[ x ]
!!! Zablokowałeś pokazywanie reklam !!!

Nasze forum utrzymuje się dzięki nim.

Renowacja zacisków hamulcowych

Wszystkie sprawy związane z mechaniką
  • Reklama

Post numer:#16  Postprzez wojtasm5 » 21 paź 2012, o 09:14

Pracuje w hurtowni motoryzacyjnej. I zestawy takich sprężynek do ręcznego są ogólnie dostępne. Tłoczki wraz z reperaturkami też są dostępne, kwestia tylko czy komuś chce się poszukać. Np BMW ma tłoczek z przodu najczęściej 54mm. A jak ktoś ma czas i ochotę to dobierze coś po wymiarach lub na czuja.
Są specjalne smary to tłoczków np ATE TRW BOSCH, są też takie małe no name w saszetkach po 2g. Warto w nie zainwestować.
Bo facet musi mieć wał a nie jakieś przeguby!!!
wojtasm5
Stażysta
 
Posty: 379
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 19:46
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Moje BMW: M3EVO
Nadwozie: Coupe
Silnik: s50b32
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330i
Nadwozie: Touring
Silnik: M54b30
Instalacja LPG: TAK

Reklama

Post numer:#17  Postprzez kuerone » 16 lis 2012, o 14:09

Kolejne moje pytanie z serii hamulców :)

Czy tokarz jest w stanie dorobić tłoczek hamulcowy? Te na przód są dostępne, czy to allegro, czy jakieś tam inne sklepy. Ale na tył o wymiarach 48x35 (kolejno wysokość i szerokość) nic...
Ktoś zlecał gościowi taką robotę?
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1638
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#18  Postprzez Karolo » 16 lis 2012, o 16:09

Nie ma żadnego problemu z tym, sam sobie dotaczałem na maszynie. Jak tłoczek jest pusty to żaden problem. Gorzej z tymi, które są wypełnione tą jakby porcelaną w środku, nie wiem co to dokładnie za materiał żeby go tam wepchnąć.
Karolo
Student
 
Posty: 208
Dołączył(a): 11 wrz 2010, o 23:09
Moje BMW: 3xx
Silnik: MxxBxx
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#19  Postprzez kuerone » 17 lis 2012, o 13:31

A jakiego materiału używa się do wytaczania tłoczków? Czy jest to jakaś zwykła stal, czy coś z typu utwardzanych?
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1638
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Post numer:#20  Postprzez wojtasm5 » 17 lis 2012, o 19:41

Napisz mi PW od czego jest ten tłoczek pełne dane auta, a poszukam ci jakiegoś zamiennika. Według mnie jest tak większość tłoczków jest uniwersalna. Ma dużo czasu w pracy to spróbuje pomóc. Myślę, że materiał na tłoczek nie jest jakiś specjalny. dobry tokarz zrobi Ci taki tłoczek bez stresu.
Bo facet musi mieć wał a nie jakieś przeguby!!!
wojtasm5
Stażysta
 
Posty: 379
Dołączył(a): 25 lip 2008, o 19:46
Lokalizacja: Jędrzejów - Kielce
Moje BMW: M3EVO
Nadwozie: Coupe
Silnik: s50b32
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330i
Nadwozie: Touring
Silnik: M54b30
Instalacja LPG: TAK

Post numer:#21  Postprzez e30biz » 10 lut 2013, o 10:47

Przeważnie jest to stal węglowa utwardzana, bo gładz tłoczka w innym wypadku ulegała by szybkiemu ścieraniu.
e30biz
 

Post numer:#22  Postprzez pawels5 » 10 lut 2013, o 19:10

Tłoczki są chromowane.
pawels5
Magister
 
Posty: 1322
Dołączył(a): 23 maja 2008, o 00:53
Lokalizacja: WPR
Moje BMW: 318
Nadwozie: Touring
Silnik: M40B18
Instalacja LPG: TAK

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#23  Postprzez Ostrowski » 28 lut 2014, o 23:04

Pany no i udało sie dopasowąc tłoczek na tył do e30 ten 35mm ?

u mnie są wżery wtłoczku i facet w sklepie z heblami rozkłada rece :shock:
Obrazek
Może i Twoje turbo jest szybsze, ale ja się nigdzie nie spieszę.
Ostrowski
Student
 
Posty: 185
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 20:30
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 335i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: TAK

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#24  Postprzez kuerone » 28 lut 2014, o 23:44

Ostrowski napisał(a):Pany no i udało sie dopasowąc tłoczek na tył do e30 ten 35mm ?

u mnie są wżery wtłoczku i facet w sklepie z heblami rozkłada rece :shock:



Przerabiałem temat i słabo to wygląda.
U siebie z tyłu mam zaciski od kombiaka, gdzie tłoki są troszeczkę większe. Nie znajdziesz za chiny tego w sklepie... Trzeba dorabiać.
Od siebie mogę polecić firmę har-met z wrocławia. Wszystko idzie załatwić wysyłkowo.
Obrazek

Rzuć okiem na mój projekt.
http://bmw-e30.pl/viewtopic.php?t=21207
---
kuerone
Profesor
 
Posty: 1638
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 16:56
Lokalizacja: Sopot
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B28
Instalacja LPG: NIE

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#25  Postprzez Ostrowski » 1 mar 2014, o 00:42

juz ogarnąłem , zrobiłem jeden z dwóch , stoczyłem stary i wcisnąłem go w przerobiony zamiennik Frenkit nr: P354502
Obrazek
Może i Twoje turbo jest szybsze, ale ja się nigdzie nie spieszę.
Ostrowski
Student
 
Posty: 185
Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 20:30
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: 335i
Nadwozie: Coupe
Silnik: M30B35
Instalacja LPG: TAK

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#26  Postprzez thanatos6 » 3 kwi 2015, o 10:19

Trochę dawno to było ale ale może się przydać ;) U mnie w e30 masz 5x120 przód od 2.8 coupe a tył od compacta. W tamtym roku robiłem regenerację zacisków : wypiaskowalem, pomalowalem piecowo, nowe gumki-reperaturki, zaworem odpowietrzający i do tego tłoczki z przodem nie było problemu, z tyłem to tłoczki był podobny(obwód i wysokość taka sama) tylko średnica wewnętrzna była o jakieś 2 mm mniejsza i wystarczyło mocniej wcisnąć zatrzepy. Czèści były brane w intercarsie albo cempol. Za tłoczki tył dałem ok 80 zł sztuka, przód 50 zl szt, reperturki ok 15 zł komplet i odpowiedniki 1.5 zl sztuka. Zaciski wypiaskowalem za 30-40 zł i pomalowalem za 30 zł. Wszystko wyszło ok 350 zł komplet i zaciski jak nowe! Po roku użytkowania w upalanki i kjsy nic się z tym nie zadziało, do dzisiaj wyglądają jak nowe a już nie jeden raz tarcza była czerwona :) Warto odświeżyć zaciski ponieważ są ładne dla oka i b.dobrze pracują ;)
thanatos6
Rekrut
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 20:46
Lokalizacja: Dzierżoniów
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#27  Postprzez qbacki » 4 kwi 2015, o 20:16

Przy odswiezaniu zaciskow na co musze uwazac?
Dzisiaj wlasnie odkrecalem i teraz chce je wypiaskowac+ pomalowac.
Jest tam cos wartego uwagi?
qbacki
Magister
 
Posty: 1339
Dołączył(a): 26 wrz 2011, o 17:52
Lokalizacja: Poznań

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#28  Postprzez thanatos6 » 6 kwi 2015, o 10:11

jak chcesz piaskować, zostaw stare tłoczki, reperaturki, za odpowiecznik i wężyk hamulcowy wkręć jakąś śrubę. Bo jak bedziesz piaskował i malował żeby nigdzie nie poleciało piasku ani się nie zapyliło :) Powodzonka :)
thanatos6
Rekrut
 
Posty: 6
Dołączył(a): 14 paź 2012, o 20:46
Lokalizacja: Dzierżoniów
Moje BMW: 318is
Nadwozie: Coupe
Silnik: M42B18
Instalacja LPG: NIE

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#29  Postprzez adamsiwy13 » 28 paź 2015, o 18:20

Siema, jestem na etapie regeneracji zaciskow i chciałem zapytać osób które dawały je do ocynku czy zostawialiscie tloczki w zacisku oraz jakim sposobem najlepiej je oczyścić srutowanie, piaskowanie czy może szkielkowanie? Z góry dzieki
adamsiwy13
Uczeń
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 sty 2014, o 19:55
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Moje BMW: 325
Nadwozie: Coupe
Silnik: m52b25
Instalacja LPG: NIE
Kolejne BMW: 330
Nadwozie: Sedan
Silnik: M57b30

Re: Renowacja zacisków hamulcowych

Post numer:#30  Postprzez hodi » 28 paź 2015, o 18:45

wyciągnij tłoczki bo je sperdolisz, czy srut czy szkielko czy piasek to mysle zalezy w jakim sa stanie. ja swoje szkielkowalem. pamietaj zatkac cylinderki przed piachem bo tez beda na smieci jak tego nie zrobisz
hodi
Magister
 
Posty: 1257
Dołączył(a): 24 maja 2011, o 23:17
Lokalizacja: warszawa
Moje BMW: 325e
Nadwozie: Coupe
Silnik: M20B27
Instalacja LPG: NIE

Poprzednia stronaNastępna strona


  • Reklama

Powrót do Techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Reklama