[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Zegary 316

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Zegary 316

Post numer:#1  Postprzez bocadinho » 27 kwi 2011, o 15:41

Witam, chciałem dzisiaj zerknąć do zegarów ponieważ nie działa mi inspekcja oleju, tzn nie święcą się te zielone diody.No więc wykręciłem zegary,i na zegarach są 3 gniazda,biały, niebieski i pomarańczowy(foto1).Wtyczki były w białym i niebieskim, i zastanawiam się, czy powinna też być podpięta ta pomarańczowa? ale jej nie ma nigdzie:)jest tylko biała i niebieska.Po rozkręceniu zegarów dostałem się do tej płytki na której są diody od inspekcji tzn te zielone,czerwona i zółta, ale były tylko zielone a czerwona i żółta wyparowała(foto2):)ktoś musiał im w tym pomóc bo w jednym miejscu ścieżki sa tak jakby przerwane (foto3)... i teraz mam pytanie, czy to że te diody nie świecą jest spowodowane brakiem tych 2 diód tzn czerwonej i żółtej?czy może żeby ta inspekcja działała potrzebna jest wtyczka w pomarańczowym gnieżdzie na tylnej ścianie zegarów??i jeszcze jedno, od czego jest taka podłużna płytka na której znajdują się baterie?(foto 4) Jeśli ma ktoś jakies pomysły co się stało że się zes..., to był bym wdzięczny za pomoc ;)
Aha zapomniał bym, czym się różnią zegary z 316 od 318 albo 320-325?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

na zdjęciu nr 3 widać też miejsca po 3 diodach??czy one podświetlają napisy Oil Service i Inspection ?
bocadinho
 

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Post numer:#2  Postprzez kierownik » 27 kwi 2011, o 17:55

Jestem z tematem dosc na goraco ,nie wiem jak ma sie sprawa z tym ze brakuje tych diod ,ale co moge dodac to to ze w obecnym aucie mam zegary (MOTOMETER)i wpiete sa dwie wtyczki oprocz tej zoltej. I inspekcja i wszystko dziala i nawet nie ma sladu zeby byla ta trzecia wtyczka i wiem ze tak powinno byc bo tam nikt nie zagladal ani jej nie ucial wszystko mam ori zachowane.Ale co ciekawe sprawdzalem swoje stare zegary (VDO) dzis i podpinalem pod swoje auto i wlasnie tylko inspekcja mi na nich nie dziala i co ciekawe wiem ze w tym aucie w ktorym byly zamontowane byla ta trzecia zolta wtyczka i byla wlasnie wpieta.
Reasumujac albo masz zegary nie ori ktore wymagaja wpiecia tej zoltej wtyczki albo cos jest nie tak z tymi diodami w ktore dosc dokladnie widac ze ktos wkladal łapska.
kierownik
Student
 
Posty: 202
Dołączył(a): 25 lis 2007, o 21:05
Lokalizacja: dolnyslask,jawor,muchów
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez kozik » 27 kwi 2011, o 18:40

a trzecia zolta wtyczka nie jest od OBC ?
kozik
Uczeń
 
Posty: 71
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 15:43
Lokalizacja: WWE
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#4  Postprzez bocadinho » 27 kwi 2011, o 21:09

Też tak pomyślałem że może być nie ori licznik:/ i w tym wypadku przebieg tak samo:] ale w sumie to nigdzie nie widać w instalacji żeby były jakieś kable ucięte ewentualnie gdzieś ta wtyczka skitrana:P może też być tak że któryś z wcześniejszych właścicieli nie umiał sobie poradzić z tą inspekcją i dlatego uwalił te diody razem z żarówkami:/ jutro spróbuje przełożyć płytke z diodami z innego licznika(Motometer) i zobacze czy to coś da.Myślicie że ta płytka może sie jakoś różnić od płytki licznika VDO ?bo właśnie z VDO mam zegary w bumie :P


Obrazek
bocadinho
 

Post numer:#5  Postprzez vmasher » 27 kwi 2011, o 21:21

zółta wtyczka jest od OBC 1 i OBC 2 i nie jest ona żadną przyczyną niedziałających kontrolek
vmasher
Magister
 
Posty: 1300
Dołączył(a): 12 lip 2009, o 19:42
Lokalizacja: WZW
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#6  Postprzez PERY » 27 kwi 2011, o 22:56

Te baterie sa wazne poniewarz to one odpowiadaja własnie za pamiec inspekcji i za prawidłowe działanie obrotomierza. A płytka z diodami powinna byc taka sama w vdo i motometer
PERY
Uczeń
 
Posty: 32
Dołączył(a): 20 mar 2011, o 23:18
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: 327i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez Pietrek » 27 kwi 2011, o 23:07

PERY napisał(a): A płytka z diodami powinna byc taka sama w vdo i motometer


Nie jest taka sam i nie radze ich podmieniać.


Jeśli masz zwykły zegarek a nie komputer OBC to zółtą wtyczke w zegarach musisz mieć wolną. Zółte gniazdo zasila komputer pokładowy (ten przy radiu, zamiast zwykłego zegarka)

Zegary z 1.6 nie różnią się niczym od 1.8 można je stosować zamiennie
Tak samo jest z sześciocylindrówkami.

Za to kiedy przekładasz z czterocylindrówki do sześciocylindrówki - musisz zmienić kość kodującą obrotomierz (biała kostka pod obrotomierzem, widać ją od przodu)
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez bocadinho » 27 kwi 2011, o 23:35

Nie jest taka sam i nie radze ich podmieniać.


A co się możę stać ewentualnie przy takiej podmiance??
bocadinho
 

Post numer:#9  Postprzez Pietrek » 28 kwi 2011, o 14:49

Jeśli spróbujesz połączyć komputer z telewizorem gwoździami, to efekt może być całkiem podobny.

potem wrzuce ci zdjęcia obu płytek jeśli tak bardzo chcesz.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#10  Postprzez bocadinho » 28 kwi 2011, o 22:14

Chodziło mi tylko o samą ta płytkę na której znajdują się zielone diody, ta która jest wciskana na ta dużą płytkę co są na niej baterie(foto), porównywałem ją tzn tą z moich zegarów VDO i tą z Motometer i są identyczne :P ale dla świętego spokoju zreanimowałem tą swoją uszkodzoną specjalnie przez któregoś z wcześniejszych właścicieli :] wlutowałem brakujące żarówki od podświetlenia Oil Service i Inspection, oraz brakującą diode koloru czerwonego i żółtego, a także połączyłem przerwe w ścieżce na płytce :] i wsio działa :D Inspekcja skasowana :) ale zastanawiam się czy te zielone diody maja świecić cały czas po odpaleniu silnika? czy mają się świecić tylko na włączonej stacyjce a po odpaleniu gasną?? bo u mnie jest tak ze jak odpalę silnik to gasną :)

Obrazek


p.s. Pietrek ja żadnego kompa z telewizorem nie chce łączyć ;) a już napewno nie za pomocą gwoździ :)
bocadinho
 

Post numer:#11  Postprzez Pietrek » 28 kwi 2011, o 23:29

"małe" płytki są inne.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez bocadinho » 28 kwi 2011, o 23:50

No skoro są inne to ok ;) ja zreanimowałem tą ze swoich zegarów :P a możesz napisać czym się różnia? bez wklejania zdjęć bo w sumie to je porównywałem i jakoś nie znalazłem różnicy :P ilość diód ta sama :P żaróweczki takie same :P wielkość płytki identyczna :P nawet śćieżki biegną tak samo na oby dwóch :P "świeżak" jestem i się ucze, więc nie zrozum mnie źle, bo nie chce się z nikim kłucić, poprostu pytam z ciekawości ;P Pietrek wiesz może jak jest z tymi diodami ? tzn czy mają świecić po odpaleniu silnika czy tylko na włączonej stacyjce i gasną po odpaleniu ?
bocadinho
 

Post numer:#13  Postprzez Selected » 29 kwi 2011, o 07:12

Diody świecą jak włączasz zapłon, a po odpaleniu silnika gasną. Czyli u Ciebie jest wszystko dobrze.
Selected
Stażysta
 
Posty: 500
Dołączył(a): 31 maja 2010, o 14:38
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: 318
Nadwozie: -------
Silnik: M30b35
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez bocadinho » 29 kwi 2011, o 11:31

No to git :D dzięki Selected ;) czyli wychodzi na to że dobrze zreanimowałem płytke :P
bocadinho
 

Post numer:#15  Postprzez Pietrek » 29 kwi 2011, o 15:27

U mnie scieżki biegły inaczej, też chciałem zrobić mixa.
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

  • Reklama

cron