[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac etc)

Wszystko na temat napraw blacharskich, lakierowania i zabezpieczeń antykorozyjnych oraz wszystkie sprawy związane z tapicerką.
  • Reklama

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#31  Postprzez Kubbini » 11 lip 2015, o 00:32

Witam, będę robił na dniach zabezpieczenie podwozia w swoim sedanie i zdecyduję się raczej kupić SIKE na baranka pytanie tylko ile tego na podwozie i nadkola, raczej będę w spray'u kupował, wydajność niby 0,6 l m/kw, 6-8 puszek ?
Kubbini
Uczeń
 
Posty: 11
Dołączył(a): 25 sie 2014, o 22:04
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 316
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE

Reklama

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#32  Postprzez qbacki » 12 lip 2015, o 02:29

Kup sobie 8 szt bo mi na same kielichy i trochę blotniki wyszla jedna tuba.
qbacki
Magister
 
Posty: 1340
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#33  Postprzez pawel-87 » 12 lip 2015, o 12:07

Nie lepiej normalne puszkipod pistolet do baranka taniej wyjdzie i warstwa o wiele grubsza niz spray
pawel-87
Student
 
Posty: 103
Dołączył(a): 28 lis 2014, o 00:53
Lokalizacja: Tarnow
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52b28
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#34  Postprzez marcin7888 » 2 wrz 2015, o 22:27

Stosowanie czegokolwiek w sprayu mija się z celem,spray nie ma takiej twardości a po za tym spraye to środki 1k nie są odporne na rozpuchy no i wydajność nijaka, ja w e34 do zabezpieczenia spodu użyłem Raptora jest to produkt firmy U-pol służący do zabezpieczania pak samochodów dostawczych, jest mieszalny z utwardzaczem , tworzy fajna skorupę po wyschnięciu ,trudny do zarysownia
marcin7888
Uczeń
 
Posty: 47
Dołączył(a): 26 lip 2015, o 22:46
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 535i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M30b35
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#35  Postprzez Pablos » 11 gru 2015, o 18:27

Ciekawy temat, to może i ja coś naskrobie.

Jeśli chodzi o blachę czy miejsca gdzie pojawia się rudy to oczywiście najpierw czyścimy, odtłuszczamy itd. itp. i na to daje najpierw DINITROL RC900, jak narazię nigdy mnie nie zawiódł, natomiast po dinitrolu, jak już dobrze wyschnie idzie podkład epoksydowy NOVOL - SPECTRAL UNDER 395 spray, następnie lakier/farba.

Jak narazie stosuję ten zestaw od 5 lat, tylko na mojej E30-stce i nic nigdzie jak narazie nie wyłazi.

Ostatnio zainteresowały mnie środki Novola z serii classic car. Czy miał ktoś z was może z nimi doczynienia??
Znajomy polecił mi coś takiego, jest to novol for classic car, epoxy primer : http://classiccar.novol.pl/produkt.php?id=6

Myślę czy nie przerzucić się na ten epoxy primer zamiast tego NOVOL - SPECTRAL UNDER 395 spray.

Jakieś opinie na temat tego środka??
Pablos
Student
 
Posty: 164
Dołączył(a): 10 sty 2011, o 18:32
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: 320i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#36  Postprzez division » 11 gru 2015, o 21:09

Potwierdzam skuteczność rc900
division
Rekrut
 
Posty: 5
Dołączył(a): 5 lis 2014, o 08:25
Moje BMW: 329i
Nadwozie: Coupe
Silnik: m25b27
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#37  Postprzez MadMatrix » 11 kwi 2016, o 10:15

Wybaczcie za mały odkop, ale temat nie wyczerpał w 100% problemu jaki czeka mnie za kilka dni, a zależałoby mi żeby zrobić to raz a porządnie.
Otóż mam u siebie (standardowo) dwie dziurki w skrajnych narożnikach podłogi z przodu. Chciałbym to wyciąć i wspawać nowe elementy blachy (oczywiście NIE na zakładkę).
Problem pojawia się w kwestii jak to poprawnie zabezpieczyć żeby był spokój na jakiś dłuższy czas (wiadomo, że kiedyś to i tak wyjdzie - taki mamy klimat :jum:)
Próbowałem się do edukować najlepiej jak mogłem i na podstawie wszelkich informacji mam kilka wariantów.
Każdy z wariantów zakłada zabezpieczenie w szczególności miejsc, które będą spawa + ew. pierdoły, które znajdę i ogólne nałożenie baranka na większą część podwozia.
WARIANT I:
Od spodu:
Masa uszczelniająca na spawy WURTH Dichtfix
DINITROL RC 900
PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL PROTECT 360 lub PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL SPECTRAL 385
Baranek SIKA SIKAGARD - 6440
Od środka:
Masa uszczelniająca na spawy WURTH Dichtfix
PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL PROTECT 360 lub PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL SPECTRAL 385

WARIANT II:
Od spodu:
Masa uszczelniająca na spawy WURTH Dichtfix
PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL PROTECT 360 lub PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL SPECTRAL 385
PODKŁAD AKRYLOWY NOVOL 1L PROTECT 320 lub PODKŁAD AKRYLOWY NOVOL SPECTRAL 325
Baranek SIKA SIKAGARD - 6440
Od środka:
Masa uszczelniająca na spawy WURTH Dichtfix
PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL PROTECT 360 lub PODKŁAD EPOKSYDOWY NOVOL SPECTRAL 385

WARIANT III:
Od spodu:
Masa uszczelniająca na spawy WURTH Dichtfix
Hammerite
Baranek SIKA SIKAGARD - 6440
Od środka:
Masa uszczelniająca na spawy WURTH Dichtfix
Hammerite
Obrazek
Czerwony trumniak: viewtopic.php?t=40402
MadMatrix
Stażysta
 
Posty: 375
Dołączył(a): 2 maja 2013, o 20:14
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 320
Nadwozie: Touring
Silnik: M52TUb25
Instalacja LPG: TAK

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#38  Postprzez Kamil e46 » 23 maja 2016, o 12:50

Ja polecam produkty Spiec Hecker, nie ma chyba lepszych.
Kamil e46
Rekrut
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 lut 2016, o 18:15
Moje BMW: 316i
Nadwozie: Sedan
Silnik: M40B16
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 318Ci
Nadwozie: Coupe
Silnik: N42B20
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#39  Postprzez innyswiat_04 » 31 maja 2016, o 21:40

Ja używałem baranka firmy Permatex pierwszy rok było ok teraz widzę że pojawiają się rysy. Masa uszczelniająca na pędzel New Chemicals po jakimś czasie twardnieje i nie jest elastyczna.
bono a istnieje możliwość nakładania masy Sikaflex®-529 AT "na pędzel" wyciskając ją czy te tuby są wyłącznie pod pistolet?? jak to wygląda??
innyswiat_04
Uczeń
 
Posty: 36
Dołączył(a): 13 paź 2011, o 12:06
Lokalizacja: Lbn

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#40  Postprzez pawel-87 » 31 maja 2016, o 23:30

Zwyklym recznym pistoletem tez normalnie wyciskasz! Jest to standardowa tuba
pawel-87
Student
 
Posty: 103
Dołączył(a): 28 lis 2014, o 00:53
Lokalizacja: Tarnow
Moje BMW: 320
Nadwozie: Coupe
Silnik: M52b28
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#41  Postprzez Ogoniasty » 3 lip 2016, o 09:39

Kamil e46 napisał(a):Ja polecam produkty Spiec Hecker, nie ma chyba lepszych.


Glasurit, Max Meyer są poziom wyżej od "szpica".

Jeżeli ktoś szuka dobrego bezbarwnego, a nie patrzy tylko na cenę to Glasurit 923-255 (tym była lakierowana moja e30), ew. Glasurit 923-155 ale tutaj już cena za 1l wynosi ponad 220zł. Cenę rekompensuje sam bezbarwny i jego jakość, która będzie lepsza niż fabryka :cool2:
Ogoniasty
Student
 
Posty: 115
Dołączył(a): 5 maja 2013, o 20:42
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: 318
Nadwozie: Sedan
Silnik: M10B18
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#42  Postprzez Pacher » 4 lis 2018, o 18:51

Cześć
Trapi mnie jeden fakt i pomyślałem że zapytam czy są jakieś środki, albo "metody" na miejsce spawu?
Oczywiście zabroniłem blacharzowi spawać na zakładkę, ale co w przypadku jak zmieniam całe panele blaszane, rozwiercam na ori zgrzewach i po przyłożeniu nowej blachy i tak i tak spawanie wypali mi farby i inne cuda zabezpieczające. Później na rantach od środka gdzie będą spawy nie da się tego zamalować. Są na to jakieś sposoby? W innym przypadku za pół roku mam remont blacharski na nowo.
Pacher
Stażysta
 
Posty: 460
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#43  Postprzez Stammek » 4 lis 2018, o 23:22

Miejsca gdzie bedą spawane/zgrzewane blachy najlepiej zamiedziować ale cieżko o blacharza który to zrobi.

polecam obejrzeć ostatni odcinek "polskiego porsche" na YT...jest tam wlasnie mowa o tym.
Obrazek
Stammek
Weteran
 
Posty: 4322
Dołączył(a): 11 lis 2007, o 15:08
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: 325iC
Nadwozie: Cabrio
Silnik: m20b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: vwt4
Nadwozie: Touring
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#44  Postprzez Pacher » 4 lis 2018, o 23:53

Mógłbym Cię poprosić o link na PW? Dzięki z góry.
Pacher
Stażysta
 
Posty: 460
Dołączył(a): 15 sie 2008, o 19:49
Lokalizacja: Gostyń
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: NIE

Re: MTERIAŁY LAKIERNICZE (czym i jak zabezpieczac malowac et

Post numer:#45  Postprzez Makaveli » 6 lis 2018, o 00:21

Forsh chyba tak się piszę ma taki magiczny środek ! Zobacz temat Adassko
e30 DTM Motorsport
Avatar użytkownika
Makaveli
Moderator
 
Posty: 2778
Dołączył(a): 10 mar 2007, o 11:58
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20b25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Poprzednia strona


  • Reklama

Powrót do Blacharstwo & Tapicerstwo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

  • Reklama