Witajcie mam problem z czujnikiem cofania,oczywiście przed napisaniem tego posta przewaliłem wszystkie tematy z tym związane
Ok do rzeczy, mam cabrio 1.8 szeroka lampa i po wypruciu całego wnętrza zauważyłem przewód wychodzący z pod lewarka i był on przetarty od karoserii, oczywiście usterkę naprawiłem i zacząłem sprawdzać czy światła świecą bo nawet nie zwracałem na to uwagi,
oczywiście światła nie świecą, po forach wyczytałem co można by tu zdziałać jakieś mysia czujnika w benzynie wymiany robienie zworek czyszczenie zacisków w lampie wymiana żarówek bezpieczniki itp
wracając do zworki, odpiąłem kostkę i oczywiście zrobiłem zworkę i coś zaiskrzyło. Zworka zwarła i światła nie świecą więc to nie czujnik, zaniepokojony iskrzeniem wziąłem miernik i zamiast zworki przyłożyłem zaciski do dwóch przewodów i okazało się że w przewodzie płynie prąd, napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka. czy tak ma być ? jeżeli tak to na jakiej zasadzie działa czujnik, oczywiście miernik przełączyłem w tryb ,, PIPCYKA" jeden zacisk przyłożony do masy i drugi do każdego pinu w kostce, wrzucałem wsteczny i cisza, więc chyba jest ok bo czujnik wstecznego ma raczej zamykać obwód PLUS idący do żarówek z tyłu
-Więc rodzi się tu nam pytanie czemu w przewodzie idącym do czujnika wstecznego płynie prąd choć nie powinien ?
- Na jakiej zasadzie działa czujnik, zamyka Plusowy Obwód czy przez niego płynie prąd ?
- czy ma ktoś schemat elektryczny obwodu czujnika cofania ?
jutro będę dłubał przy tym lecz gdy nie wie się nic to może być ciężko coś stwierdzić
z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
-- Dodano 25 sty 2018, o 20:43 --
Siema Sprawa Rozwiązana Przewód masował w bagażniku, po naprawie okazało się ze na dodatek czujnik jest do wymiany, dzięki ,,Ja" za pomoc