[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[M20B20] Dużo pali

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

Dużo pali

Post numer:#1  Postprzez deltatec » 12 lut 2018, o 23:12

Witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem BMW e30 320i automat i wydaje mi się ze ma za duże spalanie,20l na 100km w mieście a po za miastem spada do 18l/100 samochód jest bez katalizatora seryjnie .Wymienione zostało: filtr powietrza benzyny ,silniczek krokowy ,czujnik przepustnicy,dolot szczelny, podmienione wtryski, jak macie jakieś sugestie to wysłucham
deltatec
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 23:50
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Reklama

Czapki bejsbolówki - Sandwich

Re: Dużo pali

Post numer:#2  Postprzez misza » 13 lut 2018, o 15:19

Sprawdź czy sonda lambda jest sprawna. Później możesz podmienić przepływomierz.
misza
Stażysta
 
Posty: 539
Dołączył(a): 30 paź 2012, o 13:17
Lokalizacja: Mińsk Maz
Moje BMW: 318i
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Dużo pali

Post numer:#3  Postprzez deltatec » 13 lut 2018, o 19:37

Witam ale ja mam wersię bez sondy lambda

:dodano:

Miałem kiedyś ten sam problem w swojej pierwszej m20b20. Wymieniłem praktycznie wszystko a spalanie było bez zmian. Chociaż dziwi mnie Twoje spalanie w trasie bo jest zdecydowanie za wysokie.

Litrarzowales ja ? Czy patrzysz się tylko na rezerwę kiedy się zapala ? Teraz rozbieralem praktycznie wszystko w swoim m20 więc w razie pytań służę pomocą

:dodano:

Witam po sprawdzeniu błędów błędów metodą błyskową wyskoczył błąd 1224 Intake Air Temperature Sensor czy da się jakoś uratować ten czujnik czy trzeba wymienić cały przepływomierz?

:dodano:

Posiadam w swoim aucie obd2 i pokazuje mi takie spalanie po zatym sprawdzałem od tankowania do tankowania i wychodzi tak samo
deltatec
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 23:50
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Dużo pali

Post numer:#4  Postprzez 3rob » 15 lut 2018, o 22:11

Witam,

Na początek bym posprawdzał czy gdzieś po drodze nie gubi styku do tego termistora, zobacz czy przy przepływce pomiędzy zewnętrznymi pinami masz jakiś opór (w 10*C powinno byc coś około 5 kOhm a w 30*C około 1kOhm). Jeśli tam coś pokazuje to szukaj w kabelkach do ECU, jeśli nie to termistor próbuj wymienić (da rade tylko ciężko dokładnie taki zdobyć, ze szrotu najlepiej z jakiejś przepływki boscha coś dopasować...kiedyś coś szukałem i ktoś wrzucał tam NTC 2K2 ale pewny nie jestem) troche robota precyzyjna ale da rade.

zobacz jaki masz regulator ciśnienia paliwa może ktoś wrzucił od b25 3 bary a w 2,0 powinno byc 2,5 bara

pozdrawiam
3rob
Uczeń
 
Posty: 55
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 10:08
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 320
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: Dużo pali

Post numer:#5  Postprzez deltatec » 16 lut 2018, o 18:26

Regulator ciśnienia paliwa posiadam 2,5 .Po sprawdzeniu napięcia przy 10c było 500omh czyli uwalony może wiesz dokładnie jaki idzie tam termistor da się kupić na ebay ale muszę wiedzieć dokładnie jaki tam idzie znalazłem na forum ze NTC 2,7 czy może ktoś to potwierdzić
deltatec
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 23:50
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: Dużo pali

Post numer:#6  Postprzez 3rob » 19 lut 2018, o 23:10

Witam,

w książce jest napisane -(minus)10*C = 8,2-10,5 kohm, +20*C = 2,2-2,7 kohm, +80*C=300-360 ohm.
termistor popularny w bmw, może ten 2k7 by podszedl, tylko czy ma podobną charakterystyke?
Zobacz czy termistor reaguje na temperature i czy ma podobną charakterystyke tylko jest przesunięta, może wystaczy go skalibrować dobranym rezystorem? Sprawdzałęm 3 przepływki i każda co innego pokazywała, wybrałem taką która miesciła się w podanym przedziale i motor jak by lepiej pracuje (u mnie był problem z zalewaniem).
spróbował bym na szrocie kupić jakiś przepływomierz od e36 316 albo jakiś czujnik powietrza od vw, wczesniej można pomierzyć opór termistora dobrać odpowiedni i podmienić. (w przepływomierzach wyjścia pinow termistora mogą sie różnić w zal od modelu)

Pozdrawiam
3rob
Uczeń
 
Posty: 55
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 10:08
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 320
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: Dużo pali

Post numer:#7  Postprzez deltatec » 20 lut 2018, o 13:15

With zakupiłem nową używaną przepływkę czekam kiedy przyjdzie zobaczymy czy coś się zmieni dam znać narazie dziękuję za pomoc

-- Dodano 17 kwi 2018, o 14:08 --

Witam po zakupie przepływki nic się nie zmieniło. Zrobiłem też pomiar ciśnienia paliwa i wyszły ciekawe rzeczy ciśnienie na wolnych obrotach jest 2.5bar jak dodasz gazu spadają na 2bary i ciśnienie całkowite pompy jest 4bary.Co myślicie o tych pomiarach .co jest przyczyną regulator czy pompa paliwa jak myślicie
deltatec
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 30 paź 2017, o 23:50
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b20
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Reklama

cron