[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Zegary

Wszystko co dotyczy alarmów, centralnych zamków, oświetlenia itp.
  • Reklama

Zegary

Post numer:#1  Postprzez vinex00 » 8 cze 2007, o 20:05

Witajcie, na forum jestem pierwszy raz.
Mam takie pytanie, a mianowicie... Mam zegary bez obrotościomierza czy mogę sobie założyć takie które mają? Czy będzie wszystko dobrze śmigać czy trezba coś kombinować. w moich są wpięte dwie kostki niebieska i biała. ale jest jeszcze po środku w zegarach trzecia, chyba żółta nie podpięta i nie ma żadnej wiązki wypuszczonej. Do czego ona jest?

I mam jeszcze pytanie z całkiem innej beczki, może być śmieszne ale zapytam bo nie rozumiem...

Mam BMW E30 316i M10 a pojemność mam 1754cmm nie powinno być 1600cmm albo 318i. Zawsze myślałem że pierwsz cyfra to seria a pozostałe dwie to pojemność.
To dlaczego mam 316i 1754cmm. Pewnie to beznadziejne pytanie :mad2:

pozdro
vinex00
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Arczi » 8 cze 2007, o 20:45

BMW 316 oznacza BMW e30 1,8 gaznik ..
a BMW e30 318i oznacza silnik 1,8 wtrysk
BMW e30 316i oznacza silnik 1,6 m40 wtrysk

Musisz załatwic zegary z obrotomierzem od silnika 4-cylindrowego wtedy obrotomierz bedzie chodził bez zarzutu ... nie musisz nic zmieniac wystarczy ze podepniesz licznik ..

Ta zółta wtyczka na srodku jest od komputerów ktore sa w penelu zamiast zegarków .. czyli OBC I i OBC II

A te 2 wtyczki ktore masz opowiadaja biała za wskaznik paliwa i predkosciomierz a niebieska za temeperature i obrotek .. zegarek chodzi sam z siebie majac tylko + i - z tej wtyczki .. ale fabryka tak ładnie pomogła uzytkownikom ze zegarek mozna było zastapic obrotkiem w kazdej chwili
Arczi
 

Post numer:#3  Postprzez vinex00 » 8 cze 2007, o 21:57

Arczi napisał(a):BMW 316 oznacza BMW e30 1,8 gaznik ..
a BMW e30 318i oznacza silnik 1,8 wtrysk
BMW e30 316i oznacza silnik 1,6 m40 wtrysk


coś nie tak z tymi silnikami

ja mam 316i 1,8 m10 wtrysk 75 KW!

W książce wyczytałem to:

````````BMW 316`````BMW 316i kat.`````BMW 318i`````BMW318i kat.
cmm```1754``````````1754``````````````1783```````````1783
cmm```1766``````````1766``````````````1795```````````1795
KW`````66`````````````77````````````````85``````````````83
KM`````90`````````````105```````````````115````````````113

no to jak to jest? nie ma silnika 1,6?

po przejżeniu książki wnioskuje że BMW 316, 316imają silnki 1,8 M10 a BMW 318i mają silniki 1,8 M40 oczywiście BMW E30

Nie znam dobrze niemieckiego (książka w j. niem) ale chyba dobrze rozkminiłem..... tak???


Odnośnie zegarów to jestem heppy że nie trzeba nic rzeźbic :P

[ Dodano: 08-06-2007, 22:10 ]
już sam nie wiem co z tymi pojemnościami.
poprawię się że 316i M40 też jest a napisałem że 316 316i to M10 a 318i to m40

nie wiem jak to jest, może to idzie rocznikami?
vinex00
 

Post numer:#4  Postprzez Arczi » 9 cze 2007, o 09:19

Tutaj masz rozpiske w skrocie wszystkich silników montowanych w e30
nie było czegos takiego jak 1,6 m10 na wtrysku montowanego w e30
Twoje auto nie jest nowe .. nazwy modelu zmienic nie mozna, zdarzaja sie tez błedy w wydziale komunikacji, ktoś mogł przelozyc silnik ...

Obrazek

i jeszcze po naszemu
316 - BMW e30 z silnikiem m10 o poj. 1,8 ale na gazniku
316i - BMW e30 z silnikiem m40 o poj. 1,6 na wtrysku od IX 1987r "szeroka lampa"
318i - BMW e30 z silnikiem m10 1,8 na wtrysku lub m40 o poj. 1,8 na wtrysku
Arczi
 

Post numer:#5  Postprzez vinex00 » 9 cze 2007, o 11:14

No teraz to już wszystko rozumiem

wszystko jest ok jednak też szły rocznikami

[ Dodano: 09-06-2007, 11:26 ]
byłem dzisiaj na giełdzie i gościu miał zegary w super stanie ale nie wiedział czy od r4 czy r6. były razem s kostkami tyle że przewody ucięte. żółta kostka też była wpięta czyli w autku był OBC albo OBC II.
Chciał 100 złotówek ale pewnie by coś spuścił. Ale skąd mam wiedzieć czy to od r4 czy r6? można to jakoś sprawdzić? Nie chcę w ciemno kupować bo jak będzie coś nie tak to szkoda kasy...
vinex00
 

Post numer:#6  Postprzez jackx-36 » 9 cze 2007, o 13:55

vinex00, zegary do R4 i R6 są takie same , jedyna różnica to tylko w kości sterującej która przelicza wskazania obrotomierza dla R4 i R6, to jest biała kosteczka umieszczona z przodu zegarów na dole po prawej stronie i mozna ja wyjmować i przekładać do róznych liczników .
jak by co to mam taka kość do R4 , możesz smiało kupowac zegary jakie kolwiek podaj jakieś namiary to Ci wyśle i będzie po sprawie :cool2:
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 12:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#7  Postprzez vinex00 » 9 cze 2007, o 15:34

aha, rozumiem. chodzi o to że Arczi mi proponuje zegary tylko z tym że nie działa temp. moge sobie przełożyć sam obrotek, tylko czy będzie pasował na te piny? druga opcja jest take że jak jest walnięty sam wakaźnik od temp to mogę swój od temp przełożyć. a znowu jak jest walnięte coś na tej płycie że nie pokazuje temp to kupa, bo u mnie wylały się te aku w licznikau i u szkodziło tą płyte i już mi nie pokazuje inspekcji i tych wszystkich bajerów z tymi diodami wszystko inne chula. tą kość sterującą to ja mam u swoim. ale kupiłem za grosze od kumpla i tam nie ma wogóle jest troszke inna ta płyta nawet nie pasuje w moją obudowę bo ma jakieś inne wycięcia.

jedyne co myśle teraz to kupić całe sprawne zegary z obrotkiem, przełoże sobie tylko swój prędkościomierz(jestem przyzwyczajony do swojego przebiegu i wogóle wiadomo ile autko ma nabite) najwyżej jeszcze tą kość sterującą przełoże(jak będzie potrzeba) i powinno być dobrze

[ Dodano: 09-06-2007, 15:37 ]
czy taka wersja jast najlepszym rozwiązaniem?

myśle że tak...

[ Dodano: 09-06-2007, 15:44 ]
słuchajcie drodzy koledzy ja ma jeszcze inna sprawe która chodzi mmi ciągle po głowie, a mianowicie pewnie wszyscy macie jakąś półkę/osłąnę tam na dole pod kierownicą... a ja nawet nie wiem jak wygląda bo od początku nie miałem i te wszystkie przeody mam na wierzchu i za bardzo to nie wygląda. może ktoś mi to załatwi? ktoś ma na zbyciu? może gdzieś widział? ja byłem dzisiaj na giełdzie i jak zwykle nie znalazłem. wokół siebie po szrotach patrzyłem i nic bo o e30 ciężko u mnie na szrotach. jakby ktoś miał to chętnie bym kupił...
vinex00
 

Post numer:#8  Postprzez jackx-36 » 9 cze 2007, o 15:54

tak jak piszesz, najlepszym rozwiązaniem będzie jak kupisz, załatwisz sobie w jakis inny sposób cały sprawny licznik i przełożysz sobie tylko swoj prędkościomierz i tę kość sterująca. :cool2:
można sie bawić o robić z trzech jeden i byc może bedzie wszystko chodziło ale jak sie posypie to sie moze okazac ze zostałes z niczym :mad2:
co do osłony pod kierownice to przeglądaj allegro dość często sie trafiaja
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 12:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#9  Postprzez PaWeLeK_E30 » 9 cze 2007, o 17:47

Tak jak jackx-36 mówi, na allegro na pewno dostaniesz osłonkę.
Nawet jak nie jest wystawiona na allegro to napisz do jakiegoś ziomka co ma E30 na części. Pełno tam tego typu ogłoszeń.
PaWeLeK_E30
 

Post numer:#10  Postprzez Waski » 19 lis 2007, o 18:19

jackx-36 napisał(a):vinex00, zegary do R4 i R6 są takie same , jedyna różnica to tylko w kości sterującej która przelicza wskazania obrotomierza dla R4 i R6, to jest biała kosteczka umieszczona z przodu zegarów na dole po prawej stronie i mozna ja wyjmować i przekładać do róznych liczników .
jak by co to mam taka kość do R4 , możesz smiało kupowac zegary jakie kolwiek podaj jakieś namiary to Ci wyśle i będzie po sprawie :cool2:


mam kłopot obrotomierz mi przekłamuje bo jest od 6cyl rozebrałem przed chwila zegary w poszukiwaniu tej białej kostki co sie ją wyciąga i jej nie znalazłem a mam teraz te zegary praktycznie w częściach pierwszych i już nie wiem o co chodzi(tak kość jest przylutowana na stałe czy da sie ją wyciągnąć kiedy sie chce ?? i w którym dokładnie miejscu sie znajduje ) oki juz ją znalazłem i po kłopocie:)
zapraszam na fejsa do polubienia czerwonych e30 pełno zdjęć i tapet czerwonych i innych e30 http://www.facebook.com/E30RedLove


K> karoserie e30 wąska lampa stan nadająca się jeszcze do ożywienia auta im starsza tym lepsza
Waski
Profesor
 
Posty: 2249
Dołączył(a): 14 gru 2006, o 14:39
Lokalizacja: będzin
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez Stammek » 20 lis 2007, o 01:07

Niektóre zegary nie maja kostki tylko taki plastik z tyłu
Obrazek


A ja mam taki problem z moimi zegarami ze mi zawyzaja obroty,wolne ponad 1tys/min
a jak przełacze skrzynie(automat) na sport to obrotomierz przy przyspieszaniu zaczymuje sie w połowie ekonomizera.Na economy troche wczesniej.
Czy to moze byc spowodowane ta kostka w zegarach czy moze mam sprawdzic cos innego???
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez jackx-36 » 20 lis 2007, o 01:28

Stammek, masz zegary a raczej tę kość od 1.6/1.8 R4 wymień ja od 2.0/2.5/2.7 R6 i powinno byc O.K.
jackx-36
Profesor
 
Posty: 2267
Dołączył(a): 4 lut 2007, o 12:17
Lokalizacja: skątowni :)
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#13  Postprzez Stammek » 20 lis 2007, o 01:35

Zegary mam na pewno ori od tego auta wiec po cholere ktos by w nie wsadzał kostke od r4.
Ale sprawdze to :D

[ Dodano: 20-11-2007, 00:54 ]
jackx-36 napisał(a):Stammek, masz zegary a raczej tę kość od 1.6/1.8 R4 wymień ja od 2.0/2.5/2.7 R6 i powinno byc O.K.


Miales racje,sprawdzilem po numerze tej kostki i faktycznie jest od R4 :D

Dzieki!!!!

[ Dodano: 27-11-2007, 01:02 ]
No wiec mam kolejny problem :evil: jak mialem wsadzona kostke od obrotomierza od R4 to obrotomierz działał ale przeklamywał,teraz wymienilem sie z Waskim kostkami bo on miał od r6,sprawdzilem ja po numerach i dokladnie jest od 320.Dzisiaj ja wsadziłem w zegary i obrotomierz w ogóle nie działa.ktos ma pomysł dlaczego???
Czy moze byc przyczyna ze mam automat,moze do automatu jest jakaś specjalna kostka???
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez Waski » 30 lis 2007, o 17:51

Stammek napisał(a):Zegary mam na pewno ori od tego auta wiec po cholere ktos by w nie wsadzał kostke od r4.
Ale sprawdze to :D

[ Dodano: 20-11-2007, 00:54 ]
jackx-36 napisał(a):Stammek, masz zegary a raczej tę kość od 1.6/1.8 R4 wymień ja od 2.0/2.5/2.7 R6 i powinno byc O.K.


Miales racje,sprawdzilem po numerze tej kostki i faktycznie jest od R4 :D

Dzieki!!!!

[ Dodano: 27-11-2007, 01:02 ]
No wiec mam kolejny problem :evil: jak mialem wsadzona kostke od obrotomierza od R4 to obrotomierz działał ale przeklamywał,teraz wymienilem sie z Waskim kostkami bo on miał od r6,sprawdzilem ja po numerach i dokladnie jest od 320.Dzisiaj ja wsadziłem w zegary i obrotomierz w ogóle nie działa.ktos ma pomysł dlaczego???
Czy moze byc przyczyna ze mam automat,moze do automatu jest jakaś specjalna kostka???



chłopaki pomóżcie koledze bo mnie też to trapi miałem 2 kostki od r6 i obie tak samo przekłamywały wysłałem mu jedną którą miałem w zegarach założoną wiec była sprawna a u niego nie działa :/ dziwna sprawa z tą kostką
zapraszam na fejsa do polubienia czerwonych e30 pełno zdjęć i tapet czerwonych i innych e30 http://www.facebook.com/E30RedLove


K> karoserie e30 wąska lampa stan nadająca się jeszcze do ożywienia auta im starsza tym lepsza
Waski
Profesor
 
Posty: 2249
Dołączył(a): 14 gru 2006, o 14:39
Lokalizacja: będzin
Moje BMW: 3xx
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#15  Postprzez Stammek » 30 lis 2007, o 23:11

Nie wiem co sie stało ale dzisiaj nagle obrotomierz zaczął działać :D i pokazuje dobrze :twisted: pewnie akumulatorki w zegarach były rozładowane,troche pojezdziłem i sie naładowały :D A tak przy okazji to latarka w schowku zaczeła mi tez działać a ma jeszcze ori
akumulatorki :D
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4362
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Następna strona


  • Reklama

Powrót do Elektryka & Oświetlenie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama