Komputer w e30 jest nad schowkiem pasażera, otwiera się schowek i tą plastikową osłonę nad nim z lampką podświetlającą odkręca i komputer jak na talerzu. Na szrocie pewnie kosztuje on grosze, to elektronika jest to ważne żeby nie był jakiś zalany, nie było na nim jakichś osadów typu jakieś grzyby i żeby nie był jakiś pogięty mocno np od dzwona.
Na pewno warto przed kupnem nowego zresetować stary komputer, natomiast czujnik położenia wału dobrze jest przeczyścić benzyną + koło z ząbkami to co chodzi koło niego. Mogły też styki załapać wody i zgrzybieć, wtyczka od dołu silnika idzie plastikową osłonką za kołem pasowym pompy wody a dalej wchodzi pod kolektor ssący i podłączona jest do takiej plastikowej puszki między kolektorem ssącym górnym a dolnym. Złącze jest na dole puszki, chyba drugie od przodu auta, bo pierwsze jest od czujnika zapłonu na przewód od świecy (dobrze jest do tej operacji wyciągnąć gumę między przepustnicą a przepływomierzem). Czujnik można też sprawdzić multimetrem, powinien mieć chyba rezystancję między 2 i 3 pinem 500 coś ohm, a z 1 pinu przejście na masę, pisze to chyba dokładnie w "sam naprawiam bmw e30", albo gdzieś w google jest.
A może wyczyszczenie przekaźników od komputera na podszybiu coś da, bo załapały wody i zgrzybiały? Bo komputer to ciężko uwierzyć żeby się uwalił, jak nie dostawał przepięć ani nic. Wiem natomiast że komputer gdy bd miał podłączony uszkodzony czujnik wału to nie bd widział obrotów silnika i ani paliwa ani iskry nie będzie, warto więc, tak jak wcześniej wspomniane zostało sprawdzić np żarówką lub multimetrem czy pompa paliwa pracuje przy kręceniu.
Coś mi też świta, że czytałem gdzieś, kiedyś że jakoś komputer sprawdzało się na żarówkę, podłączało się ją do masy i do +sygnału do cewki, i wtedy wychodziło czy komputer daje w ogóle napięcie na cewkę do iskry. Ale nie jestem pewien tej metody, może ktoś inny niech się wypowie jak coś wie więcej, bo to musi być żarówka o odpowiednich parametrach
Od siebie dodam, że ostatecznie warto skoczyć do zaprzyjaźnionego warsztatu i podłączyć pod komputer beeme, bo wychodzi wtedy każda pierdoła, a jak czujnik w aucie albo sam komputer jest uwalony to może to wyjść wtedy, a oszczędza zmarnowany czas na szukanie