[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

m21d24 regulacja obrotów biegu ja?owego-pompa elektroniczna

Wszystko co jest związane z silnikami Diesla
  • Reklama

m21d24 regulacja obrotów biegu jałowego-pompa elektroniczna

Post numer:#1  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 10:33

Potrzebuję porady odnośnie regulacji obrotów biegu jałowego i ogólnie dawki paliwa przy elektronicznej pompie wtryskowej w motorze m21d24 (324td)
Do pompiarza mi nie po drodze bo już rozmawiałem telefonicznie i dawno takich głupot nie słyszałem...


Potrzebuję regulacji ponieważ:
- na biegu jałowym buda wpada w rezonans
-obroty są zbyt niskie ok 600obr/min a powinno być 750obr na min.Brak odpowiednich obrotów objawia się tym że: jak auto się toczy na biegu jałowym obroty są 750obr/min gdy się zatrzymam momentalnie obroty spadają na 600obr.min - chyba że jest to normalne zjawisko.
-zbyt uboga dawka - wymagana jest minimalna regulacja dawki gdyż: gdy potrzebuję wykorzystać możliwości samochodu temperatura silnika minimalnie rośnie.Mój silnik trzyma temperaturę pół grubości wskazówki przed połową skali wskaźnika(z tego co wiem ten model tak ma) gdy się go przypiłuje trochę na wyższych obrotów temperatura skacze ok pół grubości za połowę skali wskaźnika.Wnioskuję że chodzi o zbyt uboga mieszankę co powoduje podniesienie temperatury w komorach spalania.
spr
 

Reklama

Post numer:#2  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 12:23

spr, sam tego nie zrobisz, widziałem jak to robił pompiarz i ja sam bym się za to nie zabrał można więcej popsuć niż naprawić, u mnie znajom,y regulował mi dawkę za darmo, normalny pompiarz u mnie bierze od 20-50 PLN
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2016
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 18:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#3  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 16:25

Robcio_, tego się obawiałem.Niestety we Wrocku "szpece" od ropniaków popadają w samouwielbienie i swoją pracę cenią jak dzieła sztuki dorabiając do tego wielkie teorie co i jak.Ja wiem że chodzi o przesunięcie regulatora na pompie albo w przód albo w tył względem znaczników.Nie jest to trudne tylko trzeba mieć wprawę.Będę musiał wybrać się do sobótki na regulacje.

A propos cen to słyszałem że regulacja taka to od 300zł(we wrocławiu) po czym pan mechanik dodał: " bo nie wiadomo czy da się to wyregulować, to zależy od pompy i w każdej pompie jest inna regulacja a w bmw jest taka pompa co trzeba ją całą rozebrać by wyregulować"

Także wybaczcie mi moje naiwne pytanie dot regulacji ale załamałem się jak usłyszałem w słuchawce taki tekst...:/
spr
 

Post numer:#4  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 16:45

no coś Ty oszukują Cię , za ustawienie zapłonu znajomy mechanik bierze 50 PLN w takich silnikach czy TDS nie wiem skąd te ceny mają i skąd te wyciąganie pompy, zdejmujesz tą blaszkę z góry na pompie i regulujesz po problemie, zapytaj może na bmw-diesel Ci ktoś Ci poradzi jak to zrobić
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2016
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 18:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#5  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 17:51

Robcio_, na bmw diesel niestety brak odzewu od kilku dni. a to że mechanicy robią w bambuko to wiem.Ale zauwazyłem że wśród mechaników jest taka mania że pytają sie o samochód, nawet jak podaje im model czesci i na odpowiedz bmw to cena jest kosmosu. Oczywiście nie wszyscy tak robią bo mam sprawdzonego mechanika ale on nei zajmuje sie tego typu regulacjami.Ale dla przykładu podam że jak chciałem zorbic przekładkę opon dzwoniłem by sie umówić i nie czekać oraz ustalić mniej więcej koszt. Mówie że felgi aluminiowe no to słysze cena 40zł za sztukę, po czym pada pytanie a w jakim samochodzie, odpowiadam e30bmw to słyszę że jednak to 65zł za sztukę bo bmw ma inne felgi...pan uslyszał tylko głuche "piiiii" w słuchawce bo nawet nie miałem ochoty kończyć rozmowy; wulkanizator bierze 30zł za naprawę opony z wyważeniem więc wiecej jak 30zł za przekładkę dac nie można.

Sory odbiegłem od tematu;)
spr
 

Post numer:#6  Postprzez Robcio_ » 26 sty 2011, o 18:00

już odbiegając od tematu ja u siebie za założenie opony z wyważeniem płacę 10 od koła :)
Darki i taty tuning WARIATY
Robcio_
Profesor
 
Posty: 2016
Dołączył(a): 17 cze 2007, o 18:30
Lokalizacja: Suwałki/Pruszków
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 535d
Nadwozie: Touring
Silnik: M57TUD30
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#7  Postprzez bmwmaniak » 26 sty 2011, o 19:21

to ja tez sie pochwale i wywazam kolka za darmo :D
!! KUPIE LEWA TYLNA LAMPĘ CZARNA STARTEC !!

Obrazek
bmwmaniak
Magister
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 22 mar 2009, o 13:08
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#8  Postprzez spr » 26 sty 2011, o 22:06

Robcio_, bmwmaniak, dzięki za pocieszenie:P
spr
 

Post numer:#9  Postprzez kemot324 » 26 sty 2011, o 22:13

Sam tego nie wyregulujesz, potrzeba komputer, z którego odczytujesz dawkę i później odpowiednio przestawiasz nastawnik. Robiłem to kilka razy w tds-ch czy tdi-kach, strasznie ciężko "trafić" w odpowiednie nastawy... W starych pompach czasem zbierają się opiłki i trzeba rozbierać nastawnik na czynniki pierwsze w celu czyszczenia, może o tym mówił pompiarz.
kemot324
 

Post numer:#10  Postprzez spr » 27 sty 2011, o 14:07

kemot324 napisał(a):Sam tego nie wyregulujesz, potrzeba komputer, z którego odczytujesz dawkę i później odpowiednio przestawiasz nastawnik. Robiłem to kilka razy w tds-ch czy tdi-kach, strasznie ciężko "trafić" w odpowiednie nastawy

Dzięki za odpowiedź:) Już i tak będę jechac do sobótki na regulacje.
kemot324 napisał(a):W starych pompach czasem zbierają się opiłki i trzeba rozbierać nastawnik na czynniki pierwsze w celu czyszczenia, może o tym mówił pompiarz.


Raczej ten pompiarz nie wiedział sam o czym gada i gadał by naciągnąć na koszty robiąc z siebie zbawcę mojego jakże "zajechanego" samochodu.

Pomiarze w sobótce przez telefon powiedzieli że taka regulacja to prosta sprawa, w kosztach ok 30zł, Regeneracja całej pompy to ok 400zł o czyszczenie się nie pytałem.
Goście zajmują sie tylko dieslami zarówno w osobowych jak i cieżarowych, wiele autoryzowanych serwisów korzysta z ich usług odsyłając tam klientów na naprawy gwarancyjne więc goście są rzetelni i chyba jednak wole oddać samochód do nich niż do jakiś partaczy wyłudzaczy,zresztą kogo bym nie zapytał o speców od diesla na dolnym śląsku to odsyłają mnie do sobótki, coś o tym świadczy:)
spr
 

Re: m21d24 regulacja obrotów biegu jałowego-pompa elektronic

Post numer:#11  Postprzez bbdejv » 8 mar 2014, o 11:19

Regulacja sama w sobie nie jest kłopotliwa bo wystarczy popuścić 4 śruby torx trzymajace nastawnik (nie mylić ze śrubami pokrywy nastawnika) i delikatnie przesuwać go w lewo (w stronę paska rozrządu) lub prawo(w stronę rozrusznika).W moim wypadku przesunięcie w lewo oznacza zmiejszenie dawki a w prawo zwiekszenie u Ciebie będzie pewnie to samo. Ja wyciągając nastawnik popełniłem błąd i nie zaznaczyłem jego położenia wzgledem pompy wtryskowej i teraz żeby to ustrojstwo ustawić odpowiednio to jest dramat(cały zakreś regulacji to jest może 1mm a lekki odchyl od normy na prawde robi róznice). Puki co ma zwiekszona dawke paliwa i samochód przezywa drugą młodość ale wiem że długo tak nie pojeżdże dlatego musze go podpiąc pod kompa i ustawić serie. Przed jakimi kolwiek kombinacjami polecam dla świetego spokoju zaznaczyć igłą lub cienkim rysikiem położenie nastawnika (bo bez podłączenia do kompa na prawde idzie to wyregulować potrzeba tylko dużo cierpliwości i wiele prób), bo potem możesz miec takie problemy jak ja. Pozdrawiam
bbdejv
Rekrut
 
Posty: 9
Dołączył(a): 28 sie 2013, o 21:22
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 318
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: NIE

Re: m21d24 regulacja obrotów biegu jałowego-pompa elektronic

Post numer:#12  Postprzez AK47 » 21 paź 2014, o 19:28

Zanim kupiłem sobie e30, miałem Golfa 3 TDI. Trochę czytywałem fora nt. właśnie problemów w funkcjonowaniu silników TDI. Objawy identyczne z opisywanymi tu w różnych wątkach forum... falowanie na jałowych, szarpanie budą itp. W większości przypadków pomaga czyszczenie nastawnika. Nastawnik zarówno w 1.9TDI, jak i w 2.4d/td wyglada z zewnątrz niemal identycznie. W takim razie wewnatrz może także być podobny i poniższa instrukcja czyszczenia nastawnika pomoże każdemu, kto zamierzy się na własnoręczne zabranie się za to w obliczu ewentualnych kosztów oddania do znachorów/wyłudzaczy.

.pdf na temat własnoręcznego czyszczenia nastawnika:
http://www.skierniewice.info/golf/instrukcja_czyszczenia_nastawnika.pdf

... jednakże może okazać się coś takiego:
http://youtu.be/jTWvhQ7bMaQ

Być może wizyta u tokarza-frezera, który dorobi identyczny wałek/łożysko także załatwi sprawę.

-- 30 paź 2014, o 20:31 --

Dowiedziałem się coś nt. nastawnika. Otóż nie jest to indukcyjny nastawnik, jak w większości diesli, tylko potencjometryczny. Ścieżka oporowa wyciera się i przewodność zanika. Byłoby to proste do naprawy, gdyby mozna było dostać nową płytkę drukowaną ze ścieżka oporową. Niestety nie produkują już takich płytek i jedyne, co można zrobić, to założyć mechaniczny wtrysk na linkę, trafić fartownie jakiś mało zajechany nastawnik, kupić nowy nastawnik (swoją drogą skoro sa nowe nastawniki, to i płytki skądś muszą mieć... chyba, że to indukcyjne nastawniki), aaaalbo spróbować założyć nastawnik indukcyjny z tds'a, bo ponoć ktoś tego dokonał.
AK47
Rekrut
 
Posty: 7
Dołączył(a): 9 sie 2014, o 16:15
Moje BMW: 324d
Nadwozie: Sedan
Silnik: M21D24
Instalacja LPG: NIE



  • Reklama

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama