herbatnikos » 20 sty 2016, o 16:16

Zegary podpięte i niby wszystko działa ale..
Prędkościomierz działa dobrze, obrotomierz pokazuje obroty ale jakie mu sie podobają. Ekonomizer szaleje przy odpaleniu wskazówka lata od 0 do 20 itak w kółko by po chwili spaść do zera i juz się nie ruszyc.
I teraz sie zastanawiam czy zmiana kości na m10 pomoże, czy tez coś jest nie tak z zegarami.
A i wskazówka temperatury podryguje sobie ale to już drobnostka.
Herbatnikos
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 04:01
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Zegary wąska

Post numer:#4  Postprzez Pacher » 21 sty 2016, o 11:24

Z jakiego powodu zmieniałeś zegary? Objawy są takie same jak wcześniej?
Jeżeli nie masz kłopotu z instalacją to zegary do d..py
Możesz je jeszcze rozebrać popatrzeć na styki i luty, sprawdź sobie jeszcze dokręcenie zegarów bo czasami są luźne a to ich masa.
Pzdr
P.S. Aha, a jak chcesz podmienić kość z M10 jak w zegarach w wąskiej nie ma kości wyciąganej z przodu?
Pacher
Stażysta
 
Posty: 483
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: Zegary wąska

Post numer:#5  Postprzez bmwmaniak » 21 sty 2016, o 14:38

z doswiadczenia wiem ze w pierwszych waskich nie bylo kosci, bodajze po lifcie -85r kosc juz wystepowala.
!! KUPIE LEWA TYLNA LAMPĘ CZARNA STARTEC !!

Obrazek
bmwmaniak
Magister
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 14:08
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Re: Zegary wąska

Post numer:#6  Postprzez arturross15 » 21 sty 2016, o 18:36

Ja bym sprawdził wpierw jak wyglądają akumulatorki. Od ich pojemności i czy nie są już wylane, bardzo wiele zależy. Ja po kupnie zegarów założyłem je do auta i wszystko działało około 2 tyg. Po tym czasie się naładowały i elektrolit wylał się na płytkę i też dziwne rzeczy się działy. Po założeniu nowych akumulatorków wszystko wróciło do normy.
Wysłano z NOKIA 3310.
arturross15
Student
 
Posty: 172
Dołączył(a): 18 sie 2013, o 20:17
Lokalizacja: leszno
Moje BMW: 316
Nadwozie: Coupe
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Zegary wąska

Post numer:#7  Postprzez Herbatnikos » 21 sty 2016, o 22:24

@Pacher
chodziło mi o włożenie kości z m10, nie o wyciąganie z moich starych zegarów :) Wiem żew starszych nie było kości z przodu.

@arturross15
Jutro nad tym posiedze, zobaczę czy coś to da. Jak nie to myślę żę kupiłem jakiś felerny licznik i kasa poszła się :cen:
Herbatnikos
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 04:01
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Re: Zegary wąska

Post numer:#8  Postprzez Pacher » 22 sty 2016, o 15:34

Już wszystko jasne, myślałem wcześniej że te zegary bezkościowe były do 87r a nie do 85r.
Pzdr
Pacher
Stażysta
 
Posty: 483
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: Zegary wąska

Post numer:#9  Postprzez Herbatnikos » 22 sty 2016, o 22:17

Rozebrałem zegary dostałem się do płytki no i tu był mały zonk. Zegary z VDO a napłytce znalazłem piękny napis MotoMeter. A z tego co pamietam to ktoś pisał że to ze sobą nie za bardzo współgra. No ale nic, wyszyściłem wszystkie styki i poskładałem (akumulatorków nie ruszałem bo nie mam pojęcia jak je wyciągnąć). Po założeniu nic się nie zmieniło, dopiero po przejechaniu kilku kilometrów obrotomierz zaczął normalnie funkcjonować!! Ekonomizer dalej nie działał.
Ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wróciłem do punktu wyjścia, obrotomierz znów szaleje i ekonomizer tak samo.

I teraz tak się zastanawiam cy to wina akumulatorków, tylko nie mam pojęcia jak je wyciągnąć bez uszkodzenia czegokolwiek.

-- Dodano 27 sty 2016, o 20:51 --

A więc kolejny problem. Obrotomierz przestał całkowicie działać. Myślałem ze coś zepsułem więc postanowiłem podłączyć swoje stare zegary z zegarkiem. Po podłączeniu zegarek nie działał. Prędkościomierz wskaźnik temperatury i paliwa działają. Przy wiązce nic nie grzebałem. Ktoś ma jakiś pomysł od czego mogło się tak stać? Z góry dzięki za odpowiedź :)
Herbatnikos
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 17 cze 2014, o 04:01
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama