[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

przedkładka licznika z e34

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Re: przedkładka licznika z e34

Post numer:#1  Postprzez szczodros » 23 lis 2017, o 00:13

Podpinam się bo kiedyś szukałem jakby było wsadzić sam prędkościomierz (dochodzi jakiś wyświetlacz) :D
szczodros
Student
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 16:33
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: przedkładka licznika z e34

Post numer:#2  Postprzez Krzychu_iX » 2 gru 2017, o 15:20

Cześć,

Nie przerabiałem tematu ale tu myślę co-nieco znajdziecie (może przyda się otworzyć przez Google Traslator):

http://wp1016621.server-he.de/fotost/f01998/f01998.htm

Powodzenia w kabelkach! :)
Krzychu_iX
Student
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:13
Lokalizacja: Malopolska
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: przedkładka licznika z e34

Post numer:#3  Postprzez szczodros » 2 gru 2017, o 16:25

Niemiecki to najmniejszy problem :D teraz ktoś kto miał E34, co mają takie zegary? Ori zegary mają puste pola na "własne" kontrolki, a E34? I co ma wbudowane zestaw z E34? OBC czy coś? Czym się różnią i czy kość kodująca jest identyczna? Bo raczej E34 z M40 nie było :D
szczodros
Student
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 16:33
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Re: przedkładka licznika z e34

Post numer:#4  Postprzez Marekb76 » 2 gru 2017, o 21:07

M 40 było w E34
Marekb76
Stażysta
 
Posty: 378
Dołączył(a): 13 lis 2007, o 13:46
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: TAK

Re: przedkładka licznika z e34

Post numer:#5  Postprzez Krzychu_iX » 2 gru 2017, o 21:40

Jak dobrze zauważyłeś sprawa nie jest trywialna.

Na przestrzeni lat produkcji E34 były conajmniej 4 generacje zegarów.
Pierwsza była "ulepszeniem" zegarów z E30 (podobna, ale rozbudowana elektronika).
Kolejne coraz to nowsze.
Liczniki mogły posiadać w tyłu wpięte kości kodujące (odpowiedzialne za odpowiednie przeliczniki). Nowsze zawierały już kości zapisujące również przebieg auta. Były też liczniki bez kości (bo znajdowały się one w środku wtyczki).

Ogólnie ludzie dzielą na zegary z OBC (duży wyświetlacz na dole) lub bez.
Oczywiście aby OBC działało to jak w E36 potrzeba dodatkowych wiązek i modułów.

Proste zegary z początku produkcji nie miały OBC oraz tarcze nie zawierały elektronicznego wyświetlacza przebiegu.

Najlepiej jak dawca (E34) jest nadal i można wypruć wszystko: silnik, zegary i ew. (dla ambitynch) moduły do OBC (o ile było).

E34 posiadało silniki od M40 (518i) oraz 520i/525i (M20) oraz pierwsze diesle. Te właśnie miały najstarsze generacyjnie zegary. Potem były już nowsze modele zegarów do nowszych silników z robudowaną elektroniką.
Krzychu_iX
Student
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4 gru 2011, o 16:13
Lokalizacja: Malopolska
Moje BMW: 325iX
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: przedkładka licznika z e34

Post numer:#6  Postprzez szczodros » 2 gru 2017, o 21:49

To już wolę zostać przy tym co mam niż rzeźbić :D Najwyżej w miejsce nieużywanych kontrolek coś dodam :D
szczodros
Student
 
Posty: 160
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 16:33
Lokalizacja: Grudziądz
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

  • Reklama