[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Dodatkowe zegary podpięte pod fabryczne czujniki

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Dodatkowe zegary podpięte pod fabryczne czujniki

Post numer:#1  Postprzez PaTriarch » 18 kwi 2017, o 00:00

Witam,
planuję dołożyć do swojej E30 dodatkowe zegary tj. temperatura oleju/wody oraz ciśnienie oleju. Jako, że mam silnik m54b25 a on fabrycznie ma miejsce na czujniki temp. i ciśnienie oleju, pomyślałem sobie, że zamiast rzeźbić jakieś nowe miejsca i wymyślać gdzie to podłączyć to wepnę kable od wskaźników w oryginalne czujniki. Z lutowaniem i przerobieniem przewodów nie będzie problemu, jednak zastanawiam się czy oryginalne czujniki będą dobrze współgrać z aftermarketowymi wskaźnikami i czy odczyty będą na granicy błędu pomiarowego ? Czy ktoś ma wiedzę na ten temat i będzie umiał mi doradzić ?

Ja wiem, że z wskaźnikami dodają dodatkowe czujniki, ale pomyślałem, że wpięcie się w oryginalne da lepsze efekty. Co o tym sądzicie ?

Pozdrawiam.
PaTriarch
Uczeń
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 paź 2015, o 17:16
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M54B25
Instalacja LPG: TAK
Silnik: MxxBxx

Reklama

Re: Dodatkowe zegary podpięte pod fabryczne czujniki

Post numer:#2  Postprzez dzikuPL » 18 kwi 2017, o 08:37

Z tego co ja kojarzę, mogą być jakieś przekłamania jak "rozdzielisz" sygnał na dwa odbiorniki czyt. wskaźniki.

Z olejem można poczarować coś z tą podstawką filtra oleju (chyba w m54 da się to P&P zainstalować). A temp. cieczy, może być wpięta w wężu z chłodnicy w takiej "przelotce" jak tak:
Obrazek
dzikuPL
Stażysta
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8 mar 2014, o 11:40
Lokalizacja: SRB-Rybnik
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: TAK

Re: Dodatkowe zegary podpięte pod fabryczne czujniki

Post numer:#3  Postprzez PaTriarch » 18 kwi 2017, o 09:31

Ja nie chce rozdzielać sygnału na 2 czujniki.
Wg. realoeam m54b25 przy podstawie filtra oleju ma wejście na 2 czujniki. Jeden to czujnik temp. oleju a drugi czujnik ciśnienia oleju. W jednym miejscu ja mam wkręcony jeden czujnik ,bodajże od temperatury oleju, a drugie miejsce jest zaślepione śrubką. Oczywiście ten czujnik idzie do oryginalnej wiązki.

Teraz ja bym chciał zakupić oryginalne, nowe czujniki od tego silnika i przerobić wiązkę tak, aby pasowała do tych dodatkowych zegarów. Głównie mi chodzi o to, czy oryginalne czujniki nie będą przekłamywać przy dodatkowych wskaźnikach, czy muszą być koniecznie te czujniki od zegarów bo inne nic nie dadzą ?

Co do czujnika cieczy to nie ma problemu wiem jak to rozwiązać :)
PaTriarch
Uczeń
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 paź 2015, o 17:16
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M54B25
Instalacja LPG: TAK
Silnik: MxxBxx

Re: Dodatkowe zegary podpięte pod fabryczne czujniki

Post numer:#4  Postprzez Stammek » 18 kwi 2017, o 18:34

w podstawie filtra w m54 masz dwa czujniki...jednopinowy - cisnienie oleju i dwupinowy- temp.oleju. Z temp.oleju mozesz sprobować,moze zagra z dodatkowym zegarem. Ale z cisnieniem nie da rady...oryginalnie jest tam czujnik ktory dziala 0-1 czyli mierzy tylko czy jest cisnienie czy go nie ma.
Musisz w jego miejsce wkrecić trójnik i dolozyć czujnik cisnienia oleju ktory zagra z twoim zegarem.Nie jest to zwykly czujnik...wyglada
tak:

Obrazek
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: Dodatkowe zegary podpięte pod fabryczne czujniki

Post numer:#5  Postprzez PaTriarch » 18 kwi 2017, o 19:28

Ok rozumiem.
Tak właśnie myślałem, że z tym ciśnieniem oleju nie będzie tak kolorowo. A czy jak zastosuje trójnik to odczyty nie będę przekłamane ? Druga sprawa jak już o trójniku mowa to rozumiem, że mogę się też w niego wpiąć czujnikiem temperatury tym od wskaźników, wtedy będę miał oryginalny czujnik poprowadzony do oryginalnej kontroli oleju oraz czujnik temperatury do zegarów ? Tylko znów pytanie czy, aż tyle tego w jednym miejscu nie spowoduje przekłamań ?
PaTriarch
Uczeń
 
Posty: 10
Dołączył(a): 29 paź 2015, o 17:16
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M54B25
Instalacja LPG: TAK
Silnik: MxxBxx

Re: Dodatkowe zegary podpięte pod fabryczne czujniki

Post numer:#6  Postprzez Stammek » 21 kwi 2017, o 23:15

jezeli oryginalny czujnik temp z m54 nie zagra z dodatkowym zegarem to musisz dać dwa trójniki....
jeden w miejsce czujnika orygianlnego cisnienia oleju i wkrecasz w niego ten ori czujniki i dodatkowy od dodatkowego wskaznika.
Z temp tak samo...trojnik i w niego seryjny czujnik m54 i dodatkowy od dodatkowego zegaru.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama