Post numer:#5 przez Krzychu_iX » 2 gru 2017, o 21:40
Jak dobrze zauważyłeś sprawa nie jest trywialna.
Na przestrzeni lat produkcji E34 były conajmniej 4 generacje zegarów.
Pierwsza była "ulepszeniem" zegarów z E30 (podobna, ale rozbudowana elektronika).
Kolejne coraz to nowsze.
Liczniki mogły posiadać w tyłu wpięte kości kodujące (odpowiedzialne za odpowiednie przeliczniki). Nowsze zawierały już kości zapisujące również przebieg auta. Były też liczniki bez kości (bo znajdowały się one w środku wtyczki).
Ogólnie ludzie dzielą na zegary z OBC (duży wyświetlacz na dole) lub bez.
Oczywiście aby OBC działało to jak w E36 potrzeba dodatkowych wiązek i modułów.
Proste zegary z początku produkcji nie miały OBC oraz tarcze nie zawierały elektronicznego wyświetlacza przebiegu.
Najlepiej jak dawca (E34) jest nadal i można wypruć wszystko: silnik, zegary i ew. (dla ambitynch) moduły do OBC (o ile było).
E34 posiadało silniki od M40 (518i) oraz 520i/525i (M20) oraz pierwsze diesle. Te właśnie miały najstarsze generacyjnie zegary. Potem były już nowsze modele zegarów do nowszych silników z robudowaną elektroniką.