Witam wszystkich,
Pracuję nad renowacją lamp w swojej E30 - lampy poliftowe, BOSCH.
Rozebrałem lampy na części pierwsze, pojawiły się dwa tematy które bym chciał poruszyć:
1. Ramki ozdobne (ramka szkła według katalogu BMW, część nr. 4 na schemacie)
Mimo iż ogólnie ramki są w świetnym stanie, mają kilka miejscowych uszkodzeń, gdzie farba się odłupała. Chcę je oczyścić do materiału (nie wiem do końca z czego są zrobione, wygląda na aluminium). I tutaj pytanie - jak? Piaskowanie , usunięcie chemiczne, mechaniczne? Czym macie jakieś doświadczenia? Zależy mi na dokładnym usunięciu farby, lakiernika mam zaufanego.
2. Szkła reflektorów. Szkła są w moich reflektorach w rewelacyjnym stanie (w końcu szkło, a nie tworzywo, więc trzymają się mimo swojego wieku) ale zależy mi na doprowadzeniu wszystkiego do stanu prawie fabrycznego - jak / gdzie / za ile mogę je wypolerować? Szkło się ciężko poleruje a chcę uniknąć jakichkolwiek niedoróbek, gdybym się za to sam zabrał.
3. Regulacja świateł ( elementy 9 / 10 / 11 na schemacie )
Wiem że większość z Was widzi po raz setny pytanie o tę regulację, ale mimo iż przeszukałem pół Internetu, to nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi. Samochód był wyposażony w hydrauliczną regulację, którą usunąłem. Chcę aby lampy miały w pełni ręczną, dwupunktową regulację. Oznacza to konieczność zakupu elementów 9 /11 w miejsce regulacji hydraulicznej, ale znalazłem wpis iż nie do końca zakup tych elementów rozwiąże problem - jest podobno jakaś część, której nie ma w schemacie, która występuje w kolorze białym i bez niej nie będzie wystarczającego zakresu regulacji. Problem polega na tym że oryginalnie nie miałem w swoich lampach żadnych białych elementów. Koszt samych części to ~260 zł z wysyłką - lepiej więc zapytać. Jak to w końcu jest z tą regulacją, jeżeli chcę założyć manualną?
4. Odbłyśniki lamp. Oglądając je zauważyłem że są pokryte jakąś warstwą - być może to kurz , ale może to warstwa ochronna, której nie należy ruszać? Moje pytanie czy mogę spokojnie odbłyśniki przetrzeć wilgotną ściereczką aby były czyste - czy ryzykuję porysowanie / uszkodzenie warstwy ochronnej na nich?
Będę wdzięczny za pomoc