Panowie mam problem po swapie na m54 z obrotomierzem. Mam 3 liczniki i żaden z nich nie działa. 1 z tych liczników wsadziłem do innego e30 i tam działa z tym że tam motor m50. Sprawdziłem wszystkie połączenia po swapie i wszystko jest dobrze. Motor odpala na strzał z INPA się łączy i błędów w kompie poza rzeczami których wiadomo ze nie ma w e30 w stosunku do e46 nie ma. Zmierzyłem napięcie przy sterowniku i mam 4.95V na wolnych obrotach i tyle samo mam przy liczniku. jak odepnę licznik mam 6.9V na wolnych. Przy dodawaniu gazu napięcie delikatnie spada. Podanie masy na pin 15 w złączu okragłym nic nie daje. Dmuchawa chodzi mi i bez tej masy. W sterowniku mam wywalony EWS i podłączyłem ten sterownik do e36 po swapie na m54 i tam chodzi. W e46 tez chodzi ale tam wiadomo że sygnał ogrotomierza idzie po CAN. Nie wiem juz czego mam się czepic. Czy nie mam gdzies masy w wiazce przy liczniku czy czego może nie byc że mi nie chodzi ten obrotomierz. Zasilania i masy przy sterowniku z m54 sa dobre. Bezpieczniki i przekażniki w skrzynce niby dobre. W inpa jak patrze na paremetry silnika to pokazuje mi wolne obroty okolice 700,
Wyczytałem gdzies że mozna sprobowac z każdej cewki wziąść sygnał przez diody potem w diode zenera i jakoś tak to połączyć z obrotomierzem ale nie bardzo wiem jak.Czy trzeba pomijac kość kodującą czy tak jak normalnie idzie na pin 7 od góry w niebieskiej wtyczcce licznika ma ktos może jakies pomysły jeszcze co mozna zrobić sprawdzić itd bo ręce opadaja?????