Witam wszystkich, jestem nowy na forum. Przeszukałem tematy, ale nie znalazłem podobnego problemu. Jeżeli coś piszę nie tak, to wybaczcie, nie jestem mechanikiem. Krótko: od zeszłego roku jest właścicielem E30 cabrio, 325i, 87 r. wersja USA. Auta sprowadzone, długo stało na ulicy, ale odpalało. pomału je ogarniam (to co nie działa, lub trzeba odnowić).
Pierwszy problem w PL po myjni, auta nie mogłem odpalić, przygasały kontrolki po przekręceniu kluczyka. Pomogło podpięcie pod zew. aku. Ale przestało działać radio. Pomogła wymiana bezpiecznika (chyba 21) i wymiana aku na nowy. Potem odpalało, ale przyszedł czas na naprawę radio i anteny, odłączyłem aku, podłączyłem antenę, załączyłem klemy, radio o antena działały, ale auto nie odpalało. Po przekręceniu kluczyka kontrolki się zapalały, ale na pozycji start rozrusznik nie kręcił, a kontrolki jakby przygasały. Pomogło ponowne odpięcie aku, przeczyszczenie klem, wazelina tech. i podpięcie na nowo. Auta jakby się zrestartowało po tych 10 min- zapalało. Potem jeden przypadek pod sklepem, gdy nie chciało tak samo odpalić, ale po kilku minutach zadziałało. Obecny problem- wyciągałem licznik (naprawa licznika przebiegu, bo się zatarły zębatki), po podpięciu licznika: kontroli świecą, ale nie działa: radio, podnoszenie szyb. Podświetla się OBC II (więc działa), działają nawiewy itp.. Po przekręceniu kluczyka silnik stoi- rozrusznik nawet nie cyknie, tak jakby „uciekał” gdzieś prąd. Sprawdziłem na szybko bezpieczniki (wizualnie)- dobre. Tak jakby był problem z tym układem elektr., który załącza się ze stacyjki (skoro bez kluczyka w stacyjne działa centralny i oświetlenie wew.) . Może to jest: problem z masą? Nie wiem gdzie jest główny kabel masowy, może trzeba go też przeczyścić. Może kończy się włącznik zapłonu? A może jest jakiś problem z kablami? Auto po sprowadzeniu do PL miało wymienianą deskę (nie przeze mnie ), może coś się zruszyło? A może to jest wina jakiegoś przekaźnika? Prośba o sugestie. Jestem z Gdańska jakby co.
Pozdrawiam
Marek