[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

[M20B25LPG] M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Wszystko co jest związane z instalacjami LPG
  • Reklama

M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#1  Postprzez Konrad21 » 17 maja 2019, o 11:55

Cześć wszystkim, mam oryginalne e30 325i po vinie, jednak spalanie powoli daje w kość. Powiedzcie mi czy jest sens gazować ten silnik? Warto bawić się w zakładanie gazu, czy raczej odpuścić temat i po prostu jeździć dalej na benzynie? Jeśli jest sens, jaki jest przybliżony koszt takiej instalacji i czy znacie kogoś kto zna się na rzeczy w okolicach Płocka/Warszawy/Włocławka?
Konrad21
Uczeń
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 lis 2018, o 19:15
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Silnik: MxxBxx

Reklama

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#2  Postprzez Makaveli » 18 maja 2019, o 07:13

Wszystko zależy ile km robisz e30'stką , dobra instalacja nawet do m20 będzie kosztować ok. 3k. Tankować też będzie trzeba , a zużycie świec i elementów układu zapłonowego, plus większa możliwość uszkodzenia pompy paliwa (często jazda na rezerwie przy użytkowaniu LPG). A nie dopieprzając się do portfela to kupując b25 z technologią lat 80 trzeba było się liczyć ze spalaniem powyżej 15l/100km lub więcej przy dynamicznej jeździe.
e30 DTM Motorsport
Avatar użytkownika
Makaveli
Moderator
 
Posty: 2837
Dołączył(a): 10 mar 2007, o 10:58
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20b25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#3  Postprzez Konrad21 » 18 maja 2019, o 07:37

15 litrów gazu to cały czas o wiele lepiej niż 12 benzyny. M20 dają radę do gazu? Silnik niestety jest już wiekowy i tego najbardziej się obawiam.
Konrad21
Uczeń
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 lis 2018, o 19:15
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#4  Postprzez M-Technic2 » 18 maja 2019, o 10:17

jesli twoje b25 pali 12l Pb, to kurde calkiem niezle.
ja za 100 czasem mam ciezko zrobic 50km .... :D
M-Technic2
Magister
 
Posty: 1290
Dołączył(a): 27 maja 2009, o 22:31
Lokalizacja: R-do-M

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#5  Postprzez 3rob » 18 maja 2019, o 20:57

Witam,

Miałem 5 e30 (m40, m42,m20b20, m20b25...) i każda była na gazie, nic się z nimi nie działo, silniki się nie pozacierały, głowice nie popękały (jazda bez szaleństw ale wiadomo bmką np 2,5 l wolno się nie da jeździć).
Było kilka awari tzw przez gaz ale raczej to przez zły montaż w warsztacie.
Ale podsumował bym to tak - gaz ma same wady:
-spadek mocy i lekka zawiecha przy szybkim dodawaniu gazu, spadek osiągów.
-potrzeba ciągłego zaglądania do silnika i kontrola na desce temp (sprawdzanie płynu, dbanie o termostaty, wiska itp, świece, przewody), jakieś ubytki płynu na bierząco usuwać.
-nierówna praca na jałowym, falowanie - trzeba to zaakceptować bo nic sie z tym nie zrobi ;)
-dodatkowa rzecz do serwisowania -instalacja LPG
zaleta tylko jedna:
-oszczędnosci

policz sobie i zadecyduj czy zakładać czy nie, czy te wady będziesz potrafił znieść dla kasy, Bmw nie lubią gazu, na benzynce te motory żyją - są wieczie młode, gaz przycina im skrzydła ale nie niszczy silnika, po 120 tyś przejechanych na gazie zdejmowałem głowice w m20 i na cylindrach było widać honowanie , motor miał wcześniej nalatane nie wiadomo ile, nie rozbierałem go z powodu awarii tylko na sprzedaż po skasowaniu auta. Teraz też bym założył gaz gdybym latał duże przebiegi a z kaską by było krucho, do kalsyka garażowego na niedzielne wypady - kategorycznie nie! Gaz to 10% mniej zadowolenia z jazdy - i to bardzo ważne 10% :) najważniejsze, to ta jedna sekunda do setki mniej... :)

Pozdro!
3rob
Uczeń
 
Posty: 55
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:08
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 320
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#6  Postprzez Konrad21 » 19 maja 2019, o 07:30

U mnie sytuacja wyglada tak, ze jazda tym samochodem po prostu stwarza mi największa frajdę. Mam dwa u siebie w domu, jeden pali symboliczne 5 litrów a drugi to właśnie bmka. Kupując ja byłem gotowy na duże spalanie, ale pomyślałem wlasnje o gazie bo wydatki na samo paliwo spadłby i to znacznie. Nie chodzi o to ze mnie nie stać czy coś, po prostu pieniądze te można spożytkować w inny sposób. Na forum na Facebooku wydaje mi się ze większość użytkowników ma w b25 gaz. Taka sytuacja mnie dziwi, bo zawsze pytając o to natykam się na negatywne komentarze a i tak większość osób go montuje u siebie.
Konrad21
Uczeń
 
Posty: 10
Dołączył(a): 28 lis 2018, o 19:15
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#7  Postprzez Makaveli » 19 maja 2019, o 13:46

Mają gaz ale w silnikach M50, M52 lub M54 , które bardzo dobrze to znoszą.
e30 DTM Motorsport
Avatar użytkownika
Makaveli
Moderator
 
Posty: 2837
Dołączył(a): 10 mar 2007, o 10:58
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20b25
Instalacja LPG: NIE
Silnik: MxxBxx

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#8  Postprzez 3rob » 19 maja 2019, o 19:44

Decyzje podejmij sam, przede wszystkim - policz.
Instalacja ok 3k, niech będzie że zaoszczędzisz 45% w stosunku do benz to ile musisz przejechać km żeby się zwróciło i dopiero wtedy zaczniesz oszczędzać. Zobacz po jakim czasie to nastąpi, czy zamierzasz tyle czasu mieć e 30 ? sprzedając, potencjalnemu kupującemu może nie podobać się że była zagazowana - to już klasyk! e30 nie będzie szukał ktoś kto bedzie zamierzał jeździc nia "do roboty po tańości"
Z drugiej strony każdy zaoszczędzony grosz można przeznaczać na dopieszczanie jej ;) Myśle, że gdybym nie miał pierwszej e30 w lpg następnych bym już nie kupił a jeśli nawet to nie stać by mnie było na dbanie o auto w takim zakresie jak to robiłem (wymiany exploatacyjne na czas , lepszy olej, markowe części itp)

Gdybyś już się zdecydował poszukaj sprawdzonego gazownika z bardzo dobrą opinią - to podstawa i tu nie ma co oszczędzać.
3rob
Uczeń
 
Posty: 55
Dołączył(a): 13 sty 2015, o 09:08
Moje BMW: 325
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B25
Instalacja LPG: TAK
Kolejne BMW: 320
Nadwozie: Cabrio
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK

Re: M20B25 ZA I PRZECIW LPG

Post numer:#9  Postprzez HNT126 » 3 lip 2020, o 01:16

Co do LPG w BMW E30 - kiedyś miałem sedana 1,8i z M40. Kupiona już z LPG 3 gen. Czyli już sterowany elektronicznie, ale jeszcze mieeszalnikowy, bocian w głowicy byl batdzo słyszalny. Dodatkowo silnik robiony po taniości- zamiast uszczelek, szylikon niemal wszędzie. :mad2: Ten silnik rzeczywiście średnio lubi ten typ instalacji LPG. Ale zważywszy na stan zapuszczenia przez wcześniejszego właściciela, należało się spodziewać, że złotówa robił wszystko po taniości, LPG też zestrojone było tak, żeby paliło jak najoszczędniej - czyli żeby przełączało się zaraz po odpaleniu auta, albo najlepiej żeby startowało na LPG, a mieszanka zubożona maksymalnie. Efektem było w końcu padnięcie głowicy. W moim przypadku zatarl się zawór w prowadnicy po czym spotkał się z tlokiem. Takich przygód doświadczyło wielu forumowiczów kupując swe pierwsze BMW E30, wiadomo że nie najdrozsze i w latach kiedy jeszcze nie było klasykiem. Nic dziwnego że wspominali LPG z rozgoryczeniem. Na dodatek wielu z nas poczatkowo nie zwracalo uwagi na regularny serwis.
W 2007 kupiłem moją drugą E30 w Touringu z m20b20. Miała przebieg lcznikowy - a jakżeby inaczej ;) - 250000km ale miała juz sekwencję KME. Jeździło się rewelacyjnie, brak odczucia utraty mocy na LPG. Po kasacji touringa z powodu uszkodzonego tyłu w wypadku, silnik wraz z instalacja zamontowałem tymczasowo w koejnym touringu 325i z przebiegiem licznikowym 200000km., który kupiłem z uszkodzonym m20b25i. Miał być tymczasowo, posłużył 10 lat. Przejechałem nim na LPG ponad 300000km bez poważnych awarii. Oczywiście co 20000km wymiana swiec i filtrów lpg, oraz ustawianie zaworów, a co 10000km serwis oleju i filtrow oleju i powietrza. Przy 500000km zaczęła znikać ciecz chlodnicza tak 100ml na 100km więc zrobiłem remont głowicy i wymianę uszczelki. Po pol milionie okazało się że uszczelka prawdopodobnie puszczała, bo glowica była cała, bez pęknięć. Na gladziach cylindrów było jeszcze honowanie, a przy gmp tłoka na gladziach nie dało się wyczuć progu pod palcami. Krótko mówiąc był w lepszym stanie, niż niejeden używany tylko na benzynie.
Zaletą LPG było jeszcze to, że przy zagranicznych wojażach do Niemiec czy krajow Beneluxu, nasze auto postrzegane bylo jako ekologiczne, moglismy np wjeżdżać do centrów miast bez specjalnych problemów. Tam auto z LPG postrzegane jest pozytywnie. W PL przyjęło się że LPG montują tylko Janusze złotówy. Może nie bez przyczyny, natomiast dopóki auto dobrze znosi eksploatację i jest dzięki LPG oszczędniejsze, mam gdzieś co myślą inni.
Dlatego nie zgodzę się, że M20nie lubi LPG. Na pewno lepiej je znosi niż m50, którego głowica ze wzgl na bardziej ażurową konstrukcję, częściej pęka. Oczywiście, jeśli auto ma stać większość czasu w garażu i tylko weekendowe przejażdżki oraz 1 wyjazd na zlot w roku ma przejechać, wtedy rzeczywiście nie ma sensu montaż gazu. Szkoda tylko, że LPG jest na cenzurowanym podczas ubiegania się o żółte blachy.
" silnik to nie Mc Donald, olej trzeba wymieniać! ";)

Mój czarny Touring:
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?f=67&t=6953


Obrazek
HNT126
Stażysta
 
Posty: 541
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 09:35
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Moje BMW: 325i
Nadwozie: Touring
Silnik: M20B20
Instalacja LPG: TAK



  • Reklama

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama