[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Wiązka m20, okrągłe złącze na ścianie grodziowej

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Wiązka m20, okrągłe złącze na ścianie grodziowej

Post numer:#1  Postprzez Pietrek » 27 wrz 2009, o 12:33

Siemano, jako że chce troche poprawić moje m20b27 , będzie zakładany osprzęt z m20b25 (kolektor, wtryski, przepływka, wiązka, komp itp.)

I tu pojawia się problem, eta z Marca 85 roku ma inną wtyczkę łączącą wiązkę silnika ze skrzynką bezpieczników ... Prostokątną przy kielichu... Większość m20 ma okrągłą na ścianie grodziowej...

Jak to rozwiązać ? Na pierwszy rzut oka widać że ilości pinów są różne... Ma ktoś schematy ? Robił ktoś coś takiego ?
Kto pomoże ?

Obrazek

[ Dodano: 27-09-2009, 14:26 ]
Dobra , kto przetłumaczy ?

Jakich pinów brakuje z prostokątnej wtyczce ?
Obrazek
Ostatnio edytowano 12 paź 2010, o 19:30 przez Pietrek, łącznie edytowano 1 raz
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Post numer:#2  Postprzez kaczoro » 28 wrz 2009, o 20:53

Mam u siebie ten sam problem po przekładce m20b25 '88 w miejsce m10b18 '85...

Próbowałem podłączyć wiązkę wg tego schematu i lipa :( Pompa paliwa nie ma zasilania :(

Obrazek

Jest jeszcze różnica w takich dwóch wtyczkach przy motronicu...
kaczoro
 

Post numer:#3  Postprzez kamil.k » 1 paź 2009, o 20:05

kaczoro napisał(a):Mam u siebie ten sam problem po przekładce m20b25 '88 w miejsce m10b18 '85...

Próbowałem podłączyć wiązkę wg tego schematu i lipa :( Pompa paliwa nie ma zasilania :(

Obrazek

Jest jeszcze różnica w takich dwóch wtyczkach przy motronicu...


ale w waskiej tez miałes okrągłe złącze czy to stare prostokatne ?? na foto widać że laczysz 7 pin z 13

w m2025 pompa dostaje prad dopiero jak się kreci silnikiem wiesz o tym ??
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#4  Postprzez kaczoro » 4 paź 2009, o 11:15

kamil.k napisał(a):
kaczoro napisał(a):Mam u siebie ten sam problem po przekładce m20b25 '88 w miejsce m10b18 '85...

Próbowałem podłączyć wiązkę wg tego schematu i lipa :( Pompa paliwa nie ma zasilania :(

Obrazek

Jest jeszcze różnica w takich dwóch wtyczkach przy motronicu...


ale w waskiej tez miałes okrągłe złącze czy to stare prostokatne ?? na foto widać że laczysz 7 pin z 13

w m2025 pompa dostaje prad dopiero jak się kreci silnikiem wiesz o tym ??


Oryginalnie miałem prostokątne, a silnik który włożyłem ma okrągłe łącze...

Czyli w m20b25 nie powinno być słychać pompy po przekręceniu kluczyka? Paliwo jest podawane dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem???

Połączyłem wszystkie kabelki wg tego schematu co zamieściłem w poprzednim poście i była lipa bo auto nie chciało odpalić, jedynie rozrusznik kręcił i pompa nie pracowała...

A za co są odpowiedzialne dwie wtyczki (trzypinowe) przy motronicu w schowku?
kaczoro
 

Post numer:#5  Postprzez kamil.k » 4 paź 2009, o 11:30

a podawałes prąd na krotko do pompy ??

w orginale tak jest że pompa podaje dostaje prąd dopiero jak się kreci silnikiem

iskra jest ?? bo juz nie pamiętam ale to chyba działa na zasadzie że czujnik polożenia wału podaje sygnalu do kmpa i dopiero na tej podstawie pompa dostaje prąd
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#6  Postprzez kaczoro » 4 paź 2009, o 11:54

kamil.k napisał(a):a podawałes prąd na krotko do pompy ??

w orginale tak jest że pompa podaje dostaje prąd dopiero jak się kreci silnikiem

iskra jest ?? bo juz nie pamiętam ale to chyba działa na zasadzie że czujnik polożenia wału podaje sygnalu do kmpa i dopiero na tej podstawie pompa dostaje prąd


Iskra jest bo odpalam silnik podpinając pompę na krótko.
A może wina jest po stronie samej pompy bo pompę zostawiłem z m10?
kaczoro
 

Post numer:#7  Postprzez kamil.k » 4 paź 2009, o 13:38

kaczoro,poszukaj na forum beemka klub bo Pietrek założyl tam taki sam temat i tam byly jeszcze inne tamty o takiej przekladce to może cos doczytasz

pamiętam że LordLukasz robil cos takiego u siebie w poprzednim aucie wiec napisz do niego może bedzie pamietał czy u niego pompa dzialala jak to podłaczył
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#8  Postprzez Pietrek » 4 paź 2009, o 22:09

Zaoszczędzę szukania.
Przetłumaczone rozpiski pinów z obrazka które wrzuciłem wyżej.
Przetłumaczył Adrian.


W okrągłym gnieździe jest kilka przewodów więcej ... Co z tym fantem zrobić ?

BMW E30 rozpiska pinów we wtyczce łączącej wiązkę silnika ze skrzynką bezpieczników

Rok produkcji od 11/82 do 5/85

1 D+ Alternator - kontrolka ładowania
2 sta Poziom oleju statyczny

4 FT Temperatura płynu chłodniczego

6 15s Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu
7 EP Elektryczna pompa paliwa
8 50 Napięcie przy rozruchu

10 15u Napięcie zasilania przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony

15 dyn Poziom oleju dynamiczny
16 öl Ciśnienie oleju
17 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne


Rok produkcji od 6/85 do 7/87

1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny zielono-żółty

4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-fioletowy
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Napięcie przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu zielono-biały
7 15U Napięcie przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony zielony
8 TI Ekonomizer

10 DYN Poziom oleju dynamiczny niebieski
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-zielony
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US zielony
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 airb. Złącze diagnostyczne biało-czarny

18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty

Trzy pinowe złącze w schowku

1 ws Sygnał prędkości obrotowej (dla kombinacji z A7)?
2 gr DWA (plus z zapłonu z BC)?
3 ge Sygnał o poziomie spalania (dla kombinacji z A11)?


Rok produkcji od 8/87 do 88

1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny niebiesko-biały
3 X TI Sygnał wtryskowy biało-czarny
4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-fioletowy
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Napięcie przy włączonym zapłonie przy zabezpieczeniu zielono-biały
7 15U Napięcie przy włączonym zapłonie, przewód niezabezpieczony zielony
8 TI ekonomizer
9 X TD obrotomierz
10 DYN Poziom oleju dynamiczny
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-zielony
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US brązowy
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 AIRB. Złącze diagnostyczne biało-czarny
17 Oeltemp Temperatura oleju tylko w M3 brązowo-fioletowy
18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty


Rok produkcji od 88 do 94

1 D+ Alternator - kontrolka ładowania niebieski
2 STA Poziom oleju statyczny niebiesko-biały
3 TXD Przewód do samodiagnozy biało-fioletowy
4 FT Temperatura płynu chłodniczego brązowo-biały
5 OELD Ciśnienie oleju brązowo-zielony
6 15S Zacisk 15 zabezpieczony zielono-żółty
7 15DW Zacisk 15niezabezpieczony zielony
8 X TI ekonomizer
9 TD obrotomierz czarny
10 DYN Poziom oleju dynamiczny
11 SI Interwał serwisowy, ustawienie wsteczne biało-niebieski
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US brązowy
13 EKP Elektryczna pompa paliwa zielono-fioletowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 X 30H Sygnał z bendiksa czarno-zielony
16 AIRB. Złącze diagnostyczne biało-czarny

18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty
19 Oeltemp Temperatura oleju tylko w M3 brązowo-fioletowy
20 X ABS Sygnał ABS czerwono-żółty


X – różnice w stosunku do poprzedniego modelu
Ostatnio edytowano 30 lis 2010, o 23:11 przez Pietrek, łącznie edytowano 1 raz
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez kaczoro » 4 paź 2009, o 22:20

Tłumaczenie jako tako to nie problem... :D

Brakuje mi opisu kolorów przewodów w prostokątnym łączu...może to by coś pomogło :roll:

Co do większej ilości pinów w okrągłej wtyczce to u mnie jest to związane raczej z brakiem check'a (poprzednim motorem był m10b18).
kaczoro
 

Post numer:#10  Postprzez Gr390R » 13 paź 2009, o 23:15

kamil.k napisał(a):a podawałes prąd na krotko do pompy ??

w orginale tak jest że pompa podaje dostaje prąd dopiero jak się kreci silnikiem

iskra jest ?? bo juz nie pamiętam ale to chyba działa na zasadzie że czujnik polożenia wału podaje sygnalu do kmpa i dopiero na tej podstawie pompa dostaje prąd


ja właśnie nie mam iskry przełożyłem ete w miejsce m20b25 z okrągłą wtyczką, wszystko połaczone zgodnie z rozpiską ale nie mam iskry co teraz ?? heeeelp :cho:
Gr390R
 

Post numer:#11  Postprzez kamil.k » 14 paź 2009, o 07:35

ty masz wersje z czujnikami przy skrzyni ???

poczytaj na beemka klub tematy barabusa bo on tez jak przekładali mial z tym problem ze iskry nie było bo czujniki złe były czy cos tam innego z czujnikami

rozumiem że cewka masz podłaczona i od tego silnika a nie swoja bo byly inne mi sie wydaje.przynajmniej ja musiaelm wymienic na inna.zobacz czy prad dochodz do cewki itd.
życie polega na sprycie
Avatar użytkownika
kamil.k
Moderator
 
Posty: 1956
Dołączył(a): 27 paź 2007, o 10:06
Lokalizacja: piotrków trybunalski
Moje BMW: 327i
Nadwozie: -------
Silnik: m20b27
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#12  Postprzez Gr390R » 14 paź 2009, o 08:08

w obu silnikach są czujniki w skrzyni

[ Dodano: 19-10-2009, 18:44 ]
czujniki położenia wału są ok. wartośc rezystancji to 947ohm
Gr390R
 

Post numer:#13  Postprzez Pietrek » 9 mar 2010, o 22:43

Odgrzebie temat,

Przygotowuje wiązke do włożenia w bude.
Wiązka silnika będzie z b25 rocznik 87/88

Po złożeniu obydwu wtyczek, w złączu wiązki silnika zostają wolne przewody


3 X TI Sygnał wtryskowy biało-czarny
8 TI ekonomizer biało-czarny
9 X TD Sygnał prędkości obrotowej czarny
12 CARB Wskaźnik błędu, tylko w modelach na rynek US brązowy
14 TACH Sygnał z prędkościomierza czarno-biały
15 P/N Położenie dźwigni czarno-zielony
16 AIRB. Złącze diagnostyczne biało-czarny
17 Oeltemp Temperatura oleju tylko w M3 brązowo-fioletowy
18 50 Napięcie przy rozruchu czarno-żółty

co z nimi zrobić ? Gdzie je podłączyć ? Auto to 325e z marca 85 roku.

Przełożenie całej wiązki z 87/88 roku odpada , dziś je porównywałem, są inne kostki stacyjki, nagrzewnicy , lamp i więcej :/ Nie połapie się.

Pomóżcie bo wiązka hamuje mnie ze składaniem auta :(
Ostatnio edytowano 30 lis 2010, o 23:12 przez Pietrek, łącznie edytowano 1 raz
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez X_E_O_N » 14 lis 2010, o 17:10

wszedzie jest blad

pin 9 to sygnal dla obrotomierza
pin 8 to sygnal dla ekonometra


.................
X_E_O_N
 

Post numer:#15  Postprzez Pietrek » 30 lis 2010, o 23:14

POprawiłem, jakby ktoś jeszcze widział błąd to pisać ;)
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

  • Reklama