[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

316i 90r czerwiec, Nagle zgasł pomocy

Wszystko co jest związane z układem zasilania, instalacje LPG itp.
  • Reklama

316i 90r czerwiec, Nagle zgasł pomocy

Post numer:#1  Postprzez TO///M3K » 7 lip 2013, o 20:10

Witam wszystkich zgromadzonych, Panowie problem mam, Jadąc zbiłem nie za ostro na 2 i nagle auto zgasło, nawet nie poczułem kiedy zgasło. Zapłon jest, rozrusznik kręci ale odpalić za cholere nie chce. Paliwa mam na około 70 km. Sprawdziłem cewke, tzn, mechanik sprawdził samą cewke po wykręceniu jej i jest OK. Nastomiast nie mam iskry na świecy : /. Do okoła słysze , że to pompa paliwa, ale kiedy nie ma iskry to co ma pompa do tego ? Coś wyczytałem , że może to być jeszcze czujnik położenia wału napędowego (za cholere nie moge go znaleść, w książce też nie ma) lub też coś z komputerem, ale jak na e30 316i to coś nie chce mi sie wierzyć że moduł komputera padł ponieważ wydaje mi sie , że nie ma tam zbyt wielkiem elektroniki. Tak wieć Panowie prosze o rady na co najbardziej zwrócic uwage, chce to zrobić samemu nić do mechanika oddawać bo to różnie bywa . . . I czy dobrze zauważyłem ,że pompa paliwa jest pod tylnią kanapą po prawej stronie w odrecanej wnęce czy możę pod spodem pojazdu ? Czekam na pomoc, pzdr.
TO///M3K
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez kamill » 7 lip 2013, o 20:35

Sprawdz czy podczas kręcenia silnikem dostaje prąd na pompę paliwa jeżeli nie ma prądu na pompę anina iskrę to na pewno czujnik walu umieszczony jest on z przodu silnika na kole pasowym walu z kanalu powinienes go zobaczyć bez problemu
kamill
Student
 
Posty: 200
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 20:12
Lokalizacja: Kowalewo pom
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#3  Postprzez Mandella82 » 7 lip 2013, o 20:42

W silniku m20b20 czujnik położenia wału usytuowany jest tu:
Obrazek

W Twoim szukaj koło koła wału korbowego. Czasem czujnik ten potrafi być zasmarowany olejem i warto go przeczyścić. Ale skoro nie masz iskry sprawdziłbym też to, co pomiędzy cewką a silnikiem. Kable, kopułkę i palec rozdzielacza oraz świece. Co do pompy, wychodzi mi, że pompę paliwową masz w zbiorniku:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=05

Pod podwoziem jest tylko filtr paliwa. Przynajmniej w m20b20.
Mandella82
Uczeń
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 13:53
Lokalizacja: Świdnica
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#4  Postprzez Pietrek » 7 lip 2013, o 20:47

zdejmij przewód paliwa
zakręć rozrusznikiem
jeśli paliwo nie poleci, a dodatkowo nie masz iskry, to na 99% czujnik położenia wału
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez qbacki » 7 lip 2013, o 22:46

Majster w moim bylym m40 mialem taka przypadlosc jak Ty.
Rozwiazaniem okazala sie wiazka tam przy akumulatorze gdzies na + klemie badz kompie.
Jak poruszylo gdzies na zakretach to objawy mialem te same wiec zawsze macha otwarta szarpniecie wiazka i auto chodzilo:P
Wiem ze to chu*owe rozwiazanie ale mowie Ci z doswiadczeenia co u mnie sie dzialo wiec moze sprawdz.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW:
Nadwozie: -------
Silnik:
Instalacja LPG: ---

Post numer:#6  Postprzez TO///M3K » 8 lip 2013, o 00:55

Dobra Pany, w takim razie jutro ostro działam zobaczymy co to będzie już wszystkie opcje mam przestawione, dzieki za info pzdr.!

[ Dodano: 08-07-2013, 22:16 ]
Problem jest taki , że stanełem z robotą już na wyciągnieciu czujnika. Ok znalazłem go tam jest jedna srubka na inbus ale za cholera mi nie chce to odejsc, a młotkiem nie chciałem tam nawalać. Czujnik na dole jest suchy jak cholera, jego trzeba z tym aluminium wyciagniać czy sam czarny kabel bo ani tak a ani tak sie nie chce ruszyć. U mnie jest silnik M40 tak wiec za wiele to foto Mandella82 mi nie pomaga. Za cholere nie jestem pewien gdzie ten kabel od czujnika wału idzie dalej w głąb silnika... No narazie czarną magie mam. . . Nawet nie wiem czy to jest ten czujnik, nie moge znaleść prospektu na realoem.com, moze ktoś jakieś zdjecie ma ? Ja go znalazłem mniej wiecej tak jak kolega Mandella na foto tylko trochu niżej a kabel idzie do góry za kołkiem tam na milimetry sie mieście, obudowa byla lekko zharatana ale kabel cały. Ewent, jutro wieczorem foty podeśle. pzdr
TO///M3K
 

Post numer:#7  Postprzez Pietrek » 8 lip 2013, o 22:47

czujnik położenia wału to numer 22 z obrazka poniżej

Obrazek

Odkręcasz imbus i wyciągasz czujnik który wygląda tak
Obrazek
Pietrek
Moderator
 
Posty: 5422
Dołączył(a): 26 lut 2008, o 17:19
Lokalizacja: Czeladź
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Sedan
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez bugaobugao » 9 lip 2013, o 10:26

Kolego dokładnie taki sam problem miałem w swoim m40 tej zimy. Po długich poszukiwaniach ku mojemu zdziwieniu winny okazał się komp, także polecam sprawdzić
Paliwo dochodziło, cewka była ok, czujniki również, ale nie było iskry na świecy i w akcie desperacji podmieniłem kompa, po czym fura zagadała . Powodzenia
bugaobugao
Student
 
Posty: 196
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 19:23
Lokalizacja: Poręba (SZA)
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#9  Postprzez TO///M3K » 9 lip 2013, o 20:39

Kolego a gdzie ten komputer sie mieści ? No i gdzie go najtaniej dostać, jak tego szukać. pzdr.

Wpadłem dzisiaj do garażu, wczoraj akumulator padł myslalem ze po pukaniu w czujnik moze zagada, podłączyłem dzis, i zagadała. Przejechałem kawałek moze 1.5km az sie troche zagrzeje, dalem do 3 tys moze nawet nie i po odpuszczeniu gazu zgasła. No to zostaje =nam pare opcji Pany jak dla mnie ; Czujnik wału, ten na dole który wygląda na zdrowy, albo komputer( jeszcze nie wiem gdzie jest ) lub moduły przy bezpiecznikach albo same bezpieczniki ? Wzmacniacz moj spięć nigdy nie robił.
TO///M3K
 

Post numer:#10  Postprzez BlowOff » 10 lip 2013, o 15:28

Komputer w e30 jest nad schowkiem pasażera, otwiera się schowek i tą plastikową osłonę nad nim z lampką podświetlającą odkręca i komputer jak na talerzu. Na szrocie pewnie kosztuje on grosze, to elektronika jest to ważne żeby nie był jakiś zalany, nie było na nim jakichś osadów typu jakieś grzyby i żeby nie był jakiś pogięty mocno np od dzwona.

Na pewno warto przed kupnem nowego zresetować stary komputer, natomiast czujnik położenia wału dobrze jest przeczyścić benzyną + koło z ząbkami to co chodzi koło niego. Mogły też styki załapać wody i zgrzybieć, wtyczka od dołu silnika idzie plastikową osłonką za kołem pasowym pompy wody a dalej wchodzi pod kolektor ssący i podłączona jest do takiej plastikowej puszki między kolektorem ssącym górnym a dolnym. Złącze jest na dole puszki, chyba drugie od przodu auta, bo pierwsze jest od czujnika zapłonu na przewód od świecy (dobrze jest do tej operacji wyciągnąć gumę między przepustnicą a przepływomierzem). Czujnik można też sprawdzić multimetrem, powinien mieć chyba rezystancję między 2 i 3 pinem 500 coś ohm, a z 1 pinu przejście na masę, pisze to chyba dokładnie w "sam naprawiam bmw e30", albo gdzieś w google jest.

A może wyczyszczenie przekaźników od komputera na podszybiu coś da, bo załapały wody i zgrzybiały? Bo komputer to ciężko uwierzyć żeby się uwalił, jak nie dostawał przepięć ani nic. Wiem natomiast że komputer gdy bd miał podłączony uszkodzony czujnik wału to nie bd widział obrotów silnika i ani paliwa ani iskry nie będzie, warto więc, tak jak wcześniej wspomniane zostało sprawdzić np żarówką lub multimetrem czy pompa paliwa pracuje przy kręceniu.

Coś mi też świta, że czytałem gdzieś, kiedyś że jakoś komputer sprawdzało się na żarówkę, podłączało się ją do masy i do +sygnału do cewki, i wtedy wychodziło czy komputer daje w ogóle napięcie na cewkę do iskry. Ale nie jestem pewien tej metody, może ktoś inny niech się wypowie jak coś wie więcej, bo to musi być żarówka o odpowiednich parametrach :cool2:

Od siebie dodam, że ostatecznie warto skoczyć do zaprzyjaźnionego warsztatu i podłączyć pod komputer beeme, bo wychodzi wtedy każda pierdoła, a jak czujnik w aucie albo sam komputer jest uwalony to może to wyjść wtedy, a oszczędza zmarnowany czas na szukanie :)
BlowOff
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 16:50
Lokalizacja: Malbork
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#11  Postprzez bugaobugao » 10 lip 2013, o 16:39

http://home.comcast.net/~cdeegan9/dashb ... ard_3.html
tutaj masz na page3 pokazane jak się do kompa dobrać
ja płaciłem 30pln na złomie
też bardzo zdziwiony byłem że się posypał, nie mam pojęcia jaka była przyczyna
ale po wymianie minęło już pół roku i jest git cały czas więc chyba po prostu się popsuł.
a tak z ciekawości to jak się go resetuje?? bo przyznam że nie przyglądałem mu się jakoś dokładnie
bugaobugao
Student
 
Posty: 196
Dołączył(a): 24 cze 2008, o 19:23
Lokalizacja: Poręba (SZA)
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#12  Postprzez TO///M3K » 10 lip 2013, o 20:16

Choolera troche do posprawdzania jest . . A Kasowanie inspekcji coś może pomóc ?

[ Dodano: 10-07-2013, 23:52 ]
Dobra zamowiłem czujnik, narazie spokoj, czekam, od tego zaczne nie ma co wariować.
TO///M3K
 

Post numer:#13  Postprzez BlowOff » 11 lip 2013, o 00:42

bugaobugao Komputer resetuje się zwierając klemy przy odłączonym aku. Cała procedura jest opisana na forum, wystarczy poszukać :cool2:

Co do czujnika, to dobrze jest wyczyścić papierem ściernym ten otwór co wchodzi czujnik i gwintownikiem gwint śruby mocującej. Przy zakładaniu ja lekko przesmarowałem wazeliną ten otwór by lekko wchodził czujnik i dodatkowo gwint śruby, bo ciężko to potem rozwiercić jak się zapiecze albo nie daje odkręcić.
BlowOff
Uczeń
 
Posty: 19
Dołączył(a): 13 kwi 2012, o 16:50
Lokalizacja: Malbork
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#14  Postprzez TO///M3K » 14 lip 2013, o 17:36

No niestety zmiana czujnika wału nie pomogła. Szlag mnie trafia, nie mam czasu sie z nią bawić, ide do zaprzyjaźnionego mechanika, zobaczymy co zrobi i ile weźmie. Przed 3 lata miałem taki spokoj z autem a tu taki numer mi odwaliła i to akurat kiedy na rande sie leci, pzdr chopy, odezwe sie co sie stało y0000.
TO///M3K
 

Post numer:#15  Postprzez alonz » 16 lip 2013, o 17:30

a cewka zapłonowa? dlaczego nikt o tym nie pisze? skoro wszystko jest tylko zapłonu nie ma, to jeśli czujnik został wykluczony zostaja do sprawdzenia komponenty typowo zapłonowe czyli właśnie jeśli na wszystkich świecach nie ma to cewka, jesli jest na niektorych to palec, kopułka, kable lub świece
alonz
Student
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lut 2013, o 01:06
Lokalizacja: Trzebinia
Moje BMW: 320i_E36
Nadwozie: Sedan
Silnik: M52B20
Instalacja LPG: TAK



  • Reklama

Powrót do Układ paliwowy & Spalanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

  • Reklama

cron